کارت‌های گرافیکی سطح پایه ARC Alchemist Gaming اینتل با حداکثر 8 هسته گرافیکی Xe-HPG، 6 گیگابایت حافظه GDDR6 و قیمت 179 دلار آمریکا

جزئیات جدیدی در مورد کارت‌های گرافیکی سطح پایه ARC Alchemist اینتل که از معماری گرافیکی Xe-HPG پشتیبانی می‌کنند توسط قانون مور مرده است فاش شده است.

کارت‌های گرافیکی ARC Alchemist سطح پایه اینتل با پردازنده گرافیکی Xe-HPG برای افزایش حافظه 6 گیگابایتی، با پردازنده‌های گرافیکی AMD Navi 24 و NVIDIA GA107 رقابت خواهند کرد.
Intel ARC Alchemist شامل بخش های سطح بالا و ابتدایی خواهد بود. MLID قبلاً در بخش 512 اتحادیه اروپا اطلاعاتی را ارائه کرده است، بنابراین اکنون، ما تمرکز خود را به سمت خط مقدماتی که در سه ماهه اول 2022 برای لپ‌تاپ‌ها (دل / ایسوس) عرضه می‌شود، تغییر داده‌ایم و بعداً (سه ماهه دوم سال 2022) راه‌اندازی دسکتاپ را دنبال می‌کنیم. همانطور که شایعه شده است).

کارت گرافیک Intel Xe-HPG 128 EU ARC Alchemist

کارت‌های گرافیک سطح پایه Intel Xe-HPG Alchemist بر اساس 128 EU SKU خواهند بود. پیکربندی برتر یک بار دیگر یک SKU پر چرب با 1024 هسته در 8 هسته Xe، یک رابط باس 96 بیتی و تا 6 گیگابایت حافظه GDDR6 است. انتظار می‌رود که کلاک‌های هسته برای این SKU GPU خاص بین 2.2 تا 2.5 گیگاهرتز در گره پردازش 6 نانومتری TSMC باشد.

جالب اینجاست که این یک ارتقاء نسبت به مشخصات قبلی است که فقط به رابط گذرگاه 64 بیتی و حافظه 4 گیگابایتی برای همان SKU اشاره کرده بود. به نظر می‌رسد نسخه‌های دسکتاپ دارای پیکربندی 96 بیتی (6 گیگابایت) GDDR6 با سرعت 16 گیگابیت در ثانیه هستند، در حالی که انواع لپ‌تاپ ممکن است از پیکربندی GDDR6 64 بیتی (4/8 گیگابایت) با سرعت 14 گیگابیت بر ثانیه استفاده کنند. .

نوع کاهش یافته با 96 EUs یا 768 هسته و رابط گذرگاه 64 بیتی عرضه خواهد شد. شایعه شده است که این کارت دارای 4 گیگابایت حافظه GDDR6 است، اما منبع می گوید که ما همچنین نمی توانیم احتمال یک نوع 3 گیگابایتی را رد کنیم. هر دو کارت دارای توان مصرفی 75 وات خواهند بود که به این معنی است که ما به دنبال کارت‌های گرافیک بدون کانکتور برای بخش ابتدایی خواهیم بود.

انتظار می رود عملکرد بین GeForce GTX 1650 و GTX 1650 SUPER اما با قابلیت raytracing باشد. یکی از مزیت‌های بزرگی که اینتل می‌تواند نسبت به AMD و اینتل داشته باشد این است که با این کارت‌ها ممکن است وارد بازار کمتر از 200 دلار آمریکا شوند که در نسل فعلی کارت‌ها کاملاً رها شده است. سری GeForce RTX 3050 تاکنون فقط لپ‌تاپ‌هایی را عرضه کرده است که RTX 3060 به بخش پایه آمپر با قیمت 329 دلار آمریکا خدمات می‌دهد، در حالی که انتظار می‌رود RX 6600 راه‌حل اولیه AMD با قیمت حدود 300 دلار آمریکا باشد. اخیرا شایعه ای وجود دارد مبنی بر اینکه AMD قصد دارد کارت های گرافیک دسکتاپ AMD Radeon RX 6500 XT و RX 6400 را عرضه کند تا شاید اولین رقابت واقعی در برابر بخش پایه اینتل باشد.

این پردازنده گرافیکی بسیار شبیه به برد SDV گسسته مبتنی بر پردازنده گرافیکی Intel Xe-LP خواهد بود، اما Alchemist طراحی معماری بهبود یافته‌تری خواهد داشت و قطعاً عملکرد بهتری نسبت به معماری نسل اول Xe خواهد داشت. این مجموعه قطعاً بر اساس مشخصات، بازار مبتدی گسسته دسکتاپ را هدف قرار خواهد داد.

پیکربندی‌های پردازنده گرافیکی گسسته Alchemist Intel Xe-HPG:

بر اساس جدول زمانی، خط تولید Xe-HPG Alchemist با پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA Ampere و AMD RDNA 2 رقابت خواهد کرد، زیرا انتظار نمی‌رود هر دو شرکت قطعات نسل بعدی خود را تا پایان سال 2022 عرضه کنند. انتظار می‌رود NVIDIA و AMD به‌روزرسانی‌هایی را منتشر کنند. در اوایل سال 2022، بنابراین ممکن است خط تولید جدید اینتل مقداری رقابت ایجاد کند، اما بر اساس انتظارات عملکرد فعلی، به روز رسانی ممکن است تفاوت های عملکردی شدیدی را در خط تولید ایجاد نکند. پردازنده‌های گرافیکی Xe-HPG ARC نیز به پلتفرم متحرک نیز می‌آیند و در نوت‌بوک‌های Alder Lake-P قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری