ظاهراً انویدیا به شرکای خود دستور توقف تولید RTX 3090 Ti را داده است

گفته می‌شود که انویدیا از شرکای الحاقی (AIB) خود درخواست کرده است تا تولید کارت‌های گرافیک پرچم‌دار آینده‌اش GeForce RTX 3090 Ti را موقتاً متوقف کنند. دو وب سایت روز جمعه گزارش دادند که مشکلات سخت افزاری و سیستم عامل وجود دارد. ماهیت دقیق این مسائل هنوز مشخص نیست، اما این امکان وجود دارد که برد جدید برتر کمی دیرتر از حد انتظار وارد بازار شود.

TweakTown این خبر را بدون فاش کردن دلایل توقف موقت، زمانی که درخواست انویدیا مطرح شد یا اینکه آیا Nvidia با تمام شرکای خود تماس گرفته است، گزارش داد. این گزارش توسط VideoCardz پشتیبانی می‌شود که ادعا می‌کند انویدیا می‌خواست تولید محصول مصرفی پرچم‌دار بعدی خود را به دلیل مشکلات بایوس و سخت‌افزار متوقف کند.

ما هیچ ایده ای نداریم که چه نوع مسائل مربوط به “BIOS و سخت افزار” می تواند منجر به توقف موقت تولید پس از شروع تولید حجمی شود. به طور معمول، گرمای بیش از حد به دلیل سرمایش ناکافی و/یا ولتاژ بیش از حد، انتخاب اجزای اشتباه/ضعیف، مشکلات با برنامه‌های انتخابی و ناسازگاری با سخت‌افزارهای خاص از جمله مشکلاتی هستند که بخش‌های تازه منتشر شده را آزار می‌دهند. توسعه دهندگان سعی می کنند از چنین موقعیت هایی اجتناب کنند، که گاهی اوقات می تواند باعث تاخیر شود.

انویدیا به طور رسمی برد گرافیکی GeForce RTX 3090 Ti خود را در CES در 4 ژانویه 2022 معرفی کرد. با این حال، هرگز تاریخ راه اندازی واقعی آن را فاش نکرد و به جامعه علاقه مندان توصیه کرد که منتظر اطلاعات بیشتر در اواخر این ماه باشند.

در واقع، این شرکت حتی مشخصات واقعی خود را فاش نکرد، اما فقط گفت که GeForce RTX 3090 Ti “40 TFLOPS برای سایه زن ها، 78 TFLOPS برای ردیابی پرتو و 320 TFLOPS عضله هوش مصنوعی” ارائه می دهد در حالی که 24 گیگابایت حافظه GDDR6X را با خود حمل می کند. سرعت انتقال داده 21 GT/s با چنین ویژگی‌هایی، به جرات می‌توان گفت که GeForce RTX 3090 Ti پادشاه جدید بنچمارک‌های GPU و یکی از بهترین کارت‌های گرافیکی (با قیمت گزافی) خواهد بود.

تا آنجا که می توانیم بگوییم، بر اساس اطلاعات غیر رسمی، GeForce RTX 3090 Ti از یک پردازنده گرافیکی کاملاً فعال GA102 با 10752 هسته CUDA، 112 واحد نقشه برداری بافت، 84 رندر باطن و 336 هسته ردیابی پرتو استفاده می کند. منابع غیر رسمی همچنین به تاریخ عرضه این محصول در 27 ژانویه اشاره کردند، اما اکنون به نظر می رسد این تاریخ در خطر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری