لپتاپهای گیگابایت

گیگابایت در حال ارزیابی لپ تاپ های AORUS پردازنده نسل بعدی Intel Alder Lake با هر دو حافظه DDR5 و DDR4

به نظر می رسد گیگابایت در حال ارزیابی نسل بعدی لپ تاپ های AORUS اینتل Alder Lake-P اینتل با پردازنده های حافظه DDR5 و DDR4 است.

پردازنده های Intel Alder Lake-P با پیکربندی حافظه DDR5 و DDR4 در لپ تاپ های نسل بعدی AORUS 17 گیگابایت مشاهده شد
دیروز ، ورودی لپ تاپ AORUS 17 گیگابایت با پردازنده متحرک Intel Alder Lake-P کشف شد. این اولین ورودی برای یک لپ تاپ رده بالا با تراشه های هیبرید نسل بعدی اینتل بود. در حال حاضر یک ورودی جدید مشاهده شده است که به نظر می رسد نشان می دهد که ما ممکن است هر دو راه حل تلفن همراه DDR5 و DDR4 را در اطراف پلت فرم Alder Lake-P دریافت کنیم.

آخرین ورودی دارای همان پیکربندی Intel Alder Lake-P با 14 هسته است که شامل 6 هسته عملکردی (بر اساس معماری Golden Cove) و 8 هسته کارآیی (بر اساس معماری Intel Gracemont) است. تفاوت اصلی این است که این تراشه خاص دارای ساعتهای کمی بهتر در مقایسه با آنچه که دیروز نشت کرده بود و دارای کلاک پایه 1.2 گیگاهرتز اما حداکثر فرکانس 3.4 گیگاهرتز است (نمونه قبلی در 1.75 گیگاهرتز به اوج خود رسید). به این ترتیب ، عملکرد کلی نسبت به آخرین نسخه کمی بهتر است.

این پردازنده Intel Alder Lake-P در لپ تاپ گیگابایت AORUS 17 YE4 قرار داشت و بار دیگر این نشت از دفتر مرکزی گیگابایت تایوان ناشی می شود. اما نکته قابل توجه این است که این لپ تاپ دارای 16 گیگابایت حافظه DDR4-3200 در مقایسه با DDR5-4800 در ورودی قبلی است. در حال حاضر هر دو لپ تاپ نمونه اولیه هستند اما با نگاهی به عملکرد حافظه ، می توانیم DDR5-4800 را با تأخیر بهتر (البته با افزایش سریع تصادفی به دلیل نمونه اولیه) در مقایسه با DDR4-3200 ارائه دهیم.

لازم به ذکر است که حافظه DDR4-3200 سامسونگ دارای زمان بندی CL19 است در حالی که حافظه DDR5-4800 از SK Hynix دارای زمانبندی CL40 است. علیرغم زمان های شل ، حافظه DDR5 تاخیرهای کمی بهتر را ارائه می دهد هر چند که افزایش نیمکت های میانی نگران کننده است.

ما انتظار داریم که آنها در نسخه های نهایی ثابت شوند. این تقریباً تأیید می کند که ما شاهد پردازنده های Intel Alder Lake در دو پیکربندی حافظه DDR5 و DDR4 در پلتفرم موبایل خواهیم بود ، شایعات مشابه تقسیم بندی حافظه مشابه را در پلت فرم رومیزی Alder Lake-P با مادربردهای سطح بالاتر با پشتیبانی از DDR5 در حالی که پایین تر است ، بیان کرده است. -پایان بردها با پشتیبانی DDR4 دیدن سطوح مختلف قیمت و عملکرد این لپ تاپ های DDR5 و DDR4 قطعاً جالب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری