seagate pcie nvme hdd

سیگیت هارد دیسک با رابط PCIe NVMe را به نمایش گذاشت

سیگیت اولین هارد دیسک صنعت متصل به میزبان را با استفاده از یک رابط PCIe در کنفرانس Open Compute Project Summit به نمایش گذاشته است. مانند درایوهای حالت جامد، هارد دیسک آزمایشی از پروتکل NVMe برای عملکرد یکپارچه در کنار SSD ها استفاده می کند. استفاده از یک پروتکل واحد برای انواع مختلف دستگاه های ذخیره سازی، مراکز داده را تا حد زیادی ساده می کند.

SSD آزمایشی مبتنی بر کنترل‌کننده اختصاصی Seagate است که از هر سه پروتکل اصلی، از جمله SAS، SATA، و NVMe روی یک «پورت NVMe» پشتیبانی می‌کند و به هیچ پل نیاز ندارد. HDD در یک محفظه اثبات مفهوم 2U JBOD نشان داده شد که از یک سوئیچ نسبتا ساده PCIe استفاده می کرد که با استفاده از رابط PCIe به 12 درایو 3.5 اینچی متصل می شد.

HDD های مدرن به سختی می توانند حتی یک پیوند PCIe 2.0 را اشباع کنند، اما هارد دیسک های چند محرک آینده بسیار سریعتر هستند، بنابراین 6 گیگابیت بر ثانیه ارائه شده توسط SATA یا 12 گیگابیت در ثانیه ارائه شده توسط SAS ممکن است در برخی مواقع کافی نباشد. برای این منظور، صنعت باید به رابط های آینده برای اتصال هارد دیسک فکر کند و PCIe یک انتخاب طبیعی به نظر می رسد. علاوه بر این، همانطور که SSD ها در مراکز داده در حال افزایش هستند، پروتکل NVMe فراگیر می شود، بنابراین استفاده از آن برای HDD ها منطقی است. به همین دلیل است که NVMe 2.0 پشتیبانی از هارد دیسک را اضافه می کند.

مشوق‌هایی برای استفاده از یک رابط فیزیکی و پروتکل منطقی برای HDD و SSD اضافه شده است که سخت‌افزار و نرم‌افزار را برای دیتاسنترها ساده می‌کند، که به معنای توسعه ویژگی‌های ساده، مقیاس‌بندی آسان‌تر و کاهش هزینه مالکیت است.

اما پذیرش HDD های متصل به PCIe مدتی طول می کشد. سیگیت می گوید که اولین نمونه هارد دیسک های PCIe/NVMe در سپتامبر 2022، تقریباً یک سال دیگر، در دسترس مشتریان اصلی قرار خواهد گرفت. هارد دیسک های تجاری PCIe/NVMe فقط در اواسط سال 2024 در دسترس خواهند بود. در حال حاضر، به نظر می رسد Seagate هاردهای PCIe/NVMe را در درجه اول برای دیتاسنترها قرار داده است. با این حال، انتقال به یک رابط و پروتکل کاملاً جدید برای رایانه های شخصی مشتری ایده آل است زیرا عملکرد را افزایش می دهد و معماری را ساده می کند.

برای قرار دادن برنامه‌های سیگیت PCIe/NVMe HDD در چارچوب نقشه راه شرکت، انتظار داشته باشید که اولین هارد دیسک‌های تجاری با اتصال PCIe از فناوری ضبط مغناطیسی به کمک حرارت شرکت استفاده کنند، از یک یا دو محرک استفاده کنند و ظرفیتی بین 30 ترابایت داشته باشند. 40 ترابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری