ایسوس لپ‌تاپ‌های جدید ROG STRIX Scar Ultra را با پردازنده‌های Intel Alder Lake-HX 16 Core اورکلاک شده تا ۵.۲ گیگاهرتز معرفی می‌کند.

طبق گزارش‌ها، ایسوس در حال کار بر روی لپ‌تاپ جدید ROG STRIX Scar 6 است که از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Alder Lake-HX استفاده می‌کند.

لپ تاپ ROG STIX Scar Ultra ASUS با پردازنده های اورکلاک شده اینتل Alder Lake-HX با فرکانس 5.2 گیگاهرتز تغذیه می شود


به روز رسانی: به دلیل مشکلات ترجمه، به نظر می رسد نام واقعی این لپ تاپ ها “STRIX Scar” باشد که یک سری لپ تاپ در حال تولید از بخش ROG ایسوس است.

اطلاعات کمی درباره لپ‌تاپ جدید ASUS ROG Strix Scar وجود دارد، اما بر اساس اسلایدهای بازاریابی کشف‌شده توسط ITHome، مجموعه ROG Strix Scar یک سری کاملاً جدید در مجموعه لپ‌تاپ‌های ASUS است و انتظار می‌رود در رویداد “Boundless” در هفدهم معرفی شود. مه 2022.

بر اساس آنچه در حال حاضر می توانیم بگوییم، لپ تاپ های ASUS ROG Strix Scar در پیکربندی های مختلفی در دسترس خواهند بود که شامل هر دو استاندارد Intel Alder Lake-H و همچنین پردازنده های پیشرفته Alder Lake-HX می شوند. در مورد مشخصات، مدل برتر که با نام ROG Strix Scar 6 Plus Ultra شناخته می شود (این به نظر بسیار شبیه به نامگذاری آیفون است)، دارای یک پردازنده مرکزی Core i9-12900HX با 16 هسته و 24 رشته است. در حالی که CPU دارای حداکثر کلاک بوست 5.0 گیگاهرتز است، Strix Scar 6 با اورکلاک کارخانه ای عرضه می شود که CPU را تا 5.2 گیگاهرتز افزایش می دهد.

این باعث می‌شود سری Strix Scar 6 ایسوس به یکی از سریع‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار و با بالاترین اورکلاک 16 هسته‌ای روی پلتفرم‌های متحرک تبدیل شوند. چنین CPU قطعاً به یک راه حل خنک کننده حجیم و پرهزینه نیاز دارد. علاوه بر CPU، سری Strix Scar با سریع‌ترین پردازنده گرافیکی متحرک موجود در بازار، NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti 16 گیگابایتی نیز عرضه می‌شود. بنابراین هر دو با هم، شما در یک TDP 157 وات (CPU) و حداکثر 175 وات (GPU) برای رتبه‌بندی قدرت ترکیبی بیش از 300 وات هستید. این یک چیز دیوانه کننده برای خنک کردن خواهد بود و قطعاً عملکرد زیادی را در خود جای می دهد، اگرچه با توجه به مشخصات آن، انتظار می رود طراحی در مقایسه با لپ تاپ های سنتی بسیار ضخیم باشد.

علاوه بر مشخصات اصلی، لپ‌تاپ‌های ASUS ROG Strix Scar 6 از صفحه نمایش 15.6 اینچی و مدل پلاس با صفحه نمایش 17.3 اینچی بهره می‌برند. آنها در چندین طعم با وضوح بالا و نرخ تجدید بالا عرضه می شوند. این لپ‌تاپ‌ها همچنین تا 64 گیگابایت حافظه DDR5 و تا چهار دستگاه ذخیره‌سازی M.2 را پشتیبانی خواهند کرد.

این همان چیزی است که ما در اکثر طرح‌های اولیه Alder Lake-HX دیده‌ایم که تا راه‌حل‌های خنک‌کننده چهار فن بالا می‌روند. انتظار می رود قیمت خط تولید ROG Strix Scar 6 ایسوس نیز در محدوده بالایی باشد و از بیش از 2000 دلار آمریکا شروع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری