Z690 GODLIKE 2

مادربرد هیولای Z690 GODLIKE ام اس ای در راه است

طبق یک توییت جدید MSI در حال آماده شدن برای عرضه مادربرد پرچمدار Z690 Godlike خود است و این یکی از بزرگترین مادربردهای E-ATX خواهد بود که تا به حال دیده ایم. گمان می‌رود که Z690 Godlike جدید وزن زیادی دارد، از جمله یک LCD 3.5 اینچی، احتمالاً تا هفت اسلات M.2، و یک طراحی برق 22 فاز.

(تصویر اصلی Z590 Godlike قبلی است)

چشمگیرتر از همه، اندازه بسیار زیاد برد است. Z690 Godlike دارای ابعاد 305×310 میلی‌متر است که آن را به بزرگترین مادربردی که در سال‌های اخیر دیده‌ایم تبدیل می‌کند. برای مقایسه، Z690 Aorus Xtreme دارای ابعاد 305×285 میلی‌متر است و مادربردهای HEDT مانند Asus X399 Xenith Extreme تنها 305 میلی‌متر در 277 میلی‌متر اندازه دارند، علی‌رغم اینکه تعداد اسلات‌های حافظه دو برابر در مقایسه با Z690 Godlike دارند.

با دیدن تصاویر PCB گرفته شده ، ما ایده خوبی داریم که MSI با این همه فضای اضافی چه می کند. مشهودترین استفاده از فضای اضافی اضافه کردن هفت اسلات M.2 است که چهار اسلات در بین اسلات‌های PCIe، دو اسلات توسط چیپ‌ست و یک اسلات در ورودی/خروجی عقب وجود دارد. اگر این درست باشد، Godlike بیشترین تعداد اسلات M.2 را خواهد داشت که تا به حال روی یک مادربرد دیده شده است که رقیب تعداد اسلات های SATA 3 اکثر مادربردها خواهد بود.

اما متأسفانه، عکس‌های مستقیم PCB مانند این فقط می‌توانند شما را تا این حد راهنمایی کنند، بنابراین ما نمی‌دانیم که MSI چه ویژگی‌های دیگری را به مادربرد اضافه می‌کند تا زمانی که عرضه شود. اما، انتظار دارید که برخی از ویژگی های دیوانه کننده از MSI اضافه شود زیرا این مادربرد در واقع پرچمدار آنها برای نسل Alder Lake است.

ما گمان می‌کنیم که MSI از تمام این املاک اضافی PCB برای ویژگی‌های بیشتر از اسلات‌های M.2 استفاده خواهد کرد، خواه دکمه‌های فیزیکی اضافی، اتصالات برق اضافی، اسلات‌های فن، خنک‌کننده حافظه یا موارد دیگر باشند. یکی از ویژگی‌هایی که پست توییتر به آن اشاره می‌کند، نمایشگر بزرگ 3.5 اینچی است که به برد راه می‌یابد، بنابراین شاید این ویژگی دیگری باشد که از اندازه هیولایی برد استفاده می‌کند.

یکی از ملاحظات مهمی که سازندگان باید در نظر بگیرند، اندازه برد و سازگاری با کیس است. با توجه به اینکه Z690 Godlike بزرگترین مادربرد E-ATX است، در برخی موارد مشکلات سازگاری وجود خواهد داشت. حتی کیس های بزرگ E-ATX نیز ممکن است در اندازه این مادربرد مشکل داشته باشند، بنابراین کاربران باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که برد می تواند حفره های مدیریت کابل را بدون مسدود کردن آنها روی هم قرار دهد.

ما تاریخ عرضه یا معرفی برای MSI Z690 Godlike جدید نداریم، اما با توجه به عرضه Alder Lake تا چند روز دیگر، نباید برای جزئیات بیشتر در مورد این مادربرد به اندازه هیولا منتظر ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری