مادربردهای X370 ایسوس از پردازنده هایAMD Ryzen 5000 پشتیبانی می کند

آگوست گذشته، روشی غیرمعمول برای استفاده از پشتیبانی پردازنده AMD Ryzen 5000 Zen 3 در مادربردهای ASUS X370 گزارش کردیم. این راه حل، کاربر را ملزم به استفاده از بایوس مادربرد B450 ASRock کرد. با این حال، بحث اخیری که در Reddit فاش شده است ممکن است این امکان را برای ایسوس فراهم کند تا به طور رسمی پشتیبانی Zen3 را در بردهای سری X370 ارائه دهد.

ایسوس به امکان ارائه پشتیبانی از پردازنده های سری Ryzen 5000 AMD بدون نیاز به فلش بایوس سازنده دیگر اشاره می کند.
کاربر Reddit, SovietMacguyver مکالمه ای با یکی از نمایندگان ASUS در مورد پشتیبانی از پردازنده های AMD Zen3 منتشر کرد. AMD رسماً تولیدکنندگان را از ارائه پشتیبانی از CPU دسکتاپ Ryzen 5000 ‘Zen 3’ روی مادربردهای قدیمی X370 مسدود کرد. این تصمیم AMD، مصرف کنندگان مادربردهای ایسوس و سایر شرکت ها را ملزم کرده است که به دنبال جایگزین هایی برای کمک باشند.

بحث ارائه شده به Reddit بین کاربر و ایسوس ممکن است به ارائه پشتیبانی از مادربردهای X370 این شرکت منجر شود.

جدا از ظواهر، این بحث به طور کامل نشان نمی دهد که ایسوس شروع به ارائه پشتیبانی از سری Ryzen 5000 AMD برای چیپست مادربرد قدیمی X370 خود می کند، اما با این واقعیت که AMD جلوی هر گونه پشتیبانی از این سری را می گیرد طنین انداز است.

علاوه بر این، در پایین تاپیک در Reddit، کاربر axaro1 به بحثی اشاره می کند که کاربر با یکی از اعضای پشتیبانی گیگابایت ایجاد کرده است.

به نظر می‌رسد که این امکان را فراهم می‌کند که گیگابایت رسماً به دنبال کمک AMD برای باز کردن قفل در نهایت برای پشتیبانی از سری Ryzen 5000 باشد، به ویژه با ارائه پشتیبانی از پشتیبانی قبلی Ryzen 4000G. با این حال، این صرفا یک حدس و گمان است و یک کلمه رسمی از گیگابایت، ایسوس یا AMD نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری