موافقت سامسونگ با تولید IC های 24 گیگابایتی DDR5 ، تا 768 گیگابایت در حال حاضر امکان پذیر است

در اقدامی شگفت انگیز ، سامسونگ اعلام کرد که پس از موافقت با تقاضای مشتریان سازمانی ، به ویژه در بازار که از مراکز داده ابری استفاده می کند ، تراشه های DDR5 با ظرفیت 24 گیگابایت تولید می کند. با توجه به اینکه سامسونگ به مصرف کنندگان این خدمات می پردازد ، به این شرکت اجازه می دهد تا ظرفیت حافظه حداکثر 768 گیگابایت (در هر چوب) را برای سرورهای سرویس گیرنده ایجاد کند و گزینه های حافظه بالاتری را برای رایانه های آن مشتری ارائه دهد. علاوه بر این اطلاعیه ، سامسونگ جزئیاتی در مورد DRAM لیتوگرافی ماوراء بنفش شدید (EUV) خود منتشر کرد.

سامسونگ به مصرف کنندگان و علاقه مندان 512 گیگابایت RDIMM نشان داد که از پشته های 32 در 16 گیگابایتی استفاده می کند که از محصولات DRAM 8 16 16 گیگابایت مدل شده است. این فرایند سیگنال دهی کارآمد را امکان پذیر می کند و سطح قدرت را پایین نگه می دارد.

سامسونگ با استفاده از IC های حافظه 24 گیگابیتی و استفاده از آنها در پشته های 8-Hi ، ظرفیت یک ماژول 32 تراشه ای را به 768 گیگابایت فوق افزایش می دهد. با این فرایند ، RDIMM می تواند از هشت کانال CPU سرور استفاده کند که از دو ماژول در هر کانال استفاده می کند ، بنابراین بیش از 12 ترابایت حافظه DDR5 اضافه می کند. در حال حاضر ، پردازنده Intel Xeon Ice Lake-SP فقط می تواند حداکثر شش ترابایت DRAM را پشتیبانی کند.

تاریخ مشخصی برای عرضه تراشه های حافظه 24 گیگابایتی DDR5 برای سامسونگ تعیین نشده است. در حال حاضر ، سامسونگ 16 RDIMM 512 گیگابایتی مبتنی بر گیگابایت را برای مشتریانی که از سرورهای سازمان خود استفاده می کنند ، آزمایش می کند تا با سایر شرکت های رقیب رقابت کند و 768 RDIMM مبتنی بر 24 گیگابایت در راه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری