اینتل، معمار پردازنده گرافیکی گسسته Radeon را از AMD خریداری کرد

Rohil Verma، عضو ارشد و معمار اصلی پردازنده های گرافیکی گسسته radeon از ای ام دی اخیراً برای کار با پت گلسینگر و تیم اینتل به کار گرفته شد.

Rohil Verma پس از نزدیک به ده سال کار در AMD به تیم اینتل می‌پیوندد تا در فناوری‌های GPU و SoC مجزا به اینتل کمک کند.


دیلن پاتل، تحلیلگر SemiAnalysis، در یک تاپیک اخیر توییتر، از تغییر شغل قابل توجه Rohil Verma اطلاع داد. استخدام اخیر اینتل یک خرید قابل توجه برای این شرکت است، زیرا Verma با AMD در طول تحول‌آفرین‌ترین دوره این شرکت، به عنوان معمار اصلی SoC برای پردازنده‌های گرافیکی گسسته AMD و سایر وظایف مختلف فعالیت می‌کند. خوشحالی ورما از قد و قامت عضو ارشد در AMD از سال 2013، این اعلامیه را برای کسانی که داستان را دنبال می‌کنند شگفت‌انگیزتر کرد.

روهیل ورما در AMD به عنوان یک همکار و معمار SoC رهبری در واحد تجاری نیمه سفارشی برای تقریباً پنج سال شروع به کار کرد. پس از آن زمان، او برای بیش از سه سال عضو ارشد و معمار Led Soc برای GPUهای گسسته در AMD شد. در طول تقریباً نه سال حضور خود در AMD، او در پروژه‌هایی تأثیرگذار بود که در مورد فناوری‌های کارت گرافیک گسسته برای سیستم‌های رومیزی و قابل حمل تحقیق می‌کردند، همراه با دامنه وسیع‌تری در تخصص‌های معماری SoC با استفاده از CPU، GPU، فابریک، مدیریت انرژی، و مهم‌تر از همه، امنیت. .

اکنون، Verma معمار جدید محصول اصلی پردازنده‌های گرافیکی گسسته در اینتل است، اما این اولین تلاش او نیست. از سال 1999 تا 2013، ورما در اینتل به عنوان معمار اصلی SoC کار کرده بود. دوره طولانی 15 ساله او در اینتل تا مدت زیادی با پت گلسینگر مدیر عامل اینتل همزمان شد. گلسینگر در سال 1979 در سن 18 سالگی به اینتل پیوست و به عنوان تکنسین کنترل کیفیت فعالیت می کرد. هنگامی که روهیل ورما بیست سال بعد کار خود را در اینتل آغاز کرد، گلسینگر به عنوان مدیر کل گروه محصولات دسکتاپ اینتل خدمت کرد تا از سال 2001 به عنوان مدیر ارشد فنی اولیه شرکت انتخاب شود.

بازگشت گلسینگر به اینتل در سال 2021 موقعیت جدید او را به عنوان مدیرعامل آغاز کرد و دوره پرتلاطمی را در این شرکت آغاز کرد. گلسینگر با تصویر گسترده و درک تحولات عظیمی که از شرکت برای تحقق بخشیدن به چشم اندازش خواسته شده است، پیش نویس بسیاری از اعضای تیم قدیمی را به اینتل بازگرداند.

نشان دادن استخدام Verma با استفاده از بیانیه Gelsinger، همراه با مهارت مورد نیاز برای کمک به اینتل برای قانون گذاری نقشه راه Arc GPU خود در آینده. نقل قولی از گلسینگر در حال حاضر چشم انداز اهداف او را برای اینتل در سال 2022 و بعد از آن شرح می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری