پاور گیگابایت مدل 550b

بررسی پاور P550B گیگابایت

گیگابایت P550B یک منبع تغذیه سطح ابتدایی است که هدف آن ساختهای کم بودجه است. از یک پلت فرم کم بازده با عملکرد کلی پایین استفاده می کند. کیفیت ساخت نیز عالی نیست. شما می‌توانید با چند دلار بیشتر یک محصول بسیار تواناتر مانند Corsair CX550 و XPG Pylon با ظرفیت مشابه تهیه کنید. Cooler Master MWE Bronze 550 از یک پلتفرم بسیار پیشرفته تر استفاده می کند که به طور قابل توجهی سطح عملکرد بالاتری را ارائه می دهد. GB-P550B علی رغم قیمت مناسب، قطعاً برای بهترین مقاله انتخاب PSU مهم نیست.

 

پاور گیگابایت مدل 550b 2

گیگابایت P550Bدارای دو خواهر و برادر دیگر با ظرفیت های 450W و 650W است، بنابراین عضوی میانی خط است. از طرح کابل غیر مدولار استفاده می کند تا هزینه های تولید را تا حد ممکن پایین نگه دارد. متأسفانه، کابلهای مدولار تنها چیزی نبود که برای کاهش هزینه باید از آن جدا شود ، بنابراین سیستم عامل ارائه شده توسط MEIC ، از طراحی قدیمی تر استفاده می کند. منبع تغذیه تنظیم شده گروهی برای رایانه های شخصی مدرن ، که ریل 12 ولت را به شدت بارگیری می کنند ، در حالی که بار در ریل های کوچک کم است ، ایده آل نیستند مگر اینکه از روشنایی RGB قابل آدرس دهی استفاده کنید ، که برق را از 5 ولت می گیرد.

با توجه به تورم قیمت در تمام اجزای رایانه های شخصی امروزه ، منابع تغذیه ارزان قیمت اکنون جذاب‌تر به نظر می رسند. با این وجود، شما باید سطوح کم بازدهی را که ارائه می دهند همراه با عملکرد متوسط متوسط و در برخی موارد، کاهش اطمینان را در نظر بگیرید. در مورد PSU های بسیار ارزان قیمت هیچ معامله واقعی وجود ندارد. مصالحه باید انجام شود و کاهش هزینه ها معمولاً بیش از کابل های مدولار تأثیر می گذارد. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم که هرچه بیشتر در منبع تغذیه سرمایه گذاری کنید زیرا این قلب سیستم شما خواهد بود.

کابل ها و کانکتورهای پاور P550B گیگابایت

کابل ها برای یک PSU جریان اصلی به اندازه کافی طولانی هستند و تعداد اتصالات ارائه شده رضایت بخش است. فاصله بین اتصالات جانبی باید 150 میلی متر باشد.

پاور گیگابایت مدل 550b کانکتورها

تجزیه و تحلیل گیگابایت P550B

ما شدیداً شما را تشویق می کنیم که نگاهی به مقاله PSUs 101 ما بیندازید ، که اطلاعات ارزشمندی در مورد PSU ها و عملکرد آنها را فراهم می کند و به شما امکان می دهد اجزای مورد بحث را بهتر درک کنید.
MEIC بستر را فراهم می کند و در سمت اصلی از یک توپولوژی دو رو به جلو استفاده می کند. در مقابل، در سمت ثانویه، تصحیح منفعل برای 12 ولت و یک طرح تنظیم شده برای گروه را برای ریل های جزئی پیدا می کنیم. گرماگیرها برای سطح کارایی این PSU کوچک هستند و به همین دلیل مشخصات سرعت فن بسیار تهاجمی است. قطعاتی که MEIC استفاده کرده است اعتماد به نفس ایجاد نمی کند زیرا درپوش فله و درپوش های فیلتر در قسمت دوم از کیفیت پایینی برخوردار هستند.
فیلتر EMI / گذرا کامل است و کار بسیار خوبی انجام می دهد. همچنین شامل MOV برای محافظت در برابر موج. همچنین یک ترمیستور NTC برای محافظت در برابر جریان های بزرگ هجومی وجود دارد.

 

پاور گیگابایت مدل 550b 2 پنل پشت

 

طبق گفته سازنده آن ، یکسو کننده پل می تواند حداکثر 10A را در دمای 100 درجه سانتیگراد تحویل دهد، فقط اگر روی یک بخاری صفحه مسی نصب شده باشد. گیگابایت برای صرفه جویی در هزینه های خود از یک هیت سینک آلومینیومی فرومایه استفاده کرده است، بنابراین این پل نمی تواند تمام پتانسیل خود را ارائه دهد.
با این وجود ، حتی در هنگام آزمایش ارزیابی حفاظت از نیروی اضافی برای نگهداری یکسو کننده پل، با مشکلی روبرو نشدیم. خوب است که ببینیم در یک هیت سینک مناسب پیچ و مهره شده است.

مبدل APFC از یک جفت FETs Jilin Sino-Microelectronics و یک دیود تقویت کننده تک توسط STMicroelectronics استفاده می کند. در اینجا مهمترین کلاه کلاه Teapo است که درجه حرارت آن 85 درجه سانتیگراد است.
FET های اصلی دو Jilin Sino-Microelectronics JCS18N50F هستند، در حالی که کنترلرهای ترکیبی PFC و PWM یک IC Champion CM6805BG است.
چهار Dyelec SBR ریل های 12 ولت و 5 ولت را تنظیم می کنند. این ریل ها به هم گره خورده اند ، بنابراین اگر بارهای بین 12 ولت و 5 ولت بسیار نامتعادل باشند ، شما در تنظیم بار و مشکلات موج داری دچار مشکل خواهید شد. سرانجام ، ریل 3.3 ولت توسط یک SE3045LCT SBR واحد تنظیم می شود.

پاور گیگابایت مدل 550b خروجی

تولیدکنندگان ناشناخته درپوش های فیلتر را در قسمت ثانویه تهیه می کنند ، بنابراین انتظار نداریم که این دوام به خصوص در شرایط افزایش دمای کار طولانی مدت داشته باشند. کنترلر PWM در حالت آماده به کار، یک آیسیون PR6249H است.
IC ناظر یک Weltrend WT7525 است که تمام ویژگی های محافظتی اساسی به جز OTP را ارائه می دهد. کیفیت لحیم کاری کاملاً مناسب است ، به خصوص اگر برچسب قیمت این محصول را در نظر بگیریم.
ما در مورد کیفیت فن بسیار بدبین هستیم. ادعا می شود دارای یاتاقان دینامیکی سیال است اما در بهترین حالت از یاتاقان تفنگ استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری