Untitled-1-2-3

مدیرعامل اینتل میگوید مانند zen برای ای ام دی سه رونمایی از معماری های جدید سری alder-lake داریم

پیر فرراگو ، مدیرعامل اینتل و مدیر مالی در مصاحبه ای با تحلیلگر مالی ، در مورد استراتژی شرکت خود در بخش های مصرف کننده ، مشتری و مرکز داده x86 صحبت کردند. مدیران همچنین برنامه های اجرایی خود را با محصولات مصرفی و ابری آینده از جمله Alder Lake ، Diamond Rapids و GPU های Xe-HPG ARC توضیح دادند.

مدیرعامل اینتل می گوید Alder Lake لحظه AMD Zen آنها خواهد بود و سه به روز رسانی معماری شبیه Zen به مصرف کنندگان می رسد


مدیرعامل اینتل ، پت جلسینگر ، در مورد زمان شرکت در زمان zen سوال کرد و او پاسخ داد که Alder Lake سه نوآوری شبیه به zen را در روز معماری 2021 ارائه می دهد. سه نوآوری اصلی شامل معماری heterogenous است. که شامل هسته های بزرگ و کوچک خواهد بود. مدیر عامل اظهار می کند که AMD در پایان چنین چیزی ندارد و با رویکرد Heterogenous ، CPU های Alder Lake دارای هسته های با کارایی بالا و دارای نسخه کم مصرف در کنار هسته های بزرگ هستند که منجر به افزایش کارایی و خروجی چند رشته ای می شود.

اما این همه ماجرا نیست ، اینتل همچنین در حال آماده سازی معماری های نسل بعدی در آزمایشگاه های خود است که به گفته مدیر عامل “یک گام بسیار چشمگیر به جلو و بسیار فراتر از هر چیزی که هنوز در مورد آن صحبت نشده بود” خواهد بود. پت ممکن است به Meteor Lake یا هسته های آینده Cove که اخیراً نشت کرده اند اشاره کند و انتظار می رود که فشار زیادی به IPC و پیشرفت های معماری وارد کند ، اما من حدس می زنم که برای جزئیات بیشتر در مورد آنها باید تا روز بعدی IDM/معماری منتظر بمانیم.

اینتل با GPU های Xe-HPG ARC خود برای اولین بار بر NVIDIA فشار می آورد

مدیرعامل اینتل نه تنها از AMD بلکه از NVIDIA نیز نام برد. پت اظهار می کند که با معماری گرافیکی (Xe-HPG) آینده خود برای پردازنده های گرافیکی ARC ، آنها برای اولین بار برای همیشه بر روی پردازنده گرافیکی NVIDIA فشار خواهند آورد! این شرکت تا کنون فقط معماری Xe GPU خود را بر روی موبایل قرار داده است ، اما با Xe-HPG ، این شرکت قصد دارد نبرد را به تمام بخشها از جمله گرافیک های دسکتاپ و گرافیک موبایل مجزا برساند. اما این اولین بار است که این شرکت اعلام می کند که با NVIDIA که پادشاهی بی چون و چرا در بخش گرافیکی گسسته و AIB است رقابت می کند.

اینتل به دنبال بدست آوردن رهبری پایدار در بخش های ابری از طریق اجرای بهتر است و از Diamond Rapids به عنوان خانواده CPU Xeon در آینده نام می برد

پت همچنین در مورد چگونگی بازگرداندن اعتماد در مرکز داده و بخش ابر صحبت کرد. طبق گفته مدیرعامل ، اینتل تهدید AMD را پذیرفته است و این از زمانی است که برایان کرزانیچ AMD را “رقابت رقابتی” نامید و اظهار داشت که وظیفه آنها این است که اجازه ندهند AMD سهم دو رقمی 15-20 درصدی از بازار را به خود اختصاص دهد. طی چند سال ، AMD از سری 0 درصدی در بازار در سال 2017 به بیش از 10 درصد از سهم بازار در سال 2021 با مجموعه EPYC مجهز به Zen تبدیل شد.

مدیر عامل اینتل می گوید که آنها در دوره ای بودند که چند سال از AMD عقب بودند و این به دلیل اجرای ضعیف استراتژی سرور/ابر آنها بود. با این حال ، آنها بهتر عمل خواهند کرد و با محصولاتی مانند Ice Lake و تراشه های آینده Sapphire Rapids / Diamond Rapids Xeon ، این شرکت انتظار دارد دوره ای باشد که آنها بسیار رقابتی باشند و طی 3-4 سال آینده ، اینتل به استثنای رهبری پایدار در داخل بخش ابر

CPU های Sapphire Rapids Xeon اینتل با خانواده EPYC Genoa AMD رقابت خواهند کرد. به نظر می رسد که ترکیب جدید EPYC قدم بزرگی نسبت به تراشه های موجود EPYC میلان باشد. خانواده Diamond Rapids SP Xeon اینتل ممکن است اولین مجموعه ای باشد که در زمینه EPYC رهبری را ارائه می دهد ، اما انتظار می رود در سال 2025 راه اندازی شود که مطابق با برنامه زمانی 3-4 ساله مدیرعامل است.

اینتل همچنین می خواهد از استراتژی IDM 2.0 خود استفاده کند و از استراتژی IDM 2.0 استفاده کند. مدیرعامل می گوید که او می خواهد تیم های طراحی او از بهترین ریخته گری برای ساخت بهترین محصولات استفاده کنند. به طور کلی ، استراتژی جدید اینتل تحت مدیریت پت ژلسینگر ، مدیرعامل ، به نظر می رسد اگر به خوبی مدیریت و اجرا شود ، می تواند کار کند. این شرکت با رقابت زیادی از سوی تولیدکنندگان تراشه روبرو است و کارخانه های آن نیز برای تحویل به موقع گره های نسل بعدی استرس ندارند ، اما با این استراتژی جدید ، اینتل می تواند بار دیگر صنعت را از نظر نوآوری پیش ببرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری