پردازنده گرافیکی Xclipse 920 Exynos 2200 دارای 4 گیگابایت VRAM، 384 پردازنده استریم، معیار OpenCL را نشان می دهد. به راحتی اسنپدراگون 8 نسل 1 را شکست می دهد

زمانی که Exynos 2200 به طور رسمی با پردازنده گرافیکی جدید Xclipse 920 معرفی شد، طولی نکشید که بنچمارک ها مشخص شدند. متأسفانه، RDNA2 AMD نتوانست آن چیزی را که در بازاریابی باور داشته باشید، تغییر دهد، زیرا Adreno 730 موجود در اسنپدراگون 8 نسل 1 به راحتی پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری جدید را شکست داد. خوشبختانه، آزمایش‌های بیشتری انجام شده است، و نه تنها اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات گرافیکی Xclipse 920 کسب کرده‌ایم، بلکه این پردازنده گرافیکی Snapdragon 8 Gen 1 را در آخرین بنچمارک OpenCL شکست می‌دهد.

پردازنده گرافیکی Xclipse 920 با سرعت کلاک بسیار پایین 555 مگاهرتز. شایعات قبلی ادعا می کردند که با فرکانس 2.3 برابر فرکانس فوق اجرا می شود

دستگاهی که با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 Exynos 2200 تست شد، چیزی جز یکی از سامسونگ نبود، با شماره مدل SM-S908B و دارای اندروید 12 با 8 گیگابایت رم. همانطور که برای استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 1، آن موتورولا XT2201-2 است. حتی اگر هر دو چیپست بهینه نشده باشند و برای اهداف آزمایشی استفاده شوند، این اعداد جدید اولین برداشت عالی از GPU Xclipse 920 را ارائه می دهند.

همانطور که از اعداد و ارقام می توانید متوجه شوید، پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA2 AMD بدون زحمت اسنپدراگون 8 نسل 1 را شکست می دهد و نشان می دهد که پیروزی تنها با اجرای یک بنچمارک تضمین نمی شود. تست OpenCL همچنین نشان می‌دهد که پردازنده گرافیکی Xclipse 920 دارای 4 گیگابایت حافظه است، اما تأیید نمی‌شود که این کارت حافظه اختصاصی است که به عنوان VRAM نیز شناخته می‌شود یا 4 گیگابایت DRAM. شاید بزرگترین شوک این بنچمارک این واقعیت بود که پردازنده گرافیکی Xclipse 920 ظاهراً با فرکانس 555 مگاهرتز کار می کرد که با توجه به اینکه شایعه قبلی در مورد عملکرد تراشه 1.30 گیگاهرتز صحبت می کرد، پایین است.

exynos-2200-xclipse-gpu-specs-and-benchmark

همچنین به نظر می رسد 384 پردازنده جریانی وجود دارد. تغییر دیگری که ممکن است توجه شما را جلب نکرده باشد این است که سامسونگ در هنگام معرفی رسمی SoC در حال آزمایش یک نوع مختلف Exynos 2200 با خوشه 8 + 8 به جای پیکربندی سه خوشه ای 1 + 3 + 4 است. این نسخه می تواند بعداً ترجیح داده شود زیرا شایعات مداوم ادعا می کنند که هسته Cortex-X2 به شدت ناکارآمد است و ممکن است به حرارت بالاتر کمک کند و باعث کاهش عملکرد به دلیل دریچه گاز شود.

البته، ما به دنبال معیارهای بیشتری خواهیم بود که پایه های بیشتری را برای عملکرد Xclipse 920 ایجاد می کند، بنابراین فعلاً با این اعداد و ارقام کنار بیایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری