مایکروسافت ویندوز 11 SE و سرفیس لپ تاپ SE را معرفی کرد

مایکروسافت دو محصول جدید را برای کلاس درس معرفی کرد، Surface Laptop SE جدید و نسخه جدید ویندوز 11 به نام Windows 11 SE. این محصولات جدید بخش آموزشی را هدف قرار می دهند و برای استقرار سریع و آسان در کلاس های کلاس K-8 برای معلمان و مدیران فناوری اطلاعات طراحی شده اند. کاملاً واضح است که هدف مایکروسافت این است که برخی از مناطقی را که به کروم‌بوک‌های گوگل تغییر داده‌اند، به دست آورد.

با توجه به اینکه دانش‌آموزان بیشتری برای آموزش به رایانه‌ها تکیه می‌کنند، هدف مایکروسافت از محصولات SE این است که با ارزان‌کردن لپ‌تاپ‌هایش و سیستم عامل جدیدش تا حد امکان بدون حواس‌پرتی، بهترین تجربه یادگیری ممکن را به کودکان بدهد. Surface Laptop SE با قیمت 249.99 دلار شروع می شود و ارزان ترین دستگاه مایکروسافت تا به امروز است. این یک لپ‌تاپ بدون نیاز به هدف برای آموزش است که با قیمت بسیار پایینش برای مدارس آسان است.

این لپ‌تاپ تقریباً با مشخصات پایینی که می‌توانید برای محصولی که در سال 2021 ارائه می‌شود، با پردازنده دو هسته‌ای Intel Celeron N4020 یا چهار هسته‌ای N4120، 4 یا 8 گیگابایت حافظه DDR4 و 64 یا 128 گیگابایت eMMC ارائه کنید. ذخیره سازی فلش این پردازنده‌ها بخشی از به‌روزرسانی Gemini Lake SoC اینتل از سال 2019 هستند که دارای معماری هسته CPU گلدمونت پلاس و فرآیند تولید 14 نانومتری هستند – قطعاً نسل فعلی نیست.

این لپ تاپ از صفحه نمایش 11.6 اینچی TFT با وضوح پایین 1366×768 استفاده می کند. برای اتصال، Surface Laptop SE به یک پورت USB نوع C، یک درگاه تک نوع A، یک کانکتور DC برای شارژ و یک جک 3.5 میلی متری هدفون/میکرون مجهز شده است. این لپ تاپ دارای پشتیبانی از WiFi 5 (802.11ac) و بلوتوث 5.0 LE است.

قسمت بیرونی لپ تاپ با یک پوسته کامل پلاستیکی با رنگ سفیدی که مایکروسافت آن را “Glacier” می نامد پوشیده شده است. وزن آن 2.45 پوند است و یکی از بزرگترین مزیت های آن عمر باتری آن خواهد بود. مایکروسافت وعده عمر باتری تا 16 ساعت را می دهد که برای هر لپ تاپ مبتنی بر ویندوز بسیار زیاد است.

ویندوز 11 SE

Windows 11 SE همان چیزی است که مایکروسافت آن را یک سیستم عامل ابری اول می نامد که باز هم در اصل مشابه کروم بوک ها است. دارای یک رابط کاربری ساده و ابزارهای مدیریتی است که برای بازار آموزشی طراحی شده است. در واقع، این یک نسخه بسیار قفل شده از Windows 11 Home است، با تنظیمات زیادی که به جای کاربر نهایی توسط ادمین های فناوری اطلاعات مدیریت می شود.

بزرگترین تغییرات SE عدم وجود ویندوز استور و ناتوانی در نصب هر برنامه x86/Win32 توسط خودتان است. برای نصب هر برنامه ای در ویندوز 11 SE، باید از ابزارهای تخصصی سرپرست فناوری اطلاعات که برای کنترل کلاینت های ویندوز 11 SE طراحی شده اند، استفاده کنید. اگر می خواهید از Windows 11 SE یا Surface Laptop SE مانند یک رایانه معمولی استفاده کنید، زمان سختی خواهید داشت.

حتی اگر یک سرپرست فناوری اطلاعات هستید (یا کنترل‌های مدیریتی دارید) و باید برنامه‌های خاصی را روی کلاینت‌های Windows 11 SE نصب کنید، باز هم محدودیت‌هایی برای نصب برنامه‌هایی وجود دارد. فقط موارد زیر را می توان در ویندوز 11 SE نصب کرد:

  • برنامه های فیلتر کننده محتوا
  • راه حل های تست زنی
  • برنامه های دسترسی
  • برنامه هایی که ارتباط کلاس را تسهیل می کنند
  • برنامه های تشخیصی، مدیریت، اتصال و پشتیبانی ضروری
  • مرورگرها

هر برنامه ای که در یکی از این دسته بندی ها قرار نمی گیرد – مانند Steam، به عنوان مثال – به هیچ وجه نمی توان بر روی Windows 11 SE نصب کرد. تنها استثنا برای نصب برنامه، برنامه های مبتنی بر وب است، به این معنی که هر برنامه ای که در یک مرورگر وب اجرا می شود باید به خوبی در ویندوز 11 SE اجرا شود.

علاوه بر این، تنظیمات دستگاه نیز تا حد زیادی قفل خواهد شد. ما نمی‌دانیم دقیقاً کدام تنظیمات از کنترل کاربر قفل شده‌اند، اما مایکروسافت خاطرنشان می‌کند که تنظیمات کنترل‌شده توسط کاربر برای خلاص شدن از شر حواس‌پرتی‌ها و جلوگیری از خراب کردن کودکان با تنظیماتی که قرار نیست انجام دهند، محدود هستند.

سایر ویژگی‌ها عبارتند از راه‌اندازی برنامه تمام‌صفحه، فضای ذخیره‌سازی ابری تا 1 ترابایت، و سیستم‌عامل ساده‌ای که برای اجرا بر روی سخت‌افزار رده پایین طراحی شده است. Windows 11 SE نسخه ای از ویندوز است که به طور انحصاری برای دانش آموزان جوانی که برای انجام تکالیف نیاز به لپ تاپ دارند هدف گرفته است. اگر یک کاربر معمولی ویندوز هستید، به دنبال یک تجربه معمولی با هزینه کم باشید، بهتر است در جای دیگری جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری