ps5

پلی استیشن 5 از کنترلرهای اس اس دی ساخت مارول استفاده میکند

سونی یکی از شرکت هایی است که در صورت نیاز از استفاده از فناوری ها و استانداردهای اختصاصی دریغ نمی کند. به نظر می رسد ، برای بهبود زیر سیستم ذخیره سازی کنسول پلی استیشن 5 ، این شرکت باید از شخص ثالثی کمک بخواهد. اما یک سوال بزرگ این است که آیا فناوری ذخیره سازی توسعه یافته برای پلی استیشن 5 برای سخت افزارهای دیگر نیز قابل استفاده است؟

جدیدترین کنسول های بازی مایکروسافت و سونی دارای زیر سیستم های ذخیره سازی بسیار کارآمد اما نسبتاً ارزان هستند. Xbox Series X یا S SSD مایکروسافت توسط Phison توسعه یافته و از رابط برنامه نویسی برنامه DirectStorage (API) این شرکت برای صرفه جویی در چرخه پردازنده و پروتکل NVMe پشتیبانی می کند. در مقابل ، پلی استیشن 5 سونی از یک الگوریتم فشرده سازی ویژه برای کاهش اندازه فایل و افزایش کارایی استفاده می کند. در حالی که فناوری فشرده سازی سونی ممکن است اختصاصی باشد ، به نظر می رسد که سونی از مارول خواسته است که یک کنترلر SSD برای آن ایجاد کند.

Fritzchens Fritz ، محقق معروف تراشه هایی که به میکروسکوپ الکترونی روبشی دسترسی دارند ، تصاویری از سیستم عامل پلی استیشن 5 سونی توسعه یافته توسط AMD و حاوی IP شرکت های مختلف از جمله سونی و AMD و SSD CXD90062GG سونی منتشر کرده است. کنترل کننده ای که ظاهرا توسط Marvell Technology ایجاد شده است.

عکس های جانبی PS5 SoC سونی به وضوح نشان Marvell Titania 2 را نشان می دهد که نشان می دهد این قسمت در سال 2018 طراحی شده است. در وب سایت مارول هیچ کنترلر SSD با مارک Titania ذکر نشده است ، بنابراین می توان حدس زد که این کنترلر به طور خاص برای جاسازی شده طراحی شده است. برنامه های کاربردی یا به طور خاص برای سونی.

پلی استیشن 5 سونی از الگوریتم فشرده سازی Kraken شرکت استفاده می کند تا حجم فایل های بازی را تا 60 درصد کاهش دهد و عملکرد و کارایی کل زیر سیستم ذخیره سازی را افزایش دهد. از آنجایی که کنترلر SSD PS5 می تواند داده ها را به صورت یکپارچه از حالت فشرده خارج کند ، استفاده از این فناوری باعث کند شدن عملکرد نمی شود ، اما در واقع به منظور افزایش آن است. آنچه مشخص نیست این است که آیا Kraken توسط Sony داخلی طراحی شده است یا Marvell برای Sony.

اگر Kraken توسط سونی توسعه داده شود ، در واقع یک فناوری اختصاصی باقی می ماند که منحصراً برای PlayStation 5 و سایر محصولات این شرکت استفاده می شود. اما اگر این الگوریتم توسط Marvell طراحی شده باشد ، ممکن است در مقطعی به کنترلرهای SSD مارول برای برنامه های دیگر ختم شود و مزایای مشابهی را ارائه دهد. به عنوان مثال ، DirectStorage مایکروسافت که توسط مایکروسافت و Phison توسعه یافته است ، توسط رایانه های شخصی ویندوز 10 و ویندوز 11 پشتیبانی می شود.

مارول و سونی در مورد این ماجرا توضیحی ندادند ، بنابراین ما هیچ نظری نداریم که آیا الگوریتم ها و فناوری هایی که برای PS5 طراحی شده اند آیا در جاهای دیگر استفاده می شوند یا خیر ، اما حداقل می دانیم که کنترلر مورد استفاده در کنسول توسط مارول توسعه یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری