خرید منبع تغذیه کامپیوتر با توان و قدرت بالا 

اگر بخواهیم سیستم‌های کامپیوتری را از بحث سخت‌افزاری مورد بررسی قرار دهیم، باید تمامی قطعات به کار رفته در داخل کامپیوتر یا رایانه را به طور کامل بررسی کرده و با کارایی آن‌ها آشنا شویم. منبع تغذیه کامپیوتر یا پاور کامپیوتر دستگاهی است که وظیفه تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز برای تمامی قطعات موجود در داخل سیستم کامپیوتر را برعهده داشته دارد بنابراین اگر پاور کامپیوتر خراب شود، کامپیوتر به طور کامل از کار می‌افتد. در کامپیوتر‌ها، منبع تغذیه دقیقاً در پشت کیس قرار گرفته است که با کمک یک کابل، به جریان برق شهری متصل می‌شود اما در لپ تاپ‌، منبع تغذیه به صورت خارجی است و شما می‌توانید آن را به وسیله سیم به لپ تاپ وصل کنید. اگر پاور کامپیوتر خراب شده و به فکر خرید منبع تغذیه کامپیوتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

نکات مهم برای خرید منبع تغذیه کامپیوتر با توان و قدرت بالا

متأسفانه نوساناتی که در جریان برق وجود دارد و یا استفاده نادرست از کامپیوتر، باعث خرابی منبع تغذیه می‌شود. در چنین شرایطی باید به فکر خرید منبع تغذیه کامپیوتر باشید تا دوباره بتوانید سیستم کامپیوتری خود را راه‌اندازی کنید. برای خرید، حتماً به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • مراجعه کردن به فروشگاه‌های معتبر

به طور کلی برای خرید قطعات کامپیوتر شما باید به نمایندگی‌های معتبر از برند کامپیوتر خود مراجعه کنید. فرض کنیم که شما چند ماه پیش خرید کامپیوتر لپ تاپ ایسوس را انجام داده‌اید و اکنون بنا به دلایلی منبع تغذیه لپ تاپ خراب شده و شما به دنبال یک پاور با کیفیت بالا می‌گردید. در چنین شرایطی بهتر است به نمایندگی‌های برند ایسوس مراجعه کنید چون در این صورت مطمئن خواهید بود که پاور ارائه شده،  متعلق به برند ایسوس است.

  • توجه به میزان توان حرارتی

یکی از مهمترین نکات در زمان خرید منبع تغذیه کامپیوتر این است که حتماً توان حرارتی آن را کنترل کرده و با منبع تغذیه‌ای که قبلاً داشته‌اید مقایسه کنید. اما منظور از توان حرارتی چیست؟ توان حرارتی مقدار توانی است که سیستم خنک‌کننده باید تامین کند تا از افزایش بیش از اندازه گرما در داخل قطعات کامپیوتر جلوگیری می‌کند. در زمان خرید منبع تغذیه کامپیوتر باید ابتدا توان مصرفی تمامی قطعات کامپیوتر را با یکدیگر جمع کنید و سپس با حداکثر توان قابل تحمل منبع تغذیه مقایسه کنید. توجه داشته باشید که برای خرید منبع تغذیه کامپیوتر شما باید توان واقعی آن را ملاحظه کنید.

  • بررسی اتصالات پاور کامپیوتر

از دیگر نکات مهم در زمان خرید منبع تغذیه کامپیوتر با توان و کیفیت بالا، بحث اتصالات پاور به سیستم کامپیوتری است. اتصال پاور به کیس کامپیوتر نسبت به لپ تاپ کاملاً متفاوت است. اگر شما یک منبع تغذیه برای لپ تاپ می‌خرید حتماً کلیه اتصالات شامل نحوه سیم کشی و دوشاخه آن را با دقت بررسی کنید. کیفیت ساختار پاور کامپیوتر بر روی عملکرد آن تأثیر بسیار زیادی دارد. اما اگر می‌خواهید برای کیس خود منبع تغذیه بخرید حتماً اتصالات سوکت‌هایی که به منبع تغذیه وصل می‌شوند را بررسی نمایید. شما باید منبع تغذیه‌ای را خریداری کنید که با این اتصالات همخوانی داشته باشند.

  • میزان بازدهی منبع تغذیه

منظور از بازدهی، میزان جریان برق شهری است که در اختیار سیستم قرار گرفته و مابقی آن به صورت گرما هدر می‌رود. جریان برق شهری وارد منبع تغذیه کامپیوتر یا لپ تاپ می‌شود در آنجا از حالت AC به حالت DC یعنی جریان مستقیم تبدیل شده و سپس این جریان در اختیار قطعات کامپیوتری قرار خواهد گرفت. در جریان همین تبدیل، مقداری از انرژی الکتریکی به صورت گرما هدر می‌رود. هر چه میزان تولید گرما بالاتر باشد، بازدهی منبع تغذیه پایین آمده و در نتیجه میزان مصرف برق را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی‌

برای خرید منبع تغذیه کامپیوتر شما حتماً باید از چند فروشگاه دیدن کنید؛ با برند‌های مختلف آشنا شوید و قیمت انواع منبع تغذیه کامپیوترها را با یکدیگر مقایسه نمایید. متأسفانه برخی از فروشگاه‌ها پاوربانک‌های چینی را عرضه می‌کنند و به همین دلیل قیمت آن‌ها پایین‌تر است. در صورتی که شما با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی حراج کامپیوتر صحبت کنید، با معرفی نام برند لپ تاپ یا کامپیوتر خود مطمئن خواهید بود که پاور کامپیوتر از نوع اصل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری