AMD

ای ام دی: آماده ایم تا پردازنده های ARM را تولید کنیم

مدیر مالی AMD Devinder Kumar اخیراً اظهار داشت که AMD آماده تولید تراشه های Arm در صورت نیاز است ، و خاطرنشان کرد که مشتریان شرکت می خواهند با AMD در راه حل های مبتنی بر Arm کار کنند. اظهارات کومار در جریان کنفرانس فناوری دویچه بانک هفته گذشته بیان شد ، اما آنها بر اساس اظهارات مدیرعامل AMD لیزا سو در اوایل سال تأکید کردند که بر تمایل شرکت برای ایجاد راه حل های سفارشی سیلیکون برای مشتریان خود ، چه با هسته های x86 یا Arm ، تأکید می کرد.

کومار در پاسخ به س aboutالی در مورد دیدگاه شرکت گفت: “اما من از دیدگاه خود به شما می گویم ، وقتی به راه حل های محاسباتی ، چه x86 یا ARM یا حتی سایر مناطق توجه کنید ، این منطقه برای تمرکز ما برای سرمایه گذاری است.” تراشه های بازوی رقابتی. “ما کاملاً محاسبات را می دانیم. حتی ARM ، همانطور که اشاره کردید ، ما رابطه بسیار خوبی با ARM داریم. و ما درک می کنیم که مشتریان ما می خواهند با آن محصول خاص برای ارائه راه حل ها با ما همکاری کنند. ما آماده ادامه کار هستیم اگرچه x86 نیست ، این کار را انجام دهید ، اگرچه ما معتقدیم x86 یک قدرت غالب در آن منطقه است. “

اظهارنظرهای کومار هیچ نشانه مشخصی به ما نمی دهد که این شرکت پروژه های خاص Arm را در دست اجرا دارد. با این حال ، آنها تأیید می کنند که مشتریان شرکت علاقه مند به خرید پردازنده های مبتنی بر Arm از AMD هستند و این شرکت مایل است این نیاز را برآورده کند.

AMD می تواند تراشه های باز را از طریق چندین راه ممکن به بازار عرضه کند ، مانند مرکز داده استاندارد یا مجموعه پردازنده های رایانه رومیزی به عنوان راه حل مارک AMD یا از طریق تجارت نیمه سفارشی خود ، که در آن طراحی می شود پردازنده های بازو برای مطابقت با معیارهای خاص مشتری. با توجه به روندی که ما شاهد افزایش تعداد مقیاس بزرگ مقیاس بزرگ هستیم که تراشه های خود را توسعه می دهند ، مانند AWS با Graviton ، منطقی است که انتظار داشته باشیم AMD بتواند از طریق مشاغل نیمه سفارشی خود توجه زیادی را برای طرح های Arm جلب کند.

مدیرعامل AMD لیزا سو اوایل امسال در رویداد JPMorgan Global Technology لحن خود را بیان کرد و گفت: “من فکر می کنم AMD تجربه زیادی در زمینه معماری ARM دارد. ما طراحی زیادی در تاریخ خود با ARM نیز انجام داده ایم. ما در واقع ARM را از بسیاری جهات به عنوان یک شریک در نظر بگیرید. “

“از نظر AMD ، ما خود را نوعی راه حل محاسباتی با عملکرد بالا می دانیم که با مشتریان خود کار می کند ، و مطمئناً ما به این موضوع نگاه می کنیم. و اگر برای مشتریان خاص به معنای ARM باشد ، مطمئناً در این مورد چیزی را در نظر خواهیم گرفت. سو نیز توضیح داد.

AMD دارای مجوز ARM است و تجربه بسیار زیادی در زمینه معماری Arm دارد که به معماری K12 آن باز می گردد که هرگز طبق برنامه ریزی سال 2017 به بازار نیامده است. سریع به امروز ، و AMD هسته های بازو را ارسال می کند ، اما آنها کوچک هستند میکروکنترلرها برای کارهای نسبتاً ساده مانند پردازنده های امنیتی پلتفرم داخلی (PSP) که عملکردهای امنیتی را برای سخت شدن CPU های شرکت انجام می دهند.

AMD مایل است تنوع ایجاد کند تا در همه حجم های کاری رقابتی باقی بماند و دارای یک بوم IP گسترده برای نقاشی است. به عنوان مثال ، AMD می تواند از Infinity Fabric خود برای اتصال عناصر متعدد مانند تراشه ها ، هسته های GPU و حافظه های مختلف به یک واحد منسجم استفاده کند. علاوه بر این ، خرید Xilinx در انتظار آن می تواند راههای زیادی برای افزودنی های FPGA فراهم کند.

به راحتی می توان تصور کرد که AMD تراشه های قدرتمندی در مرکز داده برای مشتریان خود ایجاد کرده است ، اما اگرچه Arm به رکورد بی سابقه ای در بازار رایانه های شخصی دست یافته است ، اما بعید به نظر می رسد که شاهد اضافه شدن تراشه های PC مبتنی بر Arm به پایدار AMD باشیم. زمان به زودی

به طور طبیعی ، مه خرید Nvidia در دست خرید 45 میلیارد دلاری بازو بر سر هرگونه گفتگو در مورد Arm غلیظ شده است ، اما این تلاش بیش از چند مورد به مشکل برخورد کرده است و ممکن است از نظارتی عبور نکند. AMD و Nvidia همیشه بهترین بازیکنان نبوده اند ، اما Nvidia متعهد شده است به تعهدات Arm عمل کند و در صورت به نتیجه رسیدن قرارداد ، مجوز معماری را حتی برای رقبای خود ادامه دهد. این می تواند برای یک برخورد عجیب در مرکز داده شکل بگیرد ، زیرا تراشه های Arm طراحی شده توسط AMD با CPU های Grace مبتنی بر باز Nvidia روبرو هستند.

هرچند ممکن است عجیب تر هم شود. اینتل ، نیمی دیگر از آنچه که عملاً دوگانه x86 است ، متعهد شده است که تراشه هایی را بر اساس تقریباً هر معماری از طریق خدمات ریخته گری اینتل ، اعم از بازو یا مبتنی بر معماری باز RISC-V تولید کند. با وجود شایعه خرید 2 میلیارد دلاری تراشه ساز RISC-V SiFive ، اینتل ممکن است کار را یک گام فراتر بگذارد و ثابت کند که سالهای آینده می تواند بازار نیمه هادی ها را به طور کامل تعریف کند.

در همین حال ، AMD آماده است تا تراشه های مبتنی بر باز را برای مشتریان خود آماده کند ، بنابراین احتمالاً بیشتر این سوال مطرح می شود که چه زمانی این اتفاق می افتد تا اگر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری