اینتل در ISSCC تراشه Bonanza Mine را برای استخراج بیت کوین آماده می کند.

اینتل با ایجاد یک تراشه استخراج جدید به نام “Bonanza Mine” وارد بازار سخت افزار ارزهای دیجیتال دیجیتال می شود. شایعه ای وجود دارد که “تیم بلو” پردازنده جدید را در کنفرانس بین المللی مدارهای حالت جامد (ISSCC 2022) ارائه خواهد کرد. ISSCC از 20 تا 24 فوریه به صورت آنلاین برگزار می شود. سال گذشته، کنفرانس از یک فرمت ترکیبی استفاده کرد و برخی از شرکت‌ها بحث خود را به صورت حضوری و برخی دیگر به صورت دیجیتالی ارائه کردند. با این حال، با گسترش Omnicron در سطح جهان و توقف سفرهای دولت ها در چندین مکان، کمیته تصمیم گرفته است که امسال کاملاً دیجیتال باشد تا این تغییر را همراهی کند.

اینتل آماده می‌شود تا پردازنده استخراج ارز دیجیتال «Bonanza Mine» را در کنفرانس دیجیتال آتی ISSCC معرفی کند.
کنفرانس ISSCC خود را به عنوان «برترین انجمن جهانی برای [ارائه] پیشرفت‌ها در مدارهای حالت جامد و سیستم‌های روی یک تراشه معرفی می‌کند. این کنفرانس فرصتی بی‌نظیر برای مهندسانی که در لبه‌های طراحی و کاربرد IC کار می‌کنند ارائه می‌کند. برای حفظ ارز فنی و ایجاد شبکه با کارشناسان برجسته.”

در 23 فوریه 2022، در ساعت 7 صبح به وقت PST، اینتل بحث خود را در مورد “Bonanza Mine: An ultra-Low-voltage-Efficient Energy-Efficient Mining Bitcoin ASIC” ارائه زنده ارائه خواهد کرد. Application-Specific Integrated Circuit یا ASIC یک تراشه یکپارچه است که برای هدف خاصی طراحی شده است، در این مورد، استخراج ارز دیجیتال بیت کوین. پردازنده جدید اینتل امکان مصرف انرژی پایین را فراهم می کند و در عین کمک به استخراج بیت کوین، بسیار کارآمد باقی می ماند. این پیش بینی وجود دارد که اینتل بتواند خود را در رقابت مستقیم با Bitmain در بازار تخصصی استخراج بیت کوین ASIC قرار دهد.

راجا کدوری، معمار سیستم‌ها و گرافیک اینتل، معاون ارشد و مدیر کل در جریان پخش زنده در کانال YouTube دکتر Lupo در اواخر دسامبر گذشته در مورد برنامه‌های این شرکت در تحقیق و ساخت سخت‌افزار تخصصی برای اهداف استخراج کریپتو اظهار نظر کردند. این بحث در طول تبلیغ کدوری از سری Arc Alchemist این شرکت که در ماه های آینده راه اندازی می شود، ظاهر شد.

Bitmain سخت افزار سیلیکونی تخصصی را برای استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال برای حق بیمه قابل توجه ارائه می دهد. با نزدیک شدن اینتل به طرح های خود برای استخراج بیت کوین ASIC، Bitmain باید چیزی متفاوت ارائه دهد که اینتل نمی تواند برای استخراج ارز دیجیتال ارائه دهد.

اینتل در ابتدا در سال 2018 به سخت‌افزار ماینینگ کریپتو علاقه نشان داد، زمانی که این شرکت حق امتیازی را ارائه کرد که طرحی را برای یک سیستم پردازش تخصصی با استفاده از یک الگوریتم رمزنگاری بهینه‌شده خاص به نام SHA-256 به نمایش گذاشت. با توجه به اینکه ثبت اختراعات چندین سال قبل از به ثمر رسیدن طول کشیده است، به همین دلیل است که اکنون به اطلاعاتی در مورد جدیدترین پردازنده نزدیک می شویم.

این شرکت به دلیل استفاده از الگوریتم‌های SHA-256 در پردازنده‌های خود شناخته شده است، بنابراین استفاده از الگوریتم و فناوری‌های تولید سیلیکون برای استفاده از استخراج رمزنگاری گام بزرگی برای بازار استخراج بیت‌کوین است.

در طول مصاحبه دکتر لوپو با کدوری، معاون ارشد و جنرال موتورز به دیدگاه شرکت در مورد استفاده از بلاک چین و سخت افزار اشاره کردند.

اینتل امیدوار است هر کاربر کارت گرافیک، به ویژه مصرف کنندگان بالقوه ARC Alchemist را از استفاده از جدیدترین کارت های خود برای اهداف ماینینگ منصرف کند. این شرکت می‌دانست که نیاز به گزینه ماینینگ کریپتو از سوی اینتل برای آینده ضروری است و با سایر تولیدکنندگان بزرگ مانند AMD و NVIDIA رقابتی باقی می‌ماند. بیت کوین نمی تواند از کارت های گرافیک برای اهداف ماینینگ استفاده کند، به همین دلیل است که این گام توسط اینتل بسیار مهم است. کارت‌های گرافیک آن‌ها در حال حاضر ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را استخراج می‌کنند.

اینتل هیچ اطلاعاتی را قبل از ارائه خود در یکشنبه آینده منتشر نکرده است، از جمله اینکه آیا “Bonanza Mine” یک پروژه تحقیقاتی توسط این شرکت در نظر گرفته می شود یا اینکه آیا در آینده برای استفاده مصرف کنندگان در دسترس خواهد بود. گمانه زنی های کمی وجود دارد که این یک نسخه برنامه ریزی شده در آینده باشد، زیرا این ارائه خود را تحت عنوان “انتشارهای برجسته چیپ: دیجیتال/ML” طبقه بندی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری