اینتل نسخه ی نمایشی Samsung PM1743 PCIe Gen 5.0 SSD روی پلتفرم Alder Lake، پهنای باند تقریباً 14 گیگابایت بر ثانیه

اینتل SSD PM1743 Gen 5.0 سامسونگ را که اخیراً رونمایی شده است را بر روی پلتفرم CPU دسکتاپ Alder Lake خود به نمایش گذاشته است که نشان دهنده بهبود پهنای باند در برابر یک SSD نسل 4.0 است.

اینتل با استفاده از SSD PM1743 سامسونگ، قابلیت‌های Gen 5.0 Alder Lake را آزمایش می‌کند و تقریباً 14 گیگابایت بر ثانیه خروجی دارد.

این نسخه ی نمایشی توسط رایان شروت، استراتژیست ارشد عملکرد اینتل به نمایش گذاشته شد، که همه چیز را برای رونمایی مطبوعاتی در نمایشگاه CES 2022 برنامه ریزی کرده بود، اما از آنجایی که همه شرکت های بزرگ از فعالیت خود عقب نشینی کرده اند و رویدادهای خود را لغو کرده اند، به کنفرانس های فقط مجازی روی آورده اند. /نکته های اصلی، رایان تصمیم گرفت که زمان آن رسیده است که قابلیت های PCIe Gen 5.0 را در فید توییتر خود نشان دهد.

نسخه ی نمایشی از یک CPU Intel Alder Lake Core i9-12900K تشکیل شده است که روی مادربرد ASUS ROG Maximus Z690 APEX اجرا می شد. APEX دارای دو اسلات PCIe Gen 5.0 (x16 و x8)، الکتریکی است. در حالی که GPU، یک EVGA RTX 3080 FTW3، در اسلات اول نصب شده بود، اسلات دوم دارای یک برد آداپتور بود که به رایان اجازه می داد SSD PM1743 سامسونگ را تجهیز کند. آداپتور برای تبدیل و تطبیق لایه سازمانی یا هر درایو 2.5 اینچی به اسلات PCIe با استفاده از رابط x4 استفاده می شود.

با نصب SSD، آنچه باقی می ماند عملکرد آن است و مانند اکثر SSD های رده بالای PCIe Gen 4، همان حافظه ای که رایان برای مقایسه استفاده می کرد (WD SN850) با خروجی حدود 7000 مگابایت بر ثانیه به پایان رسید. کمی کمتر از 7000 بود زیرا درایو دارای سیستم عامل بود، اما SSD PM1743 Gen 5 سامسونگ تقریباً دو برابر سریع‌تر با سرعت فوق‌العاده‌ای که می‌توانست 14000 مگابایت بر ثانیه یا 14 گیگابایت بر ثانیه را در تست IOMeter بخواند، به پایان رسید.

سامسونگ اولین شرکتی است که SSDهای سازگار با PCIe Gen 5.0 را برای این شرکت ارائه می‌کند، اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تولیدکنندگان دیگر نیز در اواخر سال آینده به بازار مصرف‌کننده/سازمان وارد شوند، زیرا نسل 5 مورد استقبال گسترده‌تری از پلتفرم‌های نسل بعدی AMD و CPU اینتل قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری