اینتل توسعه معماری پردازنده های گرافیکی کم مصرف را در انتهای لیست وظایف خود قرار داده است

اینتل در حال آماده سازی یک مرکز توسعه GPU در بریتانیا است. این شرکت در جستجوی مهندسان طراحی سخت‌افزار ماهر است تا معماری‌های GPU با مصرف انرژی را برای دستگاه‌های محاسباتی سیار توسعه دهند.

اینتل مهندسان بریتانیایی را برای توسعه یک معماری گرافیکی جدید و کم مصرف که با Arm & Imagination Technologies رقابت می کند استخدام می کند.

مرکز جدید تحقیق و توسعه GPU اینتل در سویندون، در حدود 125 مایلی از کمبریج، بزرگترین گوشه فناوری کشور، و تقریباً 90 مایلی دورتر از لندن واقع خواهد شد.

در حال حاضر، اینتل با دو توسعه‌دهنده مهم کارت‌های گرافیک در بریتانیا ملاقات خواهد کرد: تیم توسعه مالی برای Arm Technologies و تیم توسعه PowerVR برای Imagination Technologies. دو شرکت رقیب بر روی معماری‌های گرافیکی کم مصرف تمرکز دارند. علاوه بر این، این دو شرکت پیشینه جامعی در توسعه بلوک‌های گرافیکی کارآمد دارند که توسط اپل، مدیاتک، NXP، Renesas، سامسونگ و سایر شرکت‌ها استفاده می‌شوند.

گمانه زنی ها به دلیل برنامه ریزی اینتل برای قرار دادن حضور خود در بریتانیا در نزدیکی دو شرکت پیشرو ایجاد می شود. Team Blue ممکن است قصد داشته باشد با مهندسان هر دو شرکت ارتباط برقرار کند و با پیشنهاد کار برای اینتل به آنها نزدیک شود. چندین معمار مالی در حال حاضر در تروندهایم نروژ زندگی می کنند، به همین دلیل است که چندین ریزمعماری مالی نام خود را از اساطیر نورس (اوتگارد، میدگارد، بیفراست و والهال) گرفته اند. نام مالی کرواتی است، به معنی “کوچک”، بنابراین برای این گروه بسیار مناسب است که چیپس های کوچک اما قدرتمند را بر اساس فولکلور نروژی نامگذاری کنند.

اینتل از معماری Xe-LP برای پردازنده های نوت بوک این شرکت استفاده می کند. با این حال، این امکان وجود دارد که مفهوم معماری جدید و جدید GPU با انرژی کارآمد برای طرح‌های خود، که در حال برنامه‌ریزی برای اجرا در پنج سال یا بیشتر است، جستجوی کارکنان با تجربه برای آنها سودمند باشد.

راجا کدوری، معاون ارشد و مدیر کل گروه سیستم‌های محاسباتی و گرافیک شتاب‌دهنده (AXG) در اینتل، دانش جامعی از طراحی‌های PowerVR شرکت Imagination Technologies دارد. در مقطعی از حرفه گسترده کودوری، او با سخت‌افزار گرافیکی در شرکت اپل کار می‌کرد و به شرکت اجازه داد تا به صفحه‌نمایش‌های رتینای با وضوح بالا برای خطوط محاسباتی مک تبدیل شود. به همین ترتیب، استفاده از کلمه “قابل حمل” در شرح شغل ممکن است به این معنی باشد که اینتل به دنبال پیشرفت استفاده از گذشته در نوت بوک ها با معماری GPU نسل بعدی خود است.

از زمان خرید Koduri در اواخر سال 2017، اینتل همچنین Vineet Goel کهنه کار AMD و چندین متخصص دیگر از AMD Technologies را برای پیشرفت بیشتر گروه توسعه GPU این شرکت استخدام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری