سازنده ها تعداد زیادی از کامپیوترهای پیش ساخته Alder Lake را اعلام کردند

iBuyPower، Velocity Micro و Dell رایانه‌های شخصی بازی از پیش ساخته شده به‌روز شده جدیدی را معرفی کرده‌اند که پردازنده‌های هسته‌ای نسل دوازدهم اینتل را بر اساس معماری هیبریدی جدید Alder Lake بسته‌بندی می‌کنند.

Velocity Micro اعلام کرده است که اولین رایانه از پیش ساخته شده با CPUهای Alder Lake، دسکتاپ بازی Raptor Z55 آن خواهد بود. این پیکربندی، ارزان‌ترین رایانه‌ی بازی فول ATX این شرکت است که می‌تواند هم در یک برج کامل یا یک قاب میانی شیشه‌ای سکوریت ارائه شود. نسخه Alder Lake Z55 از 2099 دلار شروع خواهد شد.

Z55 با مادربرد Z690 و احتمالاً پردازنده 16 هسته ای Core i9-12900K عرضه خواهد شد. رپتور Z55 کنونی را می‌توان با مدل‌های Core i5، i7 و i9 Rocket Lake و Comet Lake پیکربندی کرد، بنابراین انتظار داریم در مورد Alder Lake نیز همین اتفاق بیفتد.

پیش ساخته های iBuyPower’s Alder Lake هنوز نامی ندارند. با این حال، آنها به عنوان گزینه های “Intel Z690 Configurator” شناخته می شوند. iBuyPower سه پیکربندی را فهرست می‌کند که شامل سه CPU مختلف، پیکربندی Core i5، پیکربندی Core i7 و پیکربندی Core i9 است.

پیکربندی Core i5 با پردازنده آنلاک Core i5-12600KF عرضه می شود و با قیمت پایه 1749 دلار شروع می شود. پیکربندی پایه همچنین دارای کارت گرافیک RTX 3060 12 گیگابایتی و 16 گیگابایت رم است.

پیکربندی سیستم بعدی با استفاده از Core i7-12700KF و کارت گرافیک RTX 3060 Ti با قیمت 2049 دلار، کارها را بهبود می بخشد. رم همان 16 گیگابایت باقی می ماند. در نهایت، سیستم بالاترین سطح به شما یک Core i9-12900KF، 16 گیگابایت رم و یک کارت گرافیک RTX 3060 Ti می دهد. شروع از 2349 دلار.

پیکربندی به شما این امکان را می دهد که هر پیکربندی را تا آنجا که می خواهید، با ده ها و ده ها انتخاب ایجاد کنید. تقریباً می‌توانید هر چیزی را تغییر دهید، از جمله کیس، PSU، کارت گرافیک، رم، فن‌ها، فضای ذخیره‌سازی و غیره.

همچنین می توانید از بین سه مادربرد Z690 از جمله Asus Prime Z690-P D4، Gigabyte Z690 UD AX DDR4 و MSI Pro Z690-A DDR4 یکی را انتخاب کنید. جالب اینجاست که در حال حاضر هیچ برد DDR5 برای انتخاب وجود ندارد. با این حال، این تصمیم قابل توجیه است، زیرا ماژول های اصلی DDR5 هنوز در قفسه های خرده فروشی در دسترس نیستند. این DDR4 را در حال حاضر جایگزین خوبی خواهد کرد.

دل همچنین در حال آماده شدن برای عرضه رایانه های شخصی Alder Lake، از جمله دسکتاپ XPS تازه به روز شده با پردازنده های Alder Lake و گرافیک RTX 3090 است. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که نیروگاهی برای سازندگان سیستم باشد و دارای آکوستیک پایین، پشتیبانی از خنک کننده مایع AIO و سازگاری کامل با DDR5 باشد.

در بخش بازی، دل در حال تازه کردن رایانه‌های شخصی بازی با برند Alienware Aurora R13 با پردازنده‌های نسل دوازدهم Alder Lake است. برای جزئیات بیشتر پوشش سیستم های جدید ما را در اینجا بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری