chagall

“چاگال” تا سال 2022 به بازار نمی آید

گفته می شود پردازنده های AMD Ryzen Threadripper 5000 HEDT با کد رمز Chagall امسال عرضه نمی شوند زیرا تاریخ عرضه آنها به 2022 کاهش یافته است.

پردازنده های AMD Ryzen Threadripper 5000 HEDT “Chagall” ظاهراً در سال 2022 راه اندازی می شوند
این شایعه از Greymon55 می آید که در توییت خود اعلام کرده است که پردازنده های AMD Ryzen Threadripper 5000 HEDT با کد رمز Chagall تا سال 2022 به تعویق افتاده است. پیش از این ، برنامه HEDT برای راه اندازی در Q4 2021 برنامه ریزی شده بود ، اما تا کنون ، AMD هیچ برنامه ای اعلام نکرده است برای Threadripper. این تأخیر همچنین به این معنی است که کاربران باید کمی بیشتر منتظر بمانند تا به روزرسانی سری AMD Ryzen Threadripper 3000 را دریافت کنند که در نوامبر 2019 معرفی شد.

با این اوصاف ، مدتی است که پردازنده های AMD Ryzen Threadripper 5000 HEDT نشت کرده اند. مدتی قبل ما CPU های Threadripper PRO 5995WX و 5945WX را در بنچ مارک ها مشاهده کردیم و مشخصات این تراشه ها نیز در نشت گیگابایت یک ماه قبل گزارش شد. طبق شایعه ای که توسط Moore’s Law is Dead منتشر شده است ، انتظار می رود AMD نسل بعدی Threadripper خود را در دو نوع استاندارد و 3DX (3D V-Cache) عرضه کند. این احتمال وجود دارد که AMD فقط راهی 3DX را برای پردازنده های HEDT مانند تراشه های Milan-X طی کند که چند هفته پیش به بیرون درز کرده است.

همچنین گفته می شود که قیمت بالاتر از سری Zen 2 است که با توجه به افزایش قیمت که در CPU های اصلی Ryzen 5000 در مقایسه با مدلهای Ryzen 3000 انتظار می رود ، انتظار می رود. این احتمال وجود دارد که AMD ممکن است چند SKU Ryzen Threadripper را زودتر راه اندازی کند و پرچمدار 64 هسته را برای راه اندازی بعدی همانند Threadripper 3990X نگه دارد اما هنوز مشخص نیست. همچنین ، AMD با SKU های workstation PRO بسیار پیشرفت کرده است ، بنابراین ممکن است نسل بعدی تراشه ها با عنوان PRO شناخته شوند ، زیرا Threadripper بازار مشتاقان و مشتریان را جذب می کند.

عرضه در سال 2022 به این معنی است که پردازنده های AMD Ryzen Threadripper 5000 HEDT نزدیک به خانواده Sapphire Rapids HEDT خود اینتل برای پلت فرم W790 قرار می گیرند. هر دو Intel و AMD آخرین بار CPU های HEDT خود را در نوامبر 2019 راه اندازی کردند ، AMD تراشه های Threadripper workstation/prosumer خود را نیز منتشر کرد اما اینتل از آن زمان نتوانسته بازار HEDT را تصاحب کند. با ورود خانواده های جدید CPU HEDT در سال 2022 ، ما بار دیگر شاهد رقابت داغ در این بخش خواهیم بود ، به ویژه اینکه هر دو سازنده CPU معماری اصلی جدیدی را برای این پلتفرم ارائه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری