ASUS ROG Maximus XIII Hero

بررسی ASUS ROG Maximus XIII Hero : همه چیز برای Rocket Lake

امروز روی میز بررسی ما یکی از مادربردهای ASUS ROG قرار دارد که برای پردازنده های Rocket Lake اینتل طراحی شده است. ASUS ROG Maximus XIII Hero تعداد زیادی کنترلر و قابلیت اتصال از جمله دو گیگابایت 2.5 گیگابایت ، دوگانه Thunderbolt 4 Type-C ، Wi-Fi 6E ، چهار شکاف M.2 و یک قدرت 14 فاز قدرتمند با قابلیت فشار آوردن به میز ارائه می دهد. Rocket Lake بالاتر از قابلیت های خود است. ما Z590 Hero را با سرعت بالا بررسی کرده ایم تا ببینیم آیا این مدل قهرمان بازار زیر 500 دلار Z590 است.

مروری بر ASUS ROG Maximus XIII Hero

این احتمالاً آخرین پردازنده رومیزی با معماری 14 نانومتری اینتل است ، اما Rocket Lake مجموعه ای از اصلاحات از جمله اتصال PCIe 4.0 از طریق CPU ، پشتیبانی از USB 3.2 G2x2 بومی روی چیپست و پهنای باند دو برابر آن چیپست را فراهم می کند و اتصال IO عمیق تری را امکان پذیر می کند. اما اگر هر ماجراجویی نیاز به یک قهرمان داشته باشد ، و ASUS معتقد است که یک مادربرد برای اداره همه آنها دارد.

ASUS ROG Maximus XIII Hero

با نگاهی به طراحی ، ASUS ROG Maximus XIII Hero از تم اصلی ROG معمولی استفاده می کند ، با هیت سینک های عمدتاً مشکی ، و در برخی مناطق مملو از رنگ خاکستری فلزی براق. Hero دارای دو ناحیه اصلی با LED های RGB یکپارچه است ، از جمله روکش پنل پشتی و هیت سینک چیپست. ASUS برای کاربرانی که به دنبال تجربه ای عالی هستند شامل مجموعه ای جامع از ویژگی ها ، از جمله چهار درگاه M.2 ، با یک PCIe 4.0 x4 ، یک PCIe 3.0 x4 ، دو با پشتیبانی از PCIe 3.0 x/4 SATA ، و همچنین به عنوان شش پورت SATA با پشتیبانی از آرایه RAID 0 ، 1 ، 5 و 10.

ASUS ROG Maximus XIII Hero

قابلیت توسعه Hero برای اتصال PCIe 4.0 ، دو اسلات PCIe 4.0 تمام طول با x16 و x8/x8 هنگامی که هر دو شکاف کامل پر شده اند ، طراحی شده است. دو اسلات PCIe دیگر وجود دارد که البته هر دو در PCIe 3.0 هستند زیرا به دلیل چیپست هدایت می شوند که شامل یک شکاف تمام طول با x4 و یک شکاف کوچک x1 است. پشتیبانی از حافظه یکی دیگر از عناصر ممتاز است که از سرعتهای پشتیبانی شده DDR4-5333 تشکیل شده است ، در مجموع 128 گیگابایت در چهار شکاف حافظه پشتیبانی می شود.

مطابق با سایر گزینه های ممتاز Z590 ، Maximus XIII Hero شامل یک کنترلر Intel Maple Ridge Thunderbolt 4 است که 40 پورت Type-C 40 گیگابیت بر ثانیه را در پنل عقب اضافه می کند. این برد از یک پورت USB 3.2 G2x2 سود می برد ، اما این مورد از طریق هدر پانل جلویی به دست می آید. به نظر می رسد ASUS تا آنجا که می تواند از ویژگی های چیپست Z590 اینتل استفاده می کند ، که دیدن آن خوب است. وقتی نوبت به صدای داخلی می رسد ، ASUS شامل یک کدک صوتی HD ممتاز با DAC جداگانه است. از دیگر موارد قابل ذکر می توان به آرایه انباشته USB 3.2 G2 در پنل پشتی اشاره کرد که در مجموع 6 مورد برای اتصال دستگاه های USB به کاربران در نظر گرفته شده است. ASUS همچنین دارای یک آرایه شبکه قوی ، با دو کنترل Intel 2.5 GbE است و همچنین از جدیدترین Wi-Fi 6E CNVi اینتل استفاده می کند.

ASUS ROG Maximus XIII Hero با تمرکز بر عملکرد ، در آزمایشات سیستم ما ، با ارقام مصرف انرژی قوی و کارآمد ، زمان POST در وسط جاده و عملکرد تاخیری استثنایی DPC ، خوب عمل کرد. در آزمایشات محاسباتی و بازی ما ، Hero رقابتی باقی ماند.

وقتی صحبت از اورکلاکینگ می شود ، Maximus XIII Hero با i9-11900K ما بسیار خوب عمل کرد و عملکرد فوق العاده تنگ VDroop را در کالیبراسیون خطوط بار و تنظیمات قدرت نشان داد. ما توانستیم در هسته 1.45 ولت تمام هسته های 5.3 گیگاهرتز پایدار را بدست آوریم ، هرچند که فشار گاز حرارتی را تجربه کردیم. با استفاده از روش های خنک کننده تهاجمی تر ، Hero بیش از حد قادر است سرعت ساعت Rocket Lake را فشار دهد. مصرف برق هنگام اورکلاک کردن نیز قابل تحمل بود ، که به کیفیت ارائه قدرت بستگی دارد ، زیرا ASUS از برتر Texas Texas Instruments 90 A Smart Power Stages استفاده می کند. آزمایش حرارتی VRM ما همچنین با خنک ترین دمای کار از همه تخته های Z590 که تا کنون آزمایش شده است ، نتایج بسیار مثبتی به همراه داشت.

MSUS ROG Maximus XIII Hero دارای MSRP 500 دلار است ، اما کاربرانی که از اطراف خرید می کنند احتمالاً آن را بین 470 تا 500 دلار پیدا می کنند. در مقایسه با مشخصات فنی ، رقابت اصلی از MSI MEG Z590 Ace (500 دلار) است که ما نیز بررسی کرده ایم. روی کاغذ ، هر دو تقریباً یکسان به نظر می رسند ، اما Hero از یک پورت 2.5 GbE اضافی و اتصال بیشتر USB 3.2 G2 در پنل عقب سود می برد. مزیت دیگر Hero در بسته نرم افزاری و سیستم عامل استثنایی است ، و هنگامی که سخت افزار با سیستم عامل/نرم افزار کافی پشتیبان گیری می شود ، بسته نرم افزاری جذاب تری را ایجاد می کند.

زمان آن است که ببینیم قهرمان چگونه در مقابل سایر مدل های Z590 قرار می گیرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری