موددر روسی RTX 2060 6 گیگابایتی را به 12 گیگابایت ارتقا می دهد

متخصص روسی موددر و تعمیر VIK-on به دلیل تغییر RTX 2070 و RTX 3070 به 16 گیگابایت VRAM شناخته شده است. این بار او جادوی خود را در دو برابر کردن ظرفیت VRAM یک RTX 2060 انجام داد. زمان بندی او بی عیب و نقص است، زیرا شایعه شده است که Nvidia به زودی یک SKU 12 گیگابایتی واقعی RTX 2060 را منتشر خواهد کرد. با مود 12 گیگابایتی، VIK-on نگاهی اجمالی به آنچه که حافظه اضافی 12 گیگابایتی RTX 2060 می تواند ارائه دهد، به ما ارائه کرده است.

VIK-on تصمیم گرفت Asus RTX 2060 Turbo را تغییر دهد که با فاز جدیدی در سیستم تحویل انرژی خود تعمیر شده بود. او برای حافظه، آی سی های سامسونگ K4ZAF325BM-HC14 را انتخاب کرد که ظرفیت آنها 2 گیگابایت است. کارت استاندارد از قبل دارای آی سی های 1 گیگابایتی است، بنابراین فقط باید آی سی های 1 گیگابایتی را با آی سی های 2 گیگابایتی سامسونگ جایگزین کنید.

به یاد داشته باشید که تعویض آی سی حافظه مانند این با هر تراشه حافظه موجود در بازار کار نمی کند. این به این دلیل است که هر GPU فقط دارای تعداد معینی از تراشه‌های حافظه پشتیبانی شده است که می‌تواند استفاده کند، و این مشخصات به ندرت به عموم نشان داده می‌شوند. این توضیح می دهد که چرا تبدیل حافظه مانند این بسیار نادر است.

پس از مونتاژ مجدد کارت، VIK-on هم Superposition و هم یک ماینر اتریوم را اجرا کرد تا ببیند آیا مزایای عملکردی نسبت به مدل 6 گیگابایتی وجود دارد یا خیر. هر دو تست Superposition و تست استخراج عملکردی مشابه مدل 6 گیگابایتی را نشان دادند.

با این حال، 6 گیگابایت حافظه اضافی فقط یک ارتقاء ظرفیت است و زمانی که حافظه GPU زیر 6 گیگابایت باقی می ماند، نباید عملکرد را افزایش دهد. اما برای برنامه هایی که از بیش از 6 گیگابایت VRAM بهره می برند، باید یک مزیت عملکردی را مشاهده کنید.

حتی برای بازی، 6 گیگابایت VRAM اضافی بسته به بازی هایی که انجام می دهید می تواند مفید باشد. در حال حاضر شاهد عناوین 2021 AAA مانند Battlefield 2042 هستیم که در صورت بالا بردن تنظیمات گرافیکی، 6 گیگابایت 2060 فعلی را به زانو در می آورد. بنابراین افزایش ظرفیت VRAM مشکل را حل می کند.

این می تواند دلیل اصلی این باشد که انویدیا در مورد عرضه مجدد RTX 2060 با مدل جدید 12 گیگابایتی شایعه شده است، اما این فقط یک حدس است. برای جزئیات بیشتر در مورد این GPU، پوشش ما را در اینجا بررسی کنید. ما معتقدیم که این کارت می‌تواند در ژانویه 2022 عرضه شود و به لطف فرآیند 12 نانومتری نسبتاً استفاده نشده TSMC که ساخت کارت‌های RTX 2060 را نسبتاً ارزان می‌کند، به عنوان جایگزینی برای RTX 3050/3050 Ti در بازار پردازنده‌های گرافیکی سطح پایه عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری