ای ام دی Radeon ROCm 5.0 را با پشتیبانی از GPU و دسترسی به شتابدهنده های Instinct راه اندازی می کند

به نظر می رسد که ای ام دی AMD ROCm 5.0 خود را منتشر کرده است، که قرار است اکوسیستم Radeon Open را بیشتر تقویت کند. ROCm پلتفرم نرم‌افزاری باز AMD است که به محققان اجازه می‌دهد به شتاب‌دهنده‌های مهم AMD Instinct دسترسی پیدا کنند تا یافته‌های علمی بیشتری را انجام دهند. پلتفرم Radeon ROCm بر اساس قابلیت حمل و نقل موجود ایجاد شده است که از محیط‌های مختلف در میان عوامل شتاب دهنده و معماری‌های متعدد پشتیبانی می‌کند.

AMD ROCm 5.0 منتشر شد که بخش‌های HPC و AI را به زبان‌های محاسباتی موجود، کامپایلرها، کتابخانه‌ها و ابزارهایی برای تقویت توسعه‌های کد و راه‌حل‌های جهانی ارائه می‌دهد.


AMD پلتفرم خود را گسترش می‌دهد که برنامه‌های HPC و AI پیشرو را با شتاب‌دهنده‌های سری AMD Instinct MI200 تقویت می‌کند، پشتیبانی و دسترسی ROCm را برای توسعه‌دهندگان گسترش می‌دهد و عملکرد بی‌سابقه‌ای را در بارهای کاری حیاتی ارائه می‌دهد. ROCm 5.0 با ارائه پشتیبانی جدید از کارت‌های گرافیک Radeon Pro V620 و Radeon Pro W6800، کارت‌های گرافیکی مبتنی بر RDNA2 AMD را به‌عنوان اولین موردی که توسط پشته نرم‌افزار محاسباتی منبع باز برای پردازنده‌های گرافیکی پشتیبانی می‌شود، راه‌اندازی می‌کند. این به‌روزرسانی پلتفرم جدید از AMD پشتیبانی از برخی مناطق پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی Navi 2x و RDNA2 را اضافه می‌کند.

پشتیبانی Navi 1x/2x مدتی است که در ROCm وجود ندارد. برخی از بیت‌های Navi در ROCm 4.5 کار می‌کردند، در حالی که در ROCm 5.0، در حال حاضر کمک رسمی Navi 2x وجود دارد، زیرا به GPUهای ایستگاه کاری آنها مربوط می‌شود. AMD به طور رسمی ROCm را برای کارت های گرافیک سطح مصرف کننده خود تبلیغ نمی کند. با این حال، در بیشتر موارد، از آنجایی که پشتیبانی از ایستگاه کاری در حال انتشار است، سری Radeon RX 6000 احتمالاً به خوبی با ROCm کار می کند.

کمک Navi 1x در ROCm ناکافی بوده است. با این حال، در حالت ایده آل، ROCm 5.0 برخی از مشکلات را در طول زمان برطرف می کند. علاوه بر این، هنوز باید نشان داده شود که آیا آنها پشتیبانی از GPU Polaris را در ROCm 5.0 دوباره برقرار کرده‌اند یا خیر. با ROCm 4.5، پشتیبانی Polaris در حال شکست بود. آنها نشان دادند که این یک عود تصادفی است و همچنان به طور پنهان از آن پردازنده‌های گرافیکی با تجربه‌تر پشتیبانی می‌کند. با این حال، آنها هیچ علامتی در اطلاعات منتشر شده اخیر خود نداده اند که آیا حمایت پولاریس در حال جبران است یا خیر.کمک Navi 1x در ROCm ناکافی بوده است. با این حال، در حالت ایده آل، ROCm 5.0 برخی از مشکلات را در طول زمان برطرف می کند. علاوه بر این، هنوز باید نشان داده شود که آیا آنها پشتیبانی از GPU Polaris را در ROCm 5.0 دوباره برقرار کرده‌اند یا خیر. با ROCm 4.5، پشتیبانی Polaris در حال شکست بود. آنها نشان دادند که این یک عود تصادفی است و همچنان به طور پنهان از آن پردازنده‌های گرافیکی با تجربه‌تر پشتیبانی می‌کند. با این حال، آنها هیچ علامتی در اطلاعات منتشر شده اخیر خود نداده اند که آیا حمایت پولاریس در حال جبران است یا خیر.

یادداشت‌های منتشر شده به جزئیات بیشتری در مورد AMD ROCm 5.0 می‌پردازند، راهنمای Red Hat Enterprise Linux 8.5 را به همراه پشتیبانی از معرفی کد درایور حالت قسمت AMDGPU/AMDKFD از ROCm اضافه می‌کنند. یادداشت‌ها همچنین مدیریت توسعه‌یافته‌تر استقرار/اخراج، دروازه اسناد اضافی در docs.amd.com و سایر به‌روزرسانی‌های HIP را برای تسهیل پایه‌های کد CUDA بر روی پردازنده‌های گرافیکی AMD نشان می‌دهند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ROCm 5.0 جدید AMD و دانلود آخرین پلتفرم نرم افزار منبع باز، می توانید فایل ها و اطلاعات را در GitHub پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری