اینتل ممکن است خنک کننده های بازسازی شده را برای پردازنده های نسل 12 Alder Lake معرفی کند

به نظر می رسد که اینتل سرانجام به خنک کننده های خسته کننده CPU خود یک تغییر اساسی می دهد. کاربر توییتر Ayxerious قطعه ای از سری خنک کننده های CPU Laminar اینتل را برای پردازنده های بعدی نسل دوازدهم Alder Lake به اشتراک گذاشت.

بر اساس گزارشات ، اینتل سری Laminar را از بازخوردهای به دست آمده از شرکا و مشتریان خود توسعه داده است. این احتمال وجود دارد که سازنده تراشه سه محلول حرارتی مختلف را برای قطعات Alder Lake 65 وات خود عرضه کند. کولرهای Laminar باید با طراحی حرارتی بهبود یافته و پشتیبانی از سوکت LGA1700 پشتیبانی شوند. اگرچه ممکن است این طرح های اولیه باشند ، بنابراین فعلاً آنها را با کمی نمک مصرف کنید.

به نظر می رسد RH1 به طور خاص برای SKU های Intel Core i9 Alder Lake طراحی شده است و بلندترین کولر از سه گانه است. گرما از صفحه اصلی به چندین باله آلومینیومی منتقل می شود ، در حالی که یک فن خنک کننده با نور RGB گرما را از بین می برد. مکانیسم نصب از یک پیچ ساده برخلاف پین های معمولی فشار تشکیل شده است.

از سوی دیگر ، RM1 بر اساس تراشه های Intel Core i7 ، i5 و i3 طراحی شده است ، در حالی که RS1 مخصوص مدلهای پنتیوم و سلرون است. این کولرها با سه تفاوت کلیدی از طراحی مارپیچی یکسانی پیروی می کنند. به نظر می رسد RM1 دارای هیت سینک ضخیم و باله های آلومینیومی بیشتری است. همچنین یک نوار LED وجود دارد که فن را احاطه کرده است که به RM1 کمی حالت می دهد. از طرف دیگر هیت سینک دایره ای RS1 کوچکتر است و به اندازه باله های آلومینیومی ندارد. RM1 و RS1 هر دو بر پایه پین ​​فشار تکیه می کنند.

بحث بر سر زمان (یا زمان گذشته) است که اینتل خنک کننده های موجود در پردازنده های خود را تغییر داد. هنگامی که شرکت Ryzen 3000 را دو سال پیش راه اندازی کرد ، AMD کولرهای سهام خود را بازسازی کرد. با این حال ، خنک کننده های Laminar اینتل برای تراشه های 65W Alder Lake ادعا شده است. برای مقایسه ، Wraith Prism و Wraith Spire AMD به ترتیب SKU های 105W و 95W Ryzen را رام کردند. سپس ، اینتل همیشه ارزش PL1 را با پردازنده های خود تبلیغ می کند ، بنابراین کولرهای Laminar ممکن است عملکرد حرارتی بالاتری را ارائه دهند.

انتظار می رود اینتل پاییز امسال Alder Lake را عرضه کند و این لحظه مهمی برای تاریخچه سازنده تراشه خواهد بود زیرا Alder Lake اولین پردازنده رومیزی هیبریدی را به بازار اصلی وارد می کند. بنابراین واقعاً تعجب آور نیست که تغییر طراحی این شدید با تغییرات خنک تری نیز همراه باشد. و اگر کولرهای Laminar به همان اندازه که در این تصاویر ظاهر می شوند (در حالی که سر و صدای فن را به حداقل می رسانند) عملکرد فوق العاده ای داشته باشند ، شاید به زودی نیاز به خرابی یکی از بهترین خنک کننده های CPU کمتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری