پردازنده گرافیکی ماینینگ ای ام دی NAVI22 وارد بازار می شود.

سیلیکون Navi 22 AMD برخی از بهترین کارت های گرافیک موجود در بازار را تغذیه می کند. ظاهراً یکی از شرکای تولیدکننده تراشه ، مرگ را برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده مجدداً تعیین کرده است.

اما Navi 22 (با نام مستعار Nashira Summit) بر روی گره فرایند 7 نانومتری FinFET TSMC ساخته شده است. تاریخ تولید 17 مارس است ، بنابراین کارت گرافیک به تازگی از اجاق گاز بیرون آمده است. دستگاه Navi 22 دارای 2330 پردازنده جریان است که به Radeon RX 6700 یا Radeon RX 6700M گرم شده اشاره می کند.

کارت گرافیک ماینینگ با یک ساعت پایه ثابت 1300 مگاهرتز کار می کند ، که قابل درک است ، زیرا برای استخراج اتریوم نیازی به سرعت کلاک بالا ندارید. این دستگاه دارای 10 گیگابایت حافظه GDDR6 با سرعت 16 گیگابیت بر ثانیه در رابط حافظه 160 بیتی است. این پیکربندی حافظه مشابه Radeon RX 6700M است و ما را به این باور می رساند که احتمالاً XFX کارت گرافیک تلفن همراه را به یک واحد رومیزی بازیافت کرده است.

بر اساس تصویر صفحه ، کارت گرافیک Navi 22 با سرعت هش 39.06 مگاهرتز در Ethereum تحویل داده شد. دمای هوا تا 92 درجه سانتیگراد گرم شد ، که برای یک کارت گرافیک خنک کننده غیرفعال انتظار می رود. برای مقایسه ، عملکرد کارت گرافیک ماینینگ با Radeon RX 5600 XT (39.6 MHps) و در کوچه ای مشابه GeForce RTX 3060 Ti LHR (42.9 MHps) است.

کارت گرافیک مرموز ، که در چین ظاهر شد ، دارای یک خنک کننده منفعل با دو کانکتور 8 پین قدرت PCIe است که در قسمت عقب قرار گرفته است. این طرح جالب است زیرا سیستم خنک کننده و موقعیت اتصال دهنده های قدرت PCIe معمولاً در محصولات محاسباتی با کارایی بالا (HPC) AMD ، مانند شتاب دهنده های Radeon Instinct استفاده می شود.

AMD به وضوح اعلام کرده است که هیچ مشکلی با استفاده از کارت های گرافیکی RDNA 2 برای استخراج از سوی مصرف کنندگان ندارد. اگرچه تراشه ساز Big Navi را به طور خاص برای بازی طراحی کرده است ، اما افراد باهوش راه هایی برای سازگاری RDNA 2 برای استخراج پیدا کرده اند. به عنوان مثال ، Radeon RX 6600 XT کارآیی بالایی را در استخراج اتریوم با نرخ هش 32 MHps در 75 وات نشان داده است.

حالا که انویدیا به کارت گرافیک GeForce RTX سری 30 (Ampere) نرخ Lite Hash Rate (LHR) داده است ، از دیدن شرکای AMD به دنبال رقابت تعجب نخواهیم کرد. Nvidia همچنین دارای مجموعه ای از پردازشگرهای استخراج ارزهای رمزنگاری شده (CMP) است که با آن رقابت می کند.

این سوال باقی می ماند که آیا این کارت گرافیک مبتنی بر Navi 22 تنها کارت گرافیکی است که XFX در حال عرضه آن است یا مدل های بیشتری در راه است. از همه مهمتر ، جالب خواهد بود که ببینیم آیا سایر شرکای اصلی AMD نیز به دنبال کارخانه استخراج Big Navi هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری