پردازنده‌های سطح پایین Alder Lake Pentium Gold G7400 و Celeron G6900 اینتل تولید می شوند

پردازنده‌های Pentium و Celeron سطح پایه Alder Lake اینتل با هدف قیمت کمتر از 100 دلار آمریکا تولید می شوند

اینتل پردازنده‌های جدید سلرون و پنتیوم گلد را برای خط دوازدهمین نسل Alder Lake خود تولید می‌کند.

در حال حاضر حدس زده می‌شود که آنچه می‌بینیم می‌تواند افزوده‌های بیشتری به جدیدترین نسل دوازدهم خانواده پردازنده‌های Alder Lake باشد. احتمال خفیفی وجود داشت که از به‌روزرسانی پردازنده‌های خانواده Comet Lake توسط شرکت به وجود بیاید، اما با مشخصات خاص هر دو CPU، بیشتر به پردازنده‌های هسته دوازدهم آنها اشاره می‌کند.

آخرین باری که نسخه‌های Pentium Gold یا Celeron CPU را دیده‌ایم، در طول سری 10th Gen Comet Lake اینتل بود. در طول پردازنده‌های هسته‌ای Rocket Lake نسل یازدهم اینتل، اینتل هرگز SKU از Core i3 یا پایین‌تر تولید نکرد. در واقع، اینتل تصمیم گرفت در آن زمان سرعت ساعت پردازنده های Comet Lake خود را افزایش دهد، اما هیچ تغییر عمده ای ایجاد نشد.

آیا ممکن است تیم بلو قصد داشته باشد نسخه‌های جدیدی از CPUهای سطح پایه خود را تولید کند تا فروش بیشتری بر روی تراشه‌های ارزان‌تر داشته باشد، به خصوص در زمان کمبود انبوه که گریبانگیر همه تولیدکنندگان تراشه شده است؟

در تصویر، دو مدل نشان داده شده Intel Pentium Gold G7400 و Celeron G6900 هستند. اینها به احتمال زیاد جایگزین تراشه های قبلی Pentium Gold G6400 و Celeron G5900 از خطوط قبلی خواهند شد. حدس زده می شود که دو تراشه جدید طراحی دو هسته ای و با تراشه Pentium Gold برای دریافت Hyper-Threading را به نمایش بگذارند. شماره قطعات خاص برای دو تراشه ذکر شده نیز با “BX80715” شروع می شود، که اعداد مشابهی با CPU های Alder Lake دارد. پنتیوم گلد G7400 با قیمت 123 دلار کانادا به فروش می رسد که به 97 دلار آمریکا تبدیل می شود، در حالی که Celeron G6900 با قیمت 91 دلار کانادا به فروش می رسد که به 72 دلار آمریکا تبدیل می شود. با توجه به اینکه این لیست های اولیه هستند، قیمت نهایی می تواند حتی پایین تر باشد.

با توجه به این واقعیت که هر دو نوع Core i3 و Core i5 به پشتیبانی از ریزمعماری هیبریدی Alder Lake نزدیک نیستند، فرض بر این است که دو CPU جدید فقط قادر به پشتیبانی از هسته های قبلی Golden Cove “Performance” خواهند بود. ساعت پایه Intel Pentium Gold G7400 300 مگاهرتز کمتر از مدل G6400 است و پردازنده Celeron G6900 از خط جدید Alder Lake ساعت پایه 3.4 گیگاهرتز را مانند نسل قبلی خود حفظ می کند. مدل Pentium Gold دارای 6 مگابایت حافظه کش L3 است در حالی که مدل Celeron دارای 4 مگابایت حافظه نهان L3 است که بسیار بالاتر از نسخه های قبلی Comet Lake است.

اینتل اطلاعاتی را در مورد عرضه CPUهای غیر K خود منتشر کرده است که در اوایل سال 2022 ظاهر می شوند، و پیش بینی می شود که دو تراشه اینتل که در بالا ذکر شده است پس از این سری عرضه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری