کامپیوتر ارزان برای بازی

تهیه یک کامپیوتر ارزان برای بازی ، یکی از اولین دغدغه­ های همه افرادی است که قصد ورود به عرصه بازی­های کامپیوتری را دارند. با توجه به وضعیت اقتصادی و نوسان قیمت ارز، انتخاب یک سیستم مناسب و ارزان که توانایی اجرای بازی­های روز دنیا را داشته باشد، می­تواند یک کار سخت و چالش برانگیز باشد. اگر قصد ورود به دنیای گیم و تبدیل شدن به یک گیمر حرفه­ای را دارید، تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید؛ زیرا قصد داریم نکات مهمی را در مورد سیستم­ های گیمینگ ارزان و خرید آن­ها با شما مطرح کنیم.

انتخاب سطح سیستم

اولین نکته در تهیه یک کامپیوتر ارزان برای بازی ، این است که مشخص کنید از سیستم مد نظر چه انتظاراتی دارید. به عنوان مثال اگر قصد اجرای بازی­های روز دنیا مانند Assassin’s Creed و یا بازی محبوب ندای وظیفه را دارید، بهتر است قید سیستم ارزان قیمت را بزنید! زیرا این بازی­ها نیازمند سخت­افزار قدرتمند بوده و روی سیستم­های معمولی و ارزان اجرا نخواهند شد. اما اگر قصد اجرای بازی­های متوسط با کیفیت معمولی را دارید، تهیه یک سیستم مناسب با قیمت معقول گزینه در دسترسی است.

خرید کامپیوتر بازی ارزان

خرید یک کامپیوتر ارزان برای بازی ­، خواسته بسیاری از گیمرهاست.

قطعاتی مهم در تهیه کامپیوتر ارزان برای بازی

اگر نمی­دانید چه قطعاتی برای سیستم گیمینگ مهم و حیاتی بوده و در قیمت آن نیز نقش اساسی دارند، با ما همراه باشید. در اینجا قصد داریم مهمترین قطعات مربوط به سیستم­های گیمینگ را تشریح کرده و همینطور برای خرید اقتصادی این قطعات پیشنهاداتی ارائه دهیم. مهمترین قطعاتی که هنگام خرید کامپیوتر ارزان برای بازی ، باید توجه ویژه­ای به آن­ها داشته باشید عبارتند از : مادر بورد، پردازنده و گرافیک.

مادر بورد

این قطعه در واقع یک صفحه الکتریکی است که تمام قطعات دیگر بر روی آن قرار می­گیرند. باید در انتخاب نوع مادربورد وسواس و دقت زیادی به خرج دهید؛ زیرا که احتمال ارتقا سیستم و قطعات سیستم شما در آینده کاملا به این مورد بستگی دارد. این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که انتخاب مادر بورد مناسب، تا حد زیادی به پردازنده­ای که انتخاب می­کنید، بستگی دارد. در ادامه چند نمونه از مادربوردهای اقتصادی را جهت خرید به شما معرفی می­نمائیم.

نام قطعهبازه حدودی قیمت ( تومان )
Gigabyte B365M DS3H2,100,000 تا 2,400,000
ASUS PRIME A320M-K1,600,000 تا 1،800،000

پردازنده

پردازنده یک قطعه بسیار مهم برای سیستم ­های گیمینگ به حساب می­آید. این قطعه تمامی پردازش­های مد نظر را انجام داده و در کیفیت عملکرد و راندمان سیستم نقش بسیار مهمی دارد؛ بنابراین هنگام خرید یک کامپیوتر ارزان برای بازی ، باید توجه ویژه­ای به این قطعه داشته باشید. خبر خوب این که برای اجرای بازی­ها با کیفیت بالا، لزوما نیازی به تهیه پردازنده گران قیمت ندارید. لیست زیر نام و مشخصات چند نوع از پردازنده­های اقتصادی را نمایش می­دهد که می­توانید با یک بودجه معقول آن­ها را تهیه کنید.

نام قطعهبازه حدودی قیمت ( تومان )
Core i3 9100F2،600,000 تا 2,800,000
Ryzen 3 3200G۳،۹۰۰،۰۰۰ تا ۵،۰۰،۰۰۰
Core i3 10100F۲،۴۰۰،۰۰۰ تا ۲،۶۰۰،۰۰۰

کارت گرافیک

مهمترین قطعه برای سیستم­های گیمینگ، کارت گرافیک می­باشد. این قطعه وظیفه پردازش اطلاعات مربوط به تصاویر را به عهده داشته و برای تجربه بصری گیمرها، اساسی ترین سخت­افزار است. این قطعه نقش مهمی برای سایر کارکردهای سیستم­های گرافیکی مانند ویرایش عکس و فیلم نیز بر عهده دارد. در جدول زیر نام چند کارت گرافیک با قیمت مناسب را ذکر کرده­ایم؛ اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که برای خرید کامپیوتر ارزان برای بازی ، بهتر است کارت گرافیک خود را با توجه به سایر قطعات انتخاب کنید.

نام قطعهبازه حدودی قیمت ( تومان )
Nvidia GTX 1050 Ti۷،۶۰۰،۰۰۰ تا ۸،۴۰۰،۰۰۰
GigaByte GeForce GTX 1660۱۱،۵۰۰،۰۰۰ تا ۱۴،۵۰۰،۰۰۰
ASUS Dual GeForce RTX 3050 OC 8GB۱۲،۵۰۰،۰۰۰ تا ۱۳،۵۰۰،۰۰۰

جمع بندی

اولین و مهمترین مسئله برای خرید کامپیوتر ارزان برای بازی، داشتن توقعات معقول در هنگام تهیه سیستم است. بازی­های روز دنیا نیاز به سخت­افزار قوی دارند و با قیمت ارزان نمی­توان سیستم مورد نیاز برای اجرای آن­ها را تهیه کرد. نکته مهم دیگر شناخت قطعات موردنیاز برای یک سیستم گیمینگ است. ما در وبسایت computersales.ir اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما خواهیم گذاشت. پس از وبسایت ما بازدید کرده و نکات مهم دیگری را در مورد خرید کامپیوتر ارزان برای بازی، بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری