مزایای استفاده از رم با قیمت پایین در کامپیوترهای شخصی

در هر سیستم کامپیوتری دو نوع حافظه تحت عنوان حافظه رم (RAM) و حافظه رام (ROM) تعریف شده است. وظیفه حافظه، خواندن سریع اطلاعات و کمک به پردازش آن‌ها است. بنابراین همین موضوع بر روی سرعت سیستم شما تأثیر خواهد گذاشت. تقریباً تمامی افرادی که به فروشگاه اینترنتی حراج کامپیوتر جهت خرید سیستم‌ های آماده مراجعه می‌کنند از یک سو می‌خواهند سیستم آن‌ها مجهز و با کیفیت بالا باشد تا سرعت کامپیوتر افزایش پیدا کند و از سوی دیگر به قیمت رم اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. شاید می‌خواهید رم با قیمت پایین انتخاب نمایید اما مردد هستید که آیا چنین کاری عاقلانه است یا خیر. اجازه دهید در این مطلب مزایای استفاده از رم با قیمت پایین در کامپیوتر‌های شخصی را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

آیا خرید رم با قیمت پایین برای کامپیوتر مناسب است؟

در صورتی که می‌خواهید سیستم کامپیوتری خود را ارتقا دهید و به فکر خرید قطعات کامپیوتر هستید باید به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کنید چرا که تنوع در بین برندها این امکان را فراهم می‌کند که شما بتوانید با کیفیت قطعات و برند‌های فعال در این زمینه آشنا شده و از آنجایی که کامپیوتر جزء وسایل ضروری جهت انجام امور کاری و تحصیلی است، بنابراین برای خرید قطعات کامپیوتر بتوانید به سراغ برند‌های اصل با قیمت مناسب بروید. متأسفانه در برخی از فروشگاه‌ها قطعات چینی با قیمت پایین عرضه می‌شوند. به همین دلیل حتی افرادی که به رم با ظرفیت پایین نیاز دارند از خرید رم با قیمت پایین می‌ترسند و ترجیح می‌دهند یک مبلغ بالایی را پرداخت کنند ولی در عوض قطعات باکیفیت نصیب آن‌ها شود.

اما این تصور اشتباه است. اگر شما به فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده مراجعه نمایید این اطمینان به شما داده می‌شود که تمامی قطعات اورجینال است و در نتیجه هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید کاملاً منطقی است. برای مثال شما باید بدانید که چه عواملی بر روی قیمت رم تأثیر می‌گذارند تا به این نتیجه برسید که آیا استفاده از رم با قیمت پایین در سیستم‌های کامپیوتری مناسب است یا خیر:

  • رم با قیمت پایین با حداقل ظرفیت برای افراد مبتدی

اولین مزیت خرید رم با قیمت پایین برای کامپیوتر‌های شخصی این است که اگر شما یک فرد مبتدی هستید برای شروع کار، رم با قیمت پایین کاملاً مناسب خواهد بود و در واقع می‌توانید تمامی آزمون و خطا‌ها را بر روی این سیستم انجام دهید و هر زان که مهارت کافی را کسب کردید، می‌توانید سیستم خود را ارتقا دهید. خرید کامپیوتر‌های پیشرفته با ظرفیت بالا برای افراد مبتدی اصلاً عاقلانه نیست به خصوص اگر شما می‌خواهید این سیستم را برای کودکان خریداری کنید چون هر لحظه امکان خرابی سیستم وجود داشته و اگر قطعات آن گران و ظرفیت بالا باشد قطعاً باعث ضرر شما خواهد شد.

  • در اختیار داشتن یک سیستم کامپیوتری معمولی

مشتریانی که به فروشگاه اینترنتی حراج کامپیوتر مراجعه می‌کنند به سه دسته تقسیم می‌شوند. عمده آن‌ها برای خرید سیستم‌ های آماده همانند خرید لپ تاپ ایسوس و یا خرید لپ تاپ lenovo  جهت انجام امور دانشجویی اقدام می‌کنند. در واقع به کامپیوتر معمولی نیاز دارند. ولی برخی از آن‌ها می‌خواهند یک کامپیوتر با کیفیت و قدرت بسیار بالا جهت امور مهندسی داشته باشند. اما گروه سوم لپ تاپ را برای بازی‌های کامپیوتری انتخاب می‌کنند. مسلماً ظرفیت رم برای این سه دسته کاملا متفاوت خواهد بود. برای سیستم‌های معمولی نیازی نیست که شما رم با قیمت بالا را خریداری کنید چرا که ظرفیت متوسط رم می‌تواند امور کاری شما را راه‌اندازی کند. در واقع شما از طریق خرید رم با قیمت پایین می‌توانید به کامپیوتر معمولی برسید.

سخن پایانی

متأسفانه برخی از افرادی که برای خرید سیستم‌ های آماده به فروشگاه اینترنتی حراج کامپیوتر مراجعه می‌کنند این تصور را دارند که هر چه قیمت سیستم و قطعات آن گران‌تر باشد از نظر کارایی برای آن‌ها مناسب‌تر خواهد بود. ولی نکته‌ای که باید در زمان خرید به آن توجه داشت بحث نیاز شما به سیستم کامپیوتری است. قطعاً اگر شما می‌خواهید از در حد معمول از لپ تاپ استفاده کنید نیازی نیست که به سراغ رم با قیمت بالا بروید بلکه  بهتر است به جای این کار بر روی سایر قطعات کامپیوتری که به عنوان قطعات حساس به حساب می‌آیند هزینه کنید تا یک کامپیوتر در حد ‌ایده‌آل داشته باشید.

پیشنهاد ما این است که قبل از دست به کار شدن با کارشناسان ما در فروشگاه حراج کامپیوتر صحبت کنید و نیاز خود به لپ تاپ یا کامپیوتر را مشخص نمایید تا بهترین سیستم با قطعات عالی برای شما کنار گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری