western digital optinand technology 20tb hdd

وسترن دیجیتال از هارد 20 ترابایت با تکنولوژی OptiNAND رونمایی کرد

وسترن دیجیتال هارد درایوها را با optinand ارتقاع میدهد.

وسترن دیجیتال اولین هارددیسک های 20 ترابایتی این صنعت را معرفی کرده است که از یک فلش مموری iNAND UFS (EFD) برای بهبود عملکرد ، قابلیت اطمینان و ظرفیت استفاده می کند. معماری OptiNAND این شرکت از حافظه 3D NAND برای ذخیره سازی استفاده نمی کند ، بلکه برای ذخیره فراداده های مختلف برای افزایش ویژگی های کلیدی هارد دیسک ها استفاده می کند.

HDD های 20 ترابایتی وسترن دیجیتال با فناوری OptiNAND بر اساس 9 صفحه ePMR 2.2 ترابایتی (فناوری ضبط مغناطیسی عمود بر کمک انرژی) ، فناوری محرک سه مرحله ای برای موقعیت یابی دقیق سرهای خواندن/نوشتن ، درایو iNAND UFS با ظرفیت ناشناخته که از سه بعدی استفاده می کند. حافظه TLC NAND ، و سیستم روی تراشه (SoC) سفارشی شرکت که درایو و همچنین ارتباط بین HDD و EFD را کنترل می کند.

هارد دیسک های مدرن گیگابایت فراداده را در رسانه های چرخان ذخیره می کنند ، زیرا نمی توان آنها را به صورت مقرون به صرفه در DRAM محلی و سریال NAND ذخیره کرد. HDD ها فراداده های قابل اجرا (RRO) تکرارپذیر (سهم سیگنال خطای موقعیت مکانی که برای هر دور اسپیندل قابل تکرار است) را ذخیره می کنند و همچنین فراداده های عملیات را در سطح آهنگ می نویسند تا افزایش تداخل مسیر مجاور (ATI) را در نظر بگیرند. با OptiNAND ، عملیات RRO و نوشتن در درایو iNAND ذخیره می شود ، که باعث آزاد شدن فضا در رسانه های در حال چرخش ، دسترسی سریعتر فراداده ها و کاهش تعداد عملیات مربوط به خواندن/نوشتن مرتبط با فراداده می شود که باعث بهبود بیشتر عملکرد می شود (به عنوان مثال ، خواندن تصادفی/ نوشتن عملکرد) علاوه بر این ، فروشگاه های EFD عملیات را در سطح بخش می نویسند ، که نیازهای ذخیره سازی را بهینه می کند و تعداد تازه سازی ATI را برای افزایش عملکرد کاهش می دهد.

با افزایش تراکم منطقه ای HDD های مدرن ، میزان فراداده ای که باید در درایو ذخیره شود نیز افزایش می یابد. همچنین مواردی مانند ATI بر عملکرد HDD های مبتنی بر ePMR قوی تر از قبل تأثیر می گذارد (چیزی که با فناوری های ضبط مغناطیسی HAMR یا MAMR که برای بهبود کیفیت سیگنال طراحی شده اند یا هد خوانده شده TDMR که می تواند اطلاعات را با اطمینان بیشتری بخواند) حل می شود. بنابراین ، انتقال داده های فرعی از محیط چرخان و قرار دادن آن بر روی یک درایو مبتنی بر فلش بسیار منطقی است.

علاوه بر این ، iNAND EFD می تواند برای ذخیره بیش از 100 مگابایت داده ذخیره cache در صورت وقوع خاموش شدن اضطراری (EPO) مورد استفاده قرار گیرد ، که باعث افزایش قابلیت اطمینان HDD تقویت شده OptiNAND می شود. به طور معمول ، درایوهای وسترن دیجیتال فقط حدود 2 مگابایت داده نوشتن حافظه پنهان را روی فلش سریال ذخیره می کنند. علاوه بر این ، با استفاده از iNAND EFD روی صفحه و بهینه سازی سیستم عامل مناسب ، HDD های دارای OptiNAND می توانند تاخیر خود را کاهش دهند.

از دیدگاه میزبان ، HDD های مبتنی بر معماری OptiNAND وسترن دیجیتال باید مانند سایر درایوها بدون فلاش NAND کار کنند. بدین منظور ، حداقل برخی از مشتریان شرکت قادر خواهند بود درایوهای جدید را در دستگاههای موجود نصب کنند با این فرض که قسمت 3.5 اینچی آنها می تواند مصرف انرژی کمی بالاتر از HDD های تقویت شده iNAND را کنترل کند. با در نظر گرفتن اینکه مشتریان بزرگ وسترن دیجیتال تمایل دارند درایوهای خود را قبل از استقرار واجد شرایط بدانند ، انتظار می رود که این درایوها با حجم بالا فقط چند ماه (یا حتی یک چهارم) در جاده شروع به حمل کنند.

وسترن دیجیتال می گوید فناوری OptiNAND آن در نسل های مختلف HDD های آینده خود ، از جمله آنهایی که بر اساس ePMR و جانشینان آن ساخته شده اند ، مورد استفاده قرار می گیرد.

سیوا سیوارام ، رئیس فناوری و استراتژی جهانی ، وسترن دیجیتال ، می گوید: “با IP و تیم های توسعه دهنده ما در سطح HDD و فلش ، ما می توانیم به طور مداوم مرزهای نوآوری را برای بهبود زیرساخت ذخیره سازی مشتریان خود پیش ببریم.” “ما یک سفر خارق العاده در زمینه نوآوری HDD داشتیم. ما در سال 2013 همه چیز را با HelioSeal تغییر دادیم ؛ اولین بار در سال 2019 HDD های با کمک انرژی را در حجم عرضه کردیم ؛ و اکنون ما دوباره با فناوری OptiNAND پیشرو خواهیم شد. این معماری پشتوانه ما خواهد بود. نقشه راه فناوری HDD برای چندین نسل زیرا انتظار داریم HDD ePMR با OptiNAND در نیمه دوم دهه به 50 ترابایت برسد. “

سازنده نمی گوید که افزودن یک iNAND EFD چقدر بر هزینه هارد دیسک های آن تأثیر می گذارد ، اما بدیهی است که صورتحساب مواد آنها با یک جزء اضافی و یک کنترل کننده SoC با کارایی بالا افزایش می یابد. با در نظر گرفتن اینکه معماری OptiNAND وسترن دیجیتال دارای مزایای متعددی نسبت به معماری های HDD سنتی است ، به احتمال زیاد تولید کننده برای این درایوها حق بیمه دریافت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری