intel-tsmc

اینتل TSMC را بعنوان تولید کننده پردازنده های Alchemist انتخاب کرد.

در گفتگو با ASCII.JP ، مدیران اینتل از جمله راجا کودوری در مورد ترکیب GPU ARC Alchemist و کارت های گرافیک مربوطه صحبت کردند.

اینتل دلیل اصلی انتخاب TSMC را بر اساس کارخانه خود برای GPU های ARC Alchemist ظرفیت تولید می داند
اینتل در مورد معماری گرافیکی HPC و HPG خود که شامل GPU های Ponte Vecchio و ARC است ، صحبت های زیادی کرد. ما با جزئیات GPU های ARC اینتل شروع می کنیم زیرا اکثر جزئیات GPU Ponte Vecchio در حال حاضر شناخته شده است.

اولین چیزی که درباره آن صحبت می شود این است که چرا اینتل TSMC را به جای Fabs خود برای تولید پردازنده های گرافیکی ARC انتخاب کرد. دلیل ذکر شده این است که در طول توسعه پردازنده های گرافیکی ARC برای بخش بازی ، اولویت اصلی به فرآیندی داده شد که ظرفیت تولید خوبی را ارائه می داد. گره خود اینتل برای این منظور به دلیل ظرفیت ناکافی (برای تصور Intel 7) برای GPU های ARC مناسب نیست. سایر خصوصیات مانند فرکانس و هزینه عملکرد نیز در نظر گرفته شد و شرکت تصمیم گرفت که بهترین کار را برای برون سپاری تولید به TSMC انجام دهد زیرا گره N6 (6 نانومتر) آن بهترین تعادل را ارائه می دهد.

برای نسل بعدی ، ملاحظات مشابه دوباره مورد توجه قرار خواهد گرفت و اینکه آیا شاهد بازگشت اینتل به Fabs مخصوص تولید GPU های ARC Battlemage یا برون سپاری آنها به TSMC در N5 یا N4 خود هستیم ، باید مشخص شود.

GPU های Intel Xe-HPG ARC Alchemist بیش از 32 هسته Xe ارائه می دهند؟

اینتل همچنین اظهار می کند که معماری Xe-HPG آن بسیار مقیاس پذیر است. این پاسخ آنها به این بود که آیا پردازنده گرافیکی Xe-HPG ARC Alchemist 8 تکه به مطبوعات نشان داده شده ، پیکربندی شاخص 32 Xe-Core بوده است ، بنابراین به نظر می رسد در آینده می توانیم SKU بالاتری دریافت کنیم ، اما به طور قطع می دانیم که دو تراشه ای که در Q1 2022 عرضه می شوند ، به ترتیب 32 و 8 هسته Xe ارائه می کنند.

هنوز تعداد مشخصی از حداکثر یا حداقل برش های Xe Render تأیید نشده است ، اما آنچه مشخص است این است که آنها کاملاً به برنامه بستگی دارند ، خواه این SKU رومیزی باشد یا حرکت.

پردازنده های گرافیکی NVIDIA GA104 و AMD Navi 22 اینتل ARC Alchemist

Intel ARC در حال حاضر دارای یک کارت گرافیک مرجع است اما شرکا برای مدلهای سفارشی باز هستند

با پرسش مهمی در مورد کارت های گرافیکی ARC Desktop ، به نظر می رسد که اینتل قبلاً طرح مرجع خود را برای شرکای خود ارسال کرده است. طبق مصاحبه ، اینتل در حال بررسی این است که آیا ارزش عرضه یک طعم فقط مرجع مشابه نسخه بنیانگذار NVIDIA را دارد یا به شرکا (ODM) اجازه می دهد تا انواع سفارشی خود را تولید کنند. به نظر می رسد مورد دوم چیزی است که اینتل بیشتر به آن تمایل دارد ، اما ما قبلاً طراحی مرجع را دیده ایم ، بنابراین هر دو گزینه برای اینتل باز است.

Intel XeSS با پردازنده های DG1 Xe-LP و نسل 11th سازگار است

XeSS یکی از جالب ترین فناوری های گرافیکی Xe-HPG ARC است. ما با Intel در مورد XeSS در مصاحبه اختصاصی خود در اینجا صحبت کردیم و اینتل اکنون تأیید کرده است که این فناوری با پردازنده های گرافیکی DG1 مبتنی بر Xe-LP و iGPU در پردازنده های گرافیکی 11th Tiger Lake سازگار خواهد بود.

اینتل همچنین می خواهد از ایستگاه های کاری و بازار تولید محتوا با GPU های Xe-HPG خود در برنامه هایی مانند 3DSMax استفاده کند ، جایی که آنها می توانند کارت های گرافیکی NVIDIA Quadro و AMD Radeon PRO را در رقابت سختی قرار دهند. به طور خاص بیان شده است که پردازنده های گرافیکی ARC اینتل می توانند عملکرد گرافیکی فوق العاده ای را در برنامه های تولید محتوا و توسعه ارائه دهند.

اینتل همچنین بر روی نسخه راننده و نحوه انتشار آن به طور منظم و انتشارهای جدید در هر زمان که یک عنوان مهم عرضه می شود ، تأکید کرد. این شرکت در بخش گرافیکی خود به دنبال یک استخدام بزرگ است و طی چند هفته گذشته نامهای مشهوری از صنعت به دست آورده است.

هیچ راه حل چند GPU مانند Xe-Link برای کارت های گرافیکی ARC Gaming ارائه نمی شود

گمانه زنی هایی در مورد فناوری Xe-Link و نحوه استفاده از آن برای اجرای کارت های گرافیکی ARC در پیکربندی های چند GPU وجود داشت ، اما اینتل تأیید کرد که این فناوری فقط برای GPU های Xe-HPC Ponte Vecchio ساخته شده است و نخواهد بود در لیست بازی های استاندارد نشان داده شده است.

بر اساس جدول زمانی ، ترکیب Xe-HPG Alchemist با GPU های Ampre و AMD RDNA 2 NVIDIA رقابت می کند ، زیرا انتظار نمی رود هر دو شرکت قطعات نسل بعدی خود را تا پایان سال 2022 عرضه کنند. GPU های Xe-HPG ARC خواهند بود به پلت فرم تحرک نیز می آید و در نوت بوک های Alder Lake-P نشان داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری