سامسونگ و وسترن دیجیتال برای SSD های ZNS تیم تشکیل میدهند

فناوری‌های ذخیره‌سازی فضاهای نام منطقه‌ای (ZNS) به طور قابل توجهی عملکرد و قابلیت اطمینان نسل بعدی درایوهای حالت جامد و درایوهای دیسک سخت را بهبود می‌بخشد، اما پذیرش ZNS نیازمند تلاش‌های قابل توجهی از سوی نشانگرهای دستگاه و اپراتورهای مرکز داده است. برای ساده سازی توسعه نسل بعدی HDD ها و SSD های ZNS، سامسونگ و وسترن دیجیتال روز سه شنبه یادداشت تفاهم (MOU) را برای استانداردسازی و توسعه فناوری های ذخیره سازی منطقه بندی شده امضا کردند.

سامسونگ و وسترن دیجیتال هر دو SSD های ZNS مربوطه خود را در سال های اخیر معرفی کرده اند، اما این درایوها تا کنون به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته اند، شاید به این دلیل که متفاوت پیاده سازی شده اند و بنابراین رفتار متفاوتی دارند. علاوه بر این، یک اکوسیستم هموار از فناوری های ذخیره سازی ZNS هنوز کاملاً وجود ندارد، بنابراین استقرار درایوهای مناسب آسان نیست. برای پیچیده‌تر کردن اوضاع، درایوهای ZNS به طور گسترده از فروشنده‌های مختلف در دسترس نیستند، بنابراین خرید یک SSD ZNS از یک سازنده اساساً به معنای یک قرارداد تامین انحصاری است.

SSD های ZNS مزایای زیادی نسبت به درایوهای مبتنی بر بلوک معمولی دارند. اولا، آنها داده ها را به صورت متوالی در مناطق قرار می دهند و کنترل بهتری بر تقویت نوشتن دارند، زیرا نرم افزار درک می کند که با چه چیزی سر و کار دارد. در نتیجه، درایوهای SSD ZNS به اندازه درایوهای سازمانی سنتی این روزها نیازی به اختصاص NAND سه بعدی برای تامین بیش از حد ندارند، که در نهایت منجر به کاهش هزینه و مصرف انرژی می شود. علاوه بر این، استفاده از معماری های جدید NAND مانند QLC 3D NAND را ساده می کند.

ثانیا، از آنجایی که ZNS به جای تعداد زیادی از بلوک‌های 4 کیلوبایتی، مناطق بزرگ را مدیریت می‌کند و نیازی به جمع‌آوری زباله به اندازه SSD‌های سنتی ندارد، عملکرد خواندن و نوشتن در دنیای واقعی سریع‌تر است. به همین دلیل، مدیریت هارد دیسک های ضبط مغناطیسی شینگل (SMR) در محیط نرم افزار ZNS آسان تر است، که یکی دیگر از مزایای آن است.

اما نرم افزار در واقع مانع پذیرش ZNS شده است. هم سامسونگ و هم وسترن دیجیتال در توسعه نرم‌افزار ZNS شرکت کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این دو شرکت اکنون می‌خواهند اکوسیستمی را توسعه دهند که مشارکت‌کنندگان کمتری را در بر بگیرد، اما در دسترس بودن به موقع نرم‌افزار و سخت‌افزاری را تضمین کند که قابلیت همکاری داشته باشد و قابل پیش‌بینی باشد.

بر اساس شرایط تفاهم نامه، سامسونگ و وسترن دیجیتال به طور مشترک استانداردسازی و پذیرش فناوری های ذخیره سازی داده ها، پردازش و پارچه (D2PF) نسل بعدی را انجام خواهند داد. این دو شرکت مدل‌ها و چارچوب‌های سطح بالا را برای فناوری‌های ذخیره‌سازی منطقه‌ای نسل بعدی و همچنین معماری‌های مرکز داده باز و مقیاس‌پذیر تعریف خواهند کرد. در دسامبر 2021، سامسونگ و وسترن دیجیتال Zoned Storage TWG (گروه کاری فنی) را تشکیل دادند که در حال شکل‌دهی و مشخص کردن موارد استفاده برای دستگاه‌های Zoned Storage، و همچنین معماری میزبان/دستگاه و مدل‌های برنامه‌نویسی است.

جینمن هان، EVP شرکتی، رئیس فروش و بازاریابی حافظه در Samsung Electronics گفت: «تلاش‌های مشترک ما اکوسیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در بر می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که مشتریان تا حد ممکن می‌توانند از مزایای این فناوری بسیار مهم بهره ببرند».

راب سودربری، EVP و GM، واحد تجاری فلش در وسترن دیجیتال، گفت: «سال‌هاست که وسترن دیجیتال با کمک به هسته لینوکس و جامعه نرم‌افزار متن‌باز، پایه‌های اکوسیستم ذخیره‌سازی منطقه‌ای را ایجاد کرده است. ما هیجان‌زده‌ایم که این مشارکت‌ها را در این ابتکار مشترک با سامسونگ در تسهیل پذیرش گسترده‌تر Zoned Storage برای کاربران و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها انجام دهیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری