sapphire rapids

اینتل پشتیبانی از پهنای باند عریض را به پرازنده سرور ‘Sapphire Rapids’ میافزاید.

در طی ISC 2021 ، اینتل تأیید کرده است که Sapphire Rapids سرانجام با حافظه پهنای باند (HBM) پشتیبانی خواهد کرد. با این حال ، این انواع Sapphire Rapids با HBM در کنار انواع غیر HBM راه اندازی نخواهند شد.

انواع Sapphire Rapids SPR-HBM اینتل که از حافظه پهنای باند پشتیبانی می کنند در اواخر سال 2022 راه اندازی می شود
نسخه های Sapphire Rapids که به HBM مجهز هستند با کد رمز SPR-HBM شناخته می شوند و مختص فروشنده نخواهند بود. پیش از این ، گفته شده بود که انواع HBM در کنار نسخه های غیر HBM راه اندازی نخواهند شد. در آخرین یافته های AnandTech ، پردازنده های پشتیبانی کننده HBM در اواخر سال 2022 که پس از راه اندازی Sapphire Rapids است ، ارائه خواهند شد.

در بیانیه ای برای آناندتک ، اینتل تأیید کرد که نسخه SPR-HBM بعداً در سال 2022 ارائه می شود و قرار است یک محصول اصلی باشد.

اینتل به آناندتک گفته است که آنها متعهد هستند که Sapphire Rapids با قابلیت HBM را در دسترس همه مشتریان سازمانی و فروشندگان سرور نیز قرار دهند. این نسخه ها پس از راه اندازی اصلی Sapphire Rapids منتشر می شوند و از برخی تنظیمات جالب استفاده می کنند. ما درک می کنیم که این بدان معناست که SPR-HBM در یک پیکربندی سوکت در دسترس خواهد بود.

اگرچه تأیید شد که انواع SPR-HBM از HBM پشتیبانی می کنند ، اما اینتل مشخص نکرده که پردازنده های جدید از چه HBM پشتیبانی می کنند. نشت های قبلی نشان می دهد که پردازنده های Sapphire Rapids می توانند تا 64 گیگابایت حافظه HBM2e را پشتیبانی کنند. با توجه به اینکه اینتل انواع SPR-HBM را به شرکای خاص یا فروشندگان محدود نمی کند ، آنها می خواهند HBM در فضای سرور به یک فناوری اصلی تبدیل شود. اینتل در مواردی که به یک بافر بزرگ نیاز است ، استفاده بسیار خوبی از حافظه HBM می کند. یکی از این نمونه ها شبیه سازی محاسبات در مقیاس بزرگ است.

پیش بینی می شود تاریخ شروع این نسخه های Sapphire Rapids SPR-HBM در اواخر سال 2022 باشد ، اما این فرضیه قطعی نیست و ممکن است اینتل به دلایل زیادی آن را تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری