کیوکسیا کوچکترین SSDهای PCIe 4.0 صنعت را معرفی کرد

ساخت SSDهای با کارایی بالا مستلزم استفاده از چندین دستگاه حافظه فلش سه بعدی NAND با کارایی بالا است، به همین دلیل است که سریعترین SSDهای کلاینت معمولاً دارای فرم فاکتور M.2-2280 هستند. با کوچکتر شدن دستگاه ها، بسیاری از رایانه های شخصی مدرن به دستگاه های ذخیره سازی کوچک و در عین حال سریع نیاز دارند. این هفته Kioxia خانواده BG5 SSD های کوچک خود را معرفی کرد که فرم فاکتور M.2، رابط PCIe 4.0 و عملکرد مناسب را در کنار هم قرار می دهند.

SSD های سری BG5 کیوکسیا دارای 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1024 گیگابایت حافظه 112 لایه ای BiCS5 3D NAND این شرکت با رابط 1.2 GT/s هستند و در فرم فاکتور M.2-2230 عرضه می شوند. درایوها به یک کنترلر ناشناخته سازگار با NVMe 1.4 متکی هستند (به احتمال زیاد از Phison، اگرچه ما حدس می زنیم)، اگرچه Kioxia احتمالاً از سیستم عامل خود برای بهینه سازی عملکرد و مصرف انرژی SSD های کوچک خود استفاده می کند.

در مورد عملکرد، Kioxia درایوهای BG5 خود را برای خواندن متوالی 3500 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی تا 2900 مگابایت بر ثانیه و همچنین تا 500 هزار IOPS خواندن تصادفی و تا 450 هزار IOPS خواندن تصادفی رتبه بندی می کند.

در حالی که این سطح از عملکرد تا حدودی کمتر از آن چیزی است که ما از یک SSD با رابط PCIe 4.0 x4 انتظار داریم، به خاطر داشته باشید که BG5 نمی تواند از نظر فیزیکی از بسیاری از تراشه های NAND سه بعدی استفاده کند، بنابراین عملکرد بالقوه آن توسط فرم فاکتور محدود می شود. عملکرد درایوهای BG5 Kioxia در مقایسه با عملکرد درایوهای کوچک PM991/PM991a سامسونگ که دارای سرعت خواندن/نوشتن متوالی تا 3.10 گیگابایت بر ثانیه/2.0 گیگابایت بر ثانیه هستند، به طور قابل توجهی بالاتر است.

در حالی که SSDهای BG5 کیوکسیا سریعترین درایوهای کلاینت در فرم فاکتور M.2-2230 هستند، اما یک اخطار دارند. برخلاف SSD های سری BG نسل قبلی این شرکت، این درایوهای جدید در فرم فاکتور BGA موجود نیستند، که از نصب آنها در رایانه های شخصی که به درایوهای کوچکتر نیاز دارند جلوگیری می کند.

Kioxia قیمت درایوهای BG5 خود را فاش نکرده است، اگرچه از آنجایی که این هاردهای SSD بدون DRAM هستند، انتظار می رود ساخت آنها نسبتاً ارزان باشد. در همین حال، انتظار می رود کیوکسیا برای ترکیب ابعاد کوچک و عملکرد بالا، حق بیمه ای را مطالبه کند. قابل ذکر است که برای کسانی که نیازی به ابعاد کوچک ندارند، Kioxia درایوهای BG7 را در فرم فاکتور M.2-2280 نیز ارائه خواهد کرد.

نویل ایچاپوریا، معاون بازاریابی و مدیریت محصول SSD، کیوکسیا، خاطرنشان کرد: «استفاده از SSD های بدون DRAM در بازار به طور پیوسته در حال افزایش است، به لطف توانایی HMB برای کاهش هزینه کلی مواد بدون کاهش عملکرد خواندن/نوشتن داده ها از SSD». America, Inc. “این واقعیت که Kioxia به عملکرد PCIe 4.0 با معماری بدون DRAM پی برد، یک پیروزی برای برنامه های اصلی مشتری است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری