intl xe-hp GPU

اینتل تولید پردازنده های گرافیکی سرور Xe-HP را کنسل کرد تا راه برای تولید پردازنده های گرافیکی Xe-HPC و Xe-HPG هموار شود.

راجا کدوری، معاون ارشد اینتل و مدیر کل سیستم‌های محاسباتی و گرافیک شتاب‌دهنده اینتل (AXG)، در توییتر فاش کرد که قصد تجاری‌سازی سری پردازنده‌های گرافیکی Xe-HP را ندارند.

خط GPU سرور پرچمدار اینتل، با نام رمز Arctic Sound، با تجدید حیات بخش HPC اینتل در این شرکت، بسیار به عنوان “در حال توسعه” شناخته شده بود. کدوری حتی تراشه‌هایی را که سیلیکون را در آزمایشگاه‌های اینتل قرار می‌دهند به عنوان اولین چیپست سیلیکونی Xe با کارایی بالا در حال توسعه به نمایش گذاشت. غول نیمه هادی TSMC ربات Xe-HPC و -HPG را برای اینتل می سازد.

با عدم پوشش خبری سری Xe-HP اینتل، پیش‌بینی می‌شد که تمرکز از درون شرکت تغییر کند. به دلیل نمایش تراشه‌های Xe-HP اینتل که حداکثر 42 TFLOPS توان عملیاتی FP32 را ارائه می‌کنند و همچنین تراشه‌های نمونه‌برداری را برای گروه کوچکی از مصرف‌کنندگان ارسال می‌کند، همچنان غیرمنتظره بود.

در طول این سال، اینتل تمرکز خود را به مدیریت و تولید Ponte Vecchio برای ابررایانه Aurora و پایگاه مشتریان خود تغییر داد. این شرکت همچنین در راستای انتشار خانواده گرافیکی Xe-HPG Alchemist برای سه ماهه اول سال آینده کار کرد. کدوری بیان می‌کند که خط Xe-HP به‌طور کامل به‌عنوان یک وسیله توسعه برای Aurora و سیستم oneAPI اینتل مورد استفاده قرار گرفته است.

بزرگترین سوال در حال حاضر این است که آیا شرکت قادر خواهد بود رقابت بین خود و رقبای NVIDIA و AMD را به دلیل تمرکز مجدد و اساسا عقب راندن خطوط GPU خود، حتی اگر اندک باشد، حفظ کند. آیا ممکن است که Xe-HP به تنهایی نتواند عملکردی برابر با رقبای خود داشته باشد؟ و در پاسخ به عدم عملکرد، به پیش بینی های آنها در چند سال آینده نگاه کنید تا خطوط Intel Xe-HPC/HPG را به طور کامل یکپارچه کنند؟ در حال حاضر، اینتل در مورد استدلال خود برای تغییرات نسبتاً ساکت مانده است، اما به مشتریان خود اطمینان می دهد که به آینده نزدیک برای تسلط بر بازار پردازنده گرافیکی نگاه می کنند.

Intel Xe HP GPUs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری