ماژول اختصاصی Dell DDR5 ارتقای کاربر را قفل می کند

یکی از کاربران توییتر اخیراً عکس‌هایی از لپ‌تاپ Precision 7670 آینده دل به اشتراک گذاشته است. متأسفانه، به نظر می رسد که Dell یک فرم فاکتور اختصاصی برای حافظه DDR5 ایجاد کرده است، که این شرکت آن را به عنوان ماژول حافظه فشرده (CAMM) معرفی کرده است. بنابراین مسیر ارتقا هنوز وجود دارد، اما فقط از طریق Dell.

هدف پشت CAMM احتمالاً ارائه یک جایگزین فشرده برای دو اسلات حافظه SO-DIMM است. این تصویر چیزی را نشان می دهد که به نظر می رسد یک ماژول یک طرفه با 16 مدار مجتمع (IC) باشد. این ماژول دارای دو ناحیه با هشت آی سی در هر طرف است. طراحی باید در یک پیکربندی دو کاناله اجرا شود و نشان می‌دهد که CAMM جایگزین دل برای دو اسلات حافظه SO-DIMM است. علاوه بر این، مواد بازاریابی برای Precision 7670 پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه DDR5-4800 از طریق CAMM را نشان می دهد.

دوربین CAMM به Dell کمک می کند تا طراحی لپ تاپ های خود را ساده کند و در عین حال به بدنه نازک تر و احتمالاً سبک تر کمک کند. در نگاه اول، اجرای بهتری نسبت به حافظه لحیم شده به نظر می رسد. با این حال، CAMM عملاً کاربران را از ارتقاء حافظه مسدود می کند مگر اینکه مستقیماً از Dell خرید کنند. انتخاب‌ها کم خواهند بود زیرا مصرف‌کنندگان فقط می‌توانند از چیزی که دل ارائه می‌کند انتخاب کنند. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا Dell فرم فاکتور را برای فروشندگان حافظه شخص ثالث باز خواهد کرد یا خیر. اگر هیچ کس دیگری از واگن CAMM Dell استفاده نکند، مصرف کنندگان چاره ای جز پرداخت حق بیمه Dell نخواهند داشت.

جدا از همه چیز CAMM، Dell Precision 7670 یک ایستگاه کاری قوی خواهد بود. این لپ‌تاپ از پردازنده‌های نسل دوازدهم Alder Lake-HX اینتل بهره می‌برد که احتمالاً عملکردی در کلاس دسکتاپ در 55 وات ارائه می‌کنند. عکس فاش شده به تراشه Core i5 تا Core i9 با هشت هسته Golden Cove اشاره دارد.

دل به عنوان یک لپ تاپ در کلاس ایستگاه کاری، تراشه Alder Lake-HX را با کارت گرافیک RTX A5000 انویدیا یا Arc Pro 90W اینتل جفت می کند. کارت گرافیک چه مدلی باشد، به شکل ضریب فرم گرافیکی Dell (DGFF)، برداشت منحصربفرد دل از ماژول Mobile PCI Express (MXM) که با Alienware Area-51m عرضه شد، وارد بازار خواهد شد.

Dell Precision 7670 را به صفحه نمایش 16 اینچی زیبا با پنل OLED 4K HDR500 با وضوح 16:10 مجهز می کند. دارای طراحی حاشیه باریک است و مشخصاتی مانند سطح روشنایی 500 نیت و 100٪ DCI-P3 را به رخ می کشد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه Precision 7670 می‌توان به سه اسلات M.2 برای PCIe 4.0 SSD تا 12 ترابایت با پشتیبانی از RAID، صفحه‌کلید Pro 2.5 با ترک‌پد بزرگ‌تر، شاتر دوربین، مجاورت و سنسورهای نور محیط، و اتصال Wi-Fi 6E اینتل اشاره کرد.

تاریخ عرضه رسمی Precision 7670 و قیمت آن مشخص نیست. با این حال، با توجه به مجموعه ویژگی ها، لپ تاپ ایستگاه کاری احتمالاً هزینه کمی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری