نکات کاربردی برای انتخاب بهترین کارت گرافیک با قیمت مناسب

هر یک از قطعاتی که در سیستم‌های کامپیوتری وجود دارند کارایی خاص خود را داشته و وجود یک نقص در آن‌ها می‌تواند عملکرد سیستم را به شدت مختل کند. بنابراین در زمان خرید قطعات کامپیوتری و یا در زمان خرید سیستم‌ های آماده شما باید مشخصات فنی هر یک از این قطعات را به طور کامل بررسی کنید. این مطلب برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک راهنمای کامل برای خرید کارت گرافیک با قیمت مناسب هستند، بسیار عالی است. حتماً چند دقیقه وقت خود را برای مطالعه این مقاله کنار بگذارید.

چند نکته مهم برای انتخاب بهترین کارت گرافیک با قیمت مناسب

حتی اگر اطلاعات تخصصی در زمینه کامپیوتر ندارید، باز هم با خواندن مطالب کاربردی می‌توانید اطلاعات پایه را در این زمینه به دست آورده و در نتیجه با آگاهی برای خرید سیستم‌ های آماده همانند خرید لپ تاپ ایسوس اقدام نمایید. در ادامه این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد که جهت خرید کارت گرافیک باید به چه نکاتی توجه داشته باشید تا بهترین کارت گرافیک با قیمت مناسب نصیب شما گردد:

1-     توجه به هسته در کارت گرافیک

هسته همان قلب یک سیستم به حساب می‌آید. هم سی پی یو و هم کارت گرافیک دارای هسته پردازش هستند ولی عملکرد هسته‌ها در هر یک از این دو با یکدیگر متفاوت است. در کارت گرافیک صد‌ها و هزاران هسته وجود دارد که به موازات یکدیگر کار می‌کنند. برخی از افراد تصور می‌کنند هر چه تعداد هسته در کارت گرافیک بالاتر باشد، عملکرد آن بهتر می‌شود. این موضوع درست است چرا که تعداد هسته بر روی کیفیت وضوح تصاویر تأثیر می‌گذارد اما هسته‌ها به تنهایی عملکرد کارت گرافیک را مشخص نمی‌کنند. بلکه سرعت پردازش کارت گرافیک نیز بر روی کیفیت تصاویر به نمایش درآمد تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین شما در زمان خرید کارت گرافیک باید حتماً به طراحی و معماری کارت گرافیک توجه داشته باشید چون در طراحی‌های جدید تعداد هسته کاهش پیدا کرده و سرعت پردازش بالا می‌رود. در نتیجه شما یک کارت گرافیک با قیمت مناسب خواهید داشت که علی‌رغم کاهش تعداد هسته، ولی کیفیت تصاویر آن بسیار عالی است.

2-    سرعت و نوع حافظه کارت گرافیک

حافظه‌ایی که در کارت گرافیک استفاده می‌شود، Video RAM نام دارد. به طور کلی این حافظه به دو نوع  HDM  و  GDDR تقسیم می‌شود. حافظه HDM   کارایی بالاتر و در نتیجه قیمت بیشتری دارد. مهم‌ترین مزیت‌های این حافظه کاهش زمان تأخیر در دسترسی به اطلاعات، کاهش توان مصرفی، کاهش میزان فضای اشغال شده بر روی برد کامپیوتر، پهنای باند وسیع‌تر و در نتیجه سرعت بالاتر است. حافظه HDM  جز حافظه‌های گران قیمت شناخته می‌شود. اما حافظه GDDR فقط در سیستم‌های رده‌ پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت به حافظه HDM  در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارد. توجه داشته باشید وقتی در مورد خرید کارت گرافیک با قیمت مناسب صحبت می‌کنیم، منظورمان این نیست که به سراغ ارزان‌ترین کارت گرافیک بروید بلکه شما باید ابتدا کارت گرافیک با قابلیت‌های بالا متناسب با کاربرد سیستم کامپیوتری را انتخاب کرده و سپس به فروشگاه‌های کامپیوتری مختلف مراجعه کنید و قیمت‌های آن‌ها را با یکدیگر بررسی نمایید تا بتوانید بهترین کارت گرافیک با قیمت مناسب را خریداری نمایید.

3-    ظرفیت حافظه کارت گرافیک

حافظه‌هایی که بر روی کارت گرافیک قرار دارند ظرفیت مشخص داشته و شما در زمان خرید سیستم‌ های آماده و یا خرید لپ تاپ باید حافظه را بررسی کنید. اگر قرار است اطلاعات زیادی بر روی کارت گرافیک پردازش شود، باید کارت گرافیک با حافظه بالا را انتخاب کنید.

4-    پهنای باند حافظه کارت گرافیک

علاوه بر اینکه شما باید ظرفیت حافظه رم کارت گرافیک را بررسی کنید، لازم است که پهنای باند آن را نیز کنترل کند چون پهنای باند تعیین‌کننده سرعت انتقال داده‌ها بین حافظه و پردازنده کارت گرافیک است و هر چه پهنای باند بیشتر باشد این سرعت افزایش پیدا می‌کند.

سخن پایانی

برای خرید کارت گرافیک، در اولین قدم باید فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده را پیدا کنید. حتی پیشنهاد ما این است که به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی همانند حراج کامپیوتر بروید تا هر زمان وقت آزاد داشتید بتوانید مشخصات انواع کارت گرافیک در سایت‌های مختلف را بررسی کرده و از کارشناسان به صورت آنلاین مشورت بگیرید تا بتوانید براساس سیستمی که بدون نیاز دارید کارت گرافیک با قیمت مناسب خریداری نمایید. کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی حراج کامپیوتر آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری