پردازنده های NON K آلدرلیک اینتل رکوردهای اورکلاک جهانی را شکستند

تاج بنچمارک Y-cruncher اکنون بر سر Core i3-12300 اینتل است.

پردازنده ساده اینتل Core i3-12300 سریع ترین پردازنده چهار هسته ای جهان است که با زمان معیار Y-cruncher آن اندازه گیری می شود. نتیجه نه تنها از تلاش‌های سخت اورکلاک‌کننده کره‌ای Phantom K ناشی می‌شود، بلکه این واقعیت است که علاقه‌مندان اخیراً راهی برای باز کردن قفل اورکلاک BCLK در پردازنده‌های کاملاً جدید Intel Alder Lake-S پیدا کرده‌اند، خواه ضریب آنلاک شده کارخانه (پسوند K) داشته باشند. یا نه.

بازنویسی اورکلاک BCLK Non-K ADL-S باز شده
اگر آن را از دست دادید، اورکلاک aficionado der8auer این آخر هفته دو ویدیو را به اشتراک گذاشت که تکنیک‌های اورکلاک را به نمایش می‌گذارد که می‌توان آن‌ها را روی پردازنده‌های غیر K ADL-S اعمال کرد، تا زمانی که بایوس مادربرد شما از عملکرد «باز کردن قفل BCLK» در تنظیمات پیشرفته‌اش پشتیبانی می‌کند. تعداد زیادی از این مادربردها تایید نشده اند، اما به نظر می رسد چندین مادربرد در سری Maximus Z690 ایسوس از آن پشتیبانی می کنند. ما همچنین اخیرا Asus Strix B660G، Asus B660F و ASRock B660 Steel Legend را مشاهده کرده‌ایم. این یک موضوع در حال توسعه است و ما مطمئن هستیم که بردهای سازگار بیشتری در روزهای آینده تایید خواهند شد.

در ویدیوهای خود در مورد این ویژگی اورکلاک، der8auer اشاره کرد که فکر می‌کند تراشه‌های چهار هسته‌ای ADL-S به زودی شروع به نفوذ به جدول رکوردهای جهانی HWBot خواهند کرد. او خاطرنشان کرد که تراشه‌های چهار هسته‌ای قفل‌شده کارخانه‌ای برای افراط‌کردن بسیار جالب هستند، زیرا سری‌های K ADL-S اینتل به اندازه تراشه‌های 4C پایین نمی‌آیند. پایین‌ترین CPU قفل‌شده کارخانه در نسل کنونی Core i5-1200K/KF است و خواهید دید که اینها در معیارهای مختلف 6C برجسته هستند.

ظهور Core i3-12300

طی ساعات اخیر، انبوهی از نمرات رکوردشکنی وجود داشته است که رکورد جهانی چهار هسته‌ای Y-cruncher را هدف قرار داده است. برای ماه‌ها AMD Ryzen 5300G و برادرانش این رکورد معیار را به راحتی حفظ کردند، با بهترین امتیاز کمی بیش از 52 ثانیه توسط اورکلاکر Safedisk. با این حال، امتیاز Phantom K با Core i3-12300 این بار با اتمام محاسبات بنچمارک در 33.3 ثانیه کاهش می یابد.

بسیاری از اورکلاکرهای افراطی دیگر تراشه های غیر K ADL-S را با این معیار آزمایش کرده اند و به نظر می رسد که Intel Core i3 12100/F انتخاب عالی دیگری است. با این حال، دو زمان برتر در اختیار Core i3-12300 است.

بنابراین، Phantom K چگونه به این رکورد دست یافت؟ اول از همه، “لاتاری سیلیکون” ممکن است کمک کرده باشد. دیگر سخت افزار ضروری در سیستم، مادربرد Asus ROG Maximus Apex Z690 و 32 گیگابایت رم DDR5-6736 با زمان بندی CL30 بود. سایر اجزای سیستم، مانند GeForce RTX 3090 و 250 گیگابایت SSD، احتمالاً در اینجا اهمیتی ندارند.

جالب اینجاست که Phantom K از LN2 برای خنک کردن استفاده نکرده است. یخ خشک باعث ایجاد یخ و تراکم که در تصاویر سیستم دیده می شود. در این شرایط خنک کننده، Core i3-12300 به 5442 مگاهرتز فشار داده شد و دمای اوج آن 90 درجه سانتیگراد بود.

قبل از امضای قرارداد، می‌خواهیم به اورکلاکر «لیگ تازه کار» Phantom K تبریک بگوییم، اما آنها ممکن است به درستی نگران باشند که این رکورد جهانی HWBot هنوز هم در جریان است. احتمال زیادی وجود دارد که اورکلاکر دیگری و/یا چهار هسته ای دیگر به زودی آن تاج Y-cruncher 4C را بپوشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری