مادربرد z690 اینتل

مادربرد اینتل Z690 با 20 فاز قدرت برای رام کردن پردازنده های Alder Lake ظهور کرد

یکی از کاربران انجمن بیلیبیلی (از طریق La Frite David) نمونه اولیه ای از مادربرد گران قیمت Z690 را برای پردازنده های نسل بعدی 12th Alder Lake اینتل به اشتراک گذاشت. این نشت اولین نگاهی به سوکت جدید LGA1700 دارد که انتظار می رود حداقل دو نسل از پردازنده های اینتل (Alder Lake و Raptor Lake) را در خود جای دهد.

سازنده مادربرد اسرارآمیز ناشناخته است ، اما بدیهی است که بر اساس سیستم فرعی ارائه قدرت ، یکی از مادربردهای گران قیمت است. نمونه اولیه 20 فاز قدرت را نشان می دهد ، بنابراین مادربرد Z690 احتمالاً به سمت اورکلاکرها و علاقه مندان متمرکز است. از آنجا که یک نمونه اولیه است ، چندین م componentsلفه مانند مکانیسم قفل ، اتصالات برق 8 پین EPS و هدرهای فن را از دست می دهد.

از آنچه می توانیم تشخیص دهیم ، به نظر می رسد که مادربرد دارای یک اسلات توسعه PCIe x16 و حداکثر سه اسلات M.2 است. گفته می شود که Alder Lake از استاندارد PCIe 5.0 پشتیبانی می کند ، بنابراین جالب است که ببینیم آیا به نتیجه می رسد یا خیر. حتی بهترین کارت های گرافیک نیز از حداقل پهنای باند PCIe 4.0 ، حداقل در فضای مصرف کننده بهره نمی برند. اگر Alder Lake با پشتیبانی PCIe 5.0 به پایان برسد ، احتمالاً شاهد ورود SSD های اصلی PCIe 5.0 قبل از کارت های گرافیک خواهیم بود

اولین SSD های PCIe 5.0 سازمانی ، که از کمپ سامسونگ تهیه می شوند ، تا سه ماهه دوم سال 2022 در دسترس نخواهند بود. آخرین شایعه Alder Lake ادعا می کند که اینتل تراشه های سری K و KF و چیپست Z690 مربوطه را عرضه خواهد کرد. بین 25 اکتبر و 19 نوامبر. اگر چیپست Z690 از PCIe 5.0 استفاده کند ، هیچ SSD ای وجود نخواهد داشت که به زودی از استاندارد سریع استفاده کند.

Insyde ، توسعه دهنده UEFI ، قبلاً اعتبار تراشه های Alder Lake را با محصولات این شرکت آغاز کرده است. علاوه بر این ، تجار مخفی فروش نمونه های Core i9-12900K و مادربردهای B660 را در بازار زیرزمینی چین آغاز کرده اند. این شایعه را به شایعه اخیر مبنی بر آغاز بازی Alder Lake در پاییز امسال معتبر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری