xbox birthday

یک سال با پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری X/S: تقاضای همه‌گیر و مدل‌های مختلف کسب‌وکار

یک سال پیش در چنین روزی (10 نوامبر 2020) مایکروسافت Xbox Series X و Series S را عرضه کرد و نسل فعلی بازی های کنسولی را آغاز کرد. دو روز بعد، سونی مخالفت کرد و پلی استیشن 5 را منتشر کرد.

بررسی گذشته‌نگر کنسول‌ها به بازی‌های منتشر شده، ویژگی‌هایی که اضافه شده‌اند و لوازم جانبی و نسخه‌های ویژه‌ای که منتشر شده‌اند می‌پردازد. اما روایت غالب در 365 روز گذشته برای ایکس‌باکس و پلی‌استیشن این بوده است که آیا می‌توانید یکی از آن‌ها را دریافت کنید یا نه.

این بدان معنا نیست که هیچ بازی ای وجود نداشته است که کنسول های جدید ارزش آن را داشته باشد. علیرغم تأخیرهای متعدد مربوط به بیماری همه گیر، هم ایکس باکس و هم پلی استیشن شاهد انحصاری های بزرگ و همچنین نسخه های کراس پلتفرم در کنار رایانه شخصی و نینتندو سوییچ بودند. بازی‌های زیادی روی کنسول‌های قدیمی‌تر نیز منتشر شده‌اند که در یک سال انتقالی غیرمنتظره نیست.

اما وقتی به سال 2022 می رویم و این کنسول ها دوران ابتدایی خود را ترک می کنند، چرخ های آموزشی در حال از بین رفتن هستند. در اینجا چیزی است که سال اول Xbox Series X، Series S و PS5 برای ما به ارمغان آورد.

Xbox Series S و X: بیشتر شبیه رایانه شخصی

مایکروسافت رویکردی تا حدودی رادیکال در پیش گرفت و دو کنسول نسبتاً متفاوت به نام های Xbox Series S 299.99 دلاری و Xbox Series X 499.99 دلاری را منتشر کرد که بلافاصله نشان داد که شروع به نزدیک شدن به یک مدل بازی رایانه شخصی کرده است. Micrsoftoft دو ماشین مختلف با قابلیت های سخت افزاری متفاوت دارد که بازی های یکسانی را انجام می دهند. هر دو از پردازنده‌های 8 هسته‌ای AMD Zen 2 استفاده می‌کنند (اگرچه سری X سرعت کمی بالاتری دارد)، اما سری X از 52 واحد پردازش گرافیکی RDNA 2 استفاده می‌کند در حالی که سری S از 20 واحد محاسباتی استفاده می‌کند. علاوه بر این، سیستم قدرتمندتر دارای 16 گیگابایت رم GDDR6 (در مقایسه با 10 گیگابایت در سری X) است.

مایکروسافت سیستم های خود را “تنها کنسول های نسل بعدی با پشتیبانی کامل سخت افزاری از تمام قابلیت های RDNA 2” نامیده است. ما دقیقاً مطمئن نیستیم که در مورد چه چیزی صحبت می کند، به خصوص با شکاف گسترده در قابلیت ها در دو نسخه. سپس قبل از عرضه پلی‌استیشن 5 این بیانیه را بیان کرد، بنابراین در آن زمان تنها کنسولی بود که قابلیت‌های کامل RDNA 2 را داشت.

تفاوت در قابلیت‌های GPU به این معنی بود که بازی‌های سری X تا 60 فریم در ثانیه با کیفیت 4K (و در برخی موارد نادر تا 120 فریم در ثانیه) قابل پخش بودند، در حالی که سری S با سرعت 60 فریم در ثانیه در 1440p فیلم‌برداری می‌کرد. البته همه اینها به نحوه بهینه سازی بازی بستگی دارد. اما به نظر می رسید که این تفاوت ها چندان مهم نبود. هر دو سیستم اغلب فروخته می شدند و گیمرها به هر تجربه نسل بعدی که می توانستند دست پیدا کنند.

بخش دیگری که Xbox سعی کرد با تجربه رایانه شخصی مطابقت داشته باشد، سازگاری با نسخه قبلی بود. کنسول‌های جدید تقریباً تمام بازی‌های ایکس‌باکس را بازی می‌کنند که به ایکس‌باکس اصلی بازمی‌گردند. برخی از بازی‌های قدیمی‌تر حتی از طریق تقویت FPS و همچنین پشتیبانی از HDR، عملکرد بیشتری دارند.

از نظر تأثیر آن بر اکوسیستم سخت‌افزاری بزرگ‌تر، کار مایکروسافت با SSD ممکن است بیشترین تأثیر را از خود به جای بگذارد. معماری Velocity مایکروسافت با 2.5 گیگابایت در ثانیه خروجی ورودی/خروجی، ثابت کرد که بسیار سریع است. همچنین این سس مخفی پشت رزومه سریع است که به بازیکنان اجازه می‌دهد چندین بازی را همزمان متوقف کنند.

DirectStorage، بخش کلیدی معماری Velocity، امسال برای ویندوز 11 معرفی شد. این همان چیزی است که به Xbox های جدید اجازه می دهد دارایی ها را از SSD بارگیری کنند و خط لوله را به GPU آسان کنند و همچنین زمان بارگذاری را سرعت بخشند. این باعث می‌شود که برخی از رایانه‌های شخصی از این نظر در برابر ویژگی‌ها قرار بگیرند. Auto HDR که در سری X و سری S شروع شد، به ویندوز نیز راه پیدا خواهد کرد.

Xbox همچنین از وضعیت میم سری X استفاده کرد. به محض رونمایی از آن، مردم به شوخی گفتند که شبیه یخچال است. برخی از یخچال‌های سایز کامل را برای اینفلوئنسرها ارسال کرد و در ماه اکتبر یک یخچال کوچک 99.99 دلاری را معرفی کرد که شبیه کنسول است. مانند کنسول واقعی، پیش‌سفارش‌های یخچال تقریباً بلافاصله فروخته شد و برخی از اسکالپرها آنها را با قیمت‌های بسیار بالا در eBay فهرست کردند.

پلی استیشن 5: رویکرد سنتی تر

سونی مسیر متفاوتی را در پیش گرفت. دو روز پس از عرضه ایکس باکس، طبق معمول، PS5 را با یک سری مشخصات منتشر کرد. تنها انتخاب این بود که آیا یک درایو دیسک نوری دریافت کنید یا نه. PS5 با درایو دیسک 499.99 دلار قیمت دارد، در حالی که نسخه تمام دیجیتال آن 399.99 دلار است.

روی کاغذ، کمی ضعیف‌تر از Xbox Series X است. دارای CPU 8 هسته‌ای/16 رشته‌ای Zen 2، اما با سرعت ساعت کمی کمتر از اجرای مایکروسافت. پردازنده گرافیکی RDNA 2 دارای 36 CU است، اگرچه در ساعت های بالاتری نسبت به سری X کار می کنند. هر دو کنسول دارای 16 گیگابایت رم هستند، اما SSD 825 گیگابایتی سونی بین 512 گیگابایت در سری S و 1 ترابایت در سری X قرار دارد. در آزمایش های اولیه ما، ما دیدیم که PS5 قدرت بیشتری نسبت به سری X دارد.

کنسول سونی مانند ایکس باکس ها از قفسه ها خارج شد. سونی گهگاه از خطوط دیجیتال خود استفاده می‌کرد تا به مشتریان بالقوه اجازه دهد مستقیماً یکی را بخرند، و در حال حاضر در حال ثبت نام از کاربران برای فرصتی برای دریافت آن در طول فصل تعطیلات بسیار شلوغ است.

سونی همچنین در قالب یک SSD قابل ارتقا به دنیای بازی های رایانه شخصی اشاره کرد. در حالی که شریک مایکروسافت، سیگیت، ماژول‌های اختصاصی را می‌فروشد که به پشت ایکس‌باکس‌ها متصل می‌شوند، سونی به شما اجازه می‌دهد پانل‌های جانبی را بردارید، پیچ درب دسترسی را باز کنید و یک SSD استاندارد PCIe Gen4 را خودتان قرار دهید. تنها نکته این است که نیاز به سرعت خواندن و ظرفیت خواندن دارد و اندازه فیزیکی – از جمله هیت سینک توصیه شده – باید در فضای اختصاص داده شده باشد.

از آنجایی که سونی در ماه سپتامبر ارتقاء SSD را فعال کرد، بسیاری از سازندگان، از جمله سامسونگ و تیم گروپ، درایوهای در نظر گرفته شده برای PS5 را منتشر کردند. به عنوان مثال، سامسونگ نسخه ای از 980 Pro را با هیت سینک ساخته که می گوید برای کنسول طراحی شده است. البته می توانید هیت سینک خود را به یک SSD اضافه کنید، تا زمانی که مناسب باشد.

همچنین یک بازنگری بسیار جزئی سخت افزار PS5 در سال اول آن وجود داشت. نسخه های جدیدتر دارای یک هیت سینک کوچکتر هستند و باعث می شود پیچی که در پایه نگه داشته می شود را راحت تر جدا کنید. برخی آزمایش‌ها نشان داده‌اند که خنک‌کننده جدید SoC را خنک‌تر نگه می‌دارد، اگرچه حافظه GDDR6 ممکن است کمی داغ‌تر باشد.

ظاهر و کنترلر جدید سونی

در حالی که مایکروسافت با کنترلر Series X و S خود که شبیه به کنترلر Xbox One است، تکرار کرد، سونی با DualSense تمام تلاش خود را کرد. این کنترلر دارای ویژگی های لمسی بهبود یافته، تریگرهای تطبیقی، پد لمسی، میکروفون و نوار نور است. این ما را در بازی Astro’s Playground، بازی بسته‌ای PS5 خوشحال کرد، اما از آن زمان تاکنون واکنش‌ها متفاوت بوده است. بازی‌های منتشر شده توسط سونی معمولاً اجرای بهتری از ویژگی‌های کنترلر دارند (به Returnal، Ratchet & Clank: Rift Apart و Spider-Man: Miles Morales مراجعه کنید)، اما بسیاری از توسعه‌دهندگان شخص ثالث آن را پذیرفته‌اند و در No Man’s Sky نشان داده شد. ، کنترل و Deathloop، در میان دیگران.

ظاهر PS5 در ابتدا تفرقه انگیز بود و صادقانه بگویم که هنوز هم هست. بزرگ و بلند و بسیار سفید است. در حالی که سونی کنترلرهای قرمز و مشکی و یک هدست مشکی ساخته است، اما هنوز صفحات کناری رنگی جایگزین برای ساخت کنسول شما به جز سفید تولید نکرده است. Dbrand که پوسته هایی برای لوازم الکترونیکی تولید می کند، «Darkplates» را در اوایل سال 2021 منتشر کرد، اما پس از آن در اکتبر زمانی که سونی تهدید کرد که اقدام قانونی می کند، آنها را متوقف کرد. (احتمالاً این که Dbrand وکلای سونی را طعنه زد کمکی نکرد.) Dbrand از آن زمان نسخه جدیدی از Darkplates خود را با تهویه متفاوت و نوارهای نور LED منتشر کرده است.

عرضه، تقاضا و راه اندازی در طول یک بیماری همه گیر

با گذشت یک سال از عمر این دو (یا سه) کنسول، تعداد زیادی از مردم هنوز منتظر هستند تا یکی را به دست آورند. صنعت کلبه‌ای از نشریات، حساب‌های توییتر، اینفلوئنسرها و یوتیوب‌برها برای ردیابی هر موجودی مجدد به عنوان گیمرهایی که می‌خواهند جدیدترین و بهترین مبارزه را برای کنار گذاشتن یکی از آنها انجام دهند، ظاهر شده‌اند.

یکی از دلایل این کمبود سیلیکون است که بخشی از مسائل زنجیره تامین جهانی است. AMD که تراشه های ایکس باکس و پلی استیشن را تولید می کند (و مشتری بزرگ TSMC است)، به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

طبق گزارش Video Games Chronicle، فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در رویدادی در ماه سپتامبر به The Wrap گفت: «ما سخت کار می‌کنیم تا [کنسول‌ها] را به بازار عرضه کنیم، اما این یک چالش خواهد بود که برای مدتی طولانی با آن کار خواهیم کرد. “

در نتایج سه ماهه دوم سال 2021 سونی، بیان کرد که “چندین عامل به طور قابل توجهی بر عرضه محصول تاثیر می گذارد، مانند اختلال در زنجیره تامین توزیع جهانی و محدودیت در تامین قطعات، به ویژه نیمه هادی ها”، اگرچه تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد

. پیش بینی فروش آن در سال مالی

در اوایل نوامبر، نینتندو به دلیل کمبود تراشه که بر تولید تأثیر می گذارد، پیش بینی کل سال خود را برای فروش کنسول سوییچ کاهش داد. سوئیچ بر روی یک Nvidia Tegra X1 قدیمی (بر اساس استانداردهای سیلیکونی) اجرا می شود. سونی و مایکروسافت به هیچ وجه در این شرایط تنها نیستند. این مشکل در لوازم خانگی، ماشین‌ها و سایر بخش‌های بازی‌های غیر ویدئویی نیز وجود دارد. ناگفته نماند، یافتن یک کارت گرافیک مناسب با قیمت های نسبتاً مناسب عملاً غیرممکن است.

مدیر عامل AMD، لیزا سو، متعهد نبود که دقیقا چه زمانی فشار تراشه متوقف شود. سو در مصاحبه ای در کنفرانس کد Recode در سپتامبر در مصاحبه ای گفت: “من می گویم سال آینده بهتر می شود.” زمان زیادی برای انجام هر کاری است.” او گفت که یک کارخانه جدید ممکن است بین 18 تا 24 ماه طول بکشد و کارخانه هایی که حدود یک سال پیش به تولید رسیده اند. بنابراین ممکن است “یک دو چهارم” طول بکشد تا آن کارخانه ها آنلاین شوند، اصلا مهم نیست که تراشه ها را در PS5 یا Xbox در یک فروشگاه خرده فروشی قرار دهید.

اما همه اینها در مورد زنجیره تامین جهانی نیست. مت پیسکاتلا، مدیر اجرایی بازی‌های گروه NPD، به Tom’s Hardware گفت: اگرچه این یک جنبه مهم است، سونی و ایکس‌باکس ممکن است در وهله اول برای این تقاضا آماده نبوده باشند. و سپس با مسائل دیگر ترکیب شد.

پیسکاتلا گفت: «آنچه ما واقعاً در اینجا به آن نگاه می کنیم، تقاضایی است که از انتظارات قبل از عرضه فراتر رفته است، با ناتوانی در تنظیم عرضه قطعات به گونه ای که امکان افزایش تولید برای برآورده کردن این تقاضا را فراهم کند. لزوماً به این معنا نیست که بازار کمتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود، عرضه داشته باشد، بلکه به این معناست که اجزای مازاد کافی در بازار وجود ندارد که برای تولید کنسول های کافی برای پاسخگویی به تقاضای افزایش یافته لازم است.

یکی دیگر از مسائل بالقوه اسکالپینگ بوده است: افراد یا ربات‌ها به سرعت عرضه را خریداری می‌کنند و سپس آنها را برای کسب سود مجدد می‌فروشند. از زمان نگارش این مقاله، کنسول‌های پلی‌استیشن 5 با قیمت‌های «اکنون بخرید» بیش از 800 دلار در eBay نمایش داده می‌شوند و میانگین قیمت فعلی در فهرست‌های فروخته شده در طول ماه گذشته 782 دلار بوده است، با روندی صعودی که به فصل تعطیلات می‌رویم. در اوایل اکتبر، میانگین قیمت فروش پلی استیشن 5 در eBay 750 دلار بود، اما اکنون تقریباً 820 دلار است.

تعدادی از فروشگاه ها، از جمله Best Buy و GameStop، گهگاه کنسول ها را به مشتریانی که در برنامه های عضویت ثبت نام کرده اند محدود کرده اند. سونی در حال حاضر در حال ثبت‌نام‌هایی است تا به مشتریان اجازه دهد مستقیماً در طول فصل تعطیلات از سهام محدود خرید کنند، با دعوت‌نامه‌هایی بر اساس «علائق قبلی و فعالیت‌های پلی‌استیشن».

تنها چیزی که می تواند این معما را حل کند؟ ساخت کنسول های بیشتر، که به وضوح زمان می برد. اما مردم کنسول‌های خود را اکنون می‌خواهند، برای فصل تعطیلات و در حالی که همه‌گیری ادامه دارد.

در طول همه‌گیری Covid-19، زمانی که PS5 و Xbox Series X و S عرضه شدند، مردم به دنبال راه‌هایی برای گذراندن وقت خود بودند. به گفته پیسکاتلا، صنعت بازی های ویدیویی از کمبود هزینه های تجربی مانند رفتن به رویدادهای ورزشی یا مسافرت سود می برد. او گفت که 79 درصد از مردم آمریکا در سال 2020 بازی های ویدیویی انجام داده اند و 76 درصد در سال 2021 بازی های ویدیویی انجام داده اند. و ساعت‌های بازی طولانی‌تری دارند.

پیسکاتلا گفت: «بنابراین، شما یک پایگاه مشتری بازی‌های ویدیویی درگیرتری دارید، که بسیاری از آنها دلارهای اضافی برای سرگرمی خرج می‌کنند، همراه با عرضه‌ی کنسول جدید». مجموعه‌ای از شرایطی که هرگز در فضا ندیده‌ایم.

بازی هایی که انجام دادیم

هنگام راه‌اندازی سیستم‌ها، منتقدان (از جمله خودم) روی مشخصات، کتابخانه محدود راه‌اندازی و شاید UI سخت می‌گیرند. دو چیز وجود دارد که یک کنسول را می سازد یا خراب می کند: بازی های انحصاری و محل بازی دوستان شما.

سونی و چندین استودیو داخلی آن بارها و بارها ثابت کرده‌اند که می‌توانند محصولات انحصاری قدرتمندی بسازند که ارزش خرید یک کنسول را داشته باشند. و پلی استیشن 5 از آن سود برده است و با بازی Spider-Man: Miles Morales، Sackboy: A Big Adventure، Demon’s Souls و Astro’s Playroom، با Ratchet & Clank: Rift Apart، Returnal، Final Fantasy VII Remake Intergrade و نسخه کنسولی از آن بهره برده است. Deathloop (همچنین روی رایانه شخصی موجود است) بعداً منتشر می شود. برخی از آن‌ها مانند Spider-Man: Miles Morales و Sackboy نیز در PS4 بودند. و همچنین می دانیم که منتظر چه چیزی باشیم، مانند Horizon Forbidden West و God of War: Ragnarok.

اندرو بورمن، متصدی بازی‌های دیجیتال در موزه ملی بازی استرانگ در روچستر، نیویورک، می‌گوید: «عناوین انحصاری که هنوز در راهند مطمئناً برخی از بهترین‌های نسل روی هر پلتفرمی هستند.

در مقابل، مایکروسافت در خرید استودیو ولگردی کرده است. ایکس‌باکس‌های جدید را بدون هیچ گونه انحصاری عرضه کرد، در عوض با تکیه بر عملکرد بهبودیافته، کاتالوگ عظیم پشتیبان و Xbox Game Pass برای تقویت سخت‌افزار جدید. (Halo Infinite تا دسامبر 2021 به تعویق افتاد و بیش از یک سال پنجره اصلی پرتاب را از دست داد.)

مایکروسافت همچنین دارای Smart Delivery بود که به شما امکان می‌داد یک بازی را در Xbox Series X، Xbox Series S یا حتی Xbox One بخرید و مطمئن شوید که وقتی در نهایت به‌روزرسانی کردید – یا در سیستم دیگری بازی کردید – نسخه مناسب بازی را دریافت کردید. . ثابت شده است که برای مدتی مفید است، به خصوص در حالی که یافتن سیستم های جدیدتر سخت تر است.

اولین نسخه انحصاری ایکس باکس این نسل در قالب Bloober’s The Medium عرضه شد، هرچند که روی رایانه شخصی نیز وجود داشت و در ماه سپتامبر برای PS5 منتشر شد. با این حال، در طول سال، این مجموعه با Microsoft Flight Simulator (که ماه‌ها قبل بر روی رایانه شخصی عرضه شد) و Forza Horizon 5 پر شد. Halo Infinite در پایان سال عرضه می‌شود (و همچنین برای Xbox One قدیمی‌تر عرضه خواهد شد). اگر احتمالاً یکی از بازی‌ها برای Xbox Series X و Series S تبدیل به یک بازی بزرگ می‌شود، احتمالاً Halo خواهد بود.

خرید استودیویی مایکروسافت ممکن است کمی طول بکشد تا نتیجه دهد، اما می‌دانیم که بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 در نهایت وارد سیستم خواهد شد، در حالی که بازی فضایی RPG Starfield مورد انتظار Bethesda برای 11 نوامبر 2022 در نظر گرفته شده است. همچنین Arkane’s Redfall تابستان آینده و بازی بقا STALKER 2: قلب چرنوبیل ظاهراً در آوریل 2022 منتشر می شود.

محصولات انحصاری مایکروسافت همگی روی رایانه شخصی هستند، بازار دیگری که این شرکت با ویندوز به دنبال آن است. اگر یک گیمر رایانه شخصی هستید و می خواهید یک کنسول کناری داشته باشید، اگر می خواهید انحصاری های سونی را داشته باشید، پلی استیشن 5 همراه بهتری خواهد بود. بسیاری از بازی های شخص ثالث مانند Call of Duty: Vanguard یا NBA 2K22 را می توان بر روی کنسول یا رایانه شخصی بازی کرد.

اما Xbox Game Pass ارزش خود را برای بسیاری ثابت کرد، به خصوص در طول همه‌گیری که گیمرها می‌خواستند بازی‌های جدید بیشتری از همیشه امتحان کنند. عناوین مایکروسافت در این سرویس راه اندازی می شوند و Xbox Game Pass Ultimate هم رایانه شخصی و هم ایکس باکس را پوشش می دهد.

بورمن گفت: «برای مایکروسافت، نادیده گرفتن اهمیت Game Pass سخت است. “در بسیاری از موارد در روز اول، داشتن عناوین در دسترس بسیار بزرگ است، به خصوص زمانی که انواع سرگرمی های زیادی وجود دارد که سعی می کنند کاربران را از کنسول خود دور کنند. همانطور که من تعداد زیادی از برنامه های تلویزیونی و فیلم های عالی را کشف کرده ام که در سرویس های اشتراکی موجود است. من بازی‌های زیادی را امتحان کرده‌ام که در غیر این صورت صرفاً به دلیل در دسترس بودن با اشتراک آن‌ها را بازی نمی‌کردم.»

در یک رویارویی بین دو کنسول که مدت کوتاهی پس از عرضه آنها نوشتم، به این نکته اشاره کردم که “کسانی که عناوین PlayStation Studios را ترجیح می دهند، با وجود نقاط قوت Xbox Series X در سخت افزار، قابلیت ارتقا و بازی، همچنان بهتر است با PS5 استفاده کنند.” عبور. در حال حاضر، به نظر می رسد کارشناسان همچنان انتظار دارند که تا حدودی درست باشد.

واقعا چقدر می توانید در یک سال قضاوت کنید؟

البته یک سال زمان کوتاهی در طول عمر یک کنسول است. برای مثال، پلی‌استیشن 4 در سال 2013 عرضه شد. این چرخه‌های عمر نزدیک به ده سال می‌شوند، البته با بازبینی‌هایی مانند PS4 Pro و Xbox One X.

در ماه اکتبر، گزارش مالی سه ماهه دوم سونی نشان داد که 3.3 میلیون کنسول PS5 فروخته شده است، و گزارش ها ادعا می کنند که 13.4 میلیون کنسول PS5 از زمان عرضه در سراسر جهان فروخته شده است. در ماه جولای، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، گفت که Xbox Series X و Series S “سریعترین کنسول‌های ما هستند که تا به امروز با تعداد کنسول‌هایی که تا به امروز نسبت به نسل قبلی فروخته شده‌اند، سریع‌ترین فروش هستند.” متأسفانه، او از ذکر تعداد دقیق کنسول های فروخته شده خودداری کرد.

در حالی که گیمرها دوست دارند این دو را در مقابل یکدیگر قرار دهند، آیا می‌توانیم درباره نسل جدید سال اول چیزی بگوییم؟

بورمن، مورخ بازی، گفت: «فروش سال اول می تواند برای شتاب مهم باشد، اما هرگز تضمینی برای ادامه موفقیت یک کنسول نیست. برای برخی از کنسول‌ها، فروش در طول عمرشان نسبتاً ثابت است. او به سگا دریم کست اشاره کرد که رکوردهای فروش را در آمریکای شمالی ثبت کرد، اما در برابر پلی استیشن 2 با کاهش شدید مواجه شد. (سگا در نهایت تجارت کنسول را ترک کرد، اما همچنان بازی می‌سازد.)

طبق گفته Piscatella از NPD، سال اول اغلب می تواند انتظاراتی را برای فروش مادام العمر ایجاد کند – یا حداقل، در شرایط عادی تر از نظر عرضه و تقاضا می تواند انتظارات را ایجاد کند. اما رویدادهایی نیز وجود دارند که این ایده‌ها را تغییر می‌دهند، مانند زمانی که Guitar Hero و Rock Band به فروش کنسول‌های بیشتر کمک کردند زیرا ژانر موسیقی دیوانگی ایجاد کرد. او گفت که حتی یک بازی از یک فرنچایز محبوب، مانند Grand Theft Auto، تقاضا را افزایش می دهد. اما سال اول در مورد اثبات قابل اجرا بودن کنسول شما در بازار است.

پیسکتل گفت: «در محیط فعلی، هر دو کنسول نسل جدید ثابت کرده‌اند که در بازار قابل اجرا هستند. “با این حال، عوامل بسیار زیادی، چه شناخته شده و چه ناشناخته، در بازی وجود دارند که در بهترین حالت، ساخت یک پیش‌بینی بلندمدت یا پیش‌بینی را دشوار می‌سازند. باز هم، ما در یک محیط تقاضای عادی نیستیم، و ممکن است ندانیم که چیست. تقاضای واقعی تا اواسط سال 2022 یا حتی تا سال 2023 به نظر می رسد. هیچ کس با اطمینان نمی داند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری