اولین پردازنده Ryzen AMD با پشتیبانی ادعایی DDR5 ظاهر شد

کارآگاه سخت افزاری ماهر Benchleaks به طور تصادفی به چیزی که به نظر می رسد یکی از پردازنده های Ryzen آینده AMD با پشتیبانی از DDR5 باشد، پیدا کرده است. باید دید که این چیپ دسکتاپ است یا موبایل، اما این پردازنده معرفی نشده بدون شک بهترین CPU های موجود در بازار را به چالش خواهد کشید.

پردازنده Ryzen یک نمونه مهندسی (ES) با شناسه “100-000000560-40_Y” است. گزارش شده است که دارای هشت هسته و 16 رشته است. ارسال کننده ناشناس پردازنده را با 16 گیگابایت حافظه با سرعت 4800 مگاهرتز جفت کرد. با توجه به سرعت داده، حافظه بوی DDR5 یا LPDDR5 می دهد. شایعه شده است که پردازنده های دسکتاپ Raphael (Zen 4) AMD و APU های موبایل رامبراند (Zen 3+) از DDR5 پشتیبانی می کنند.

مشخصات دیگر این پردازنده در حال حاضر مشخص نیست. اسم رمز نشان می دهد که بخش Ryzen دارای یک ساعت پایه 4 گیگاهرتز است. این تراشه داخل دستگاه منتشر نشده ایسوس M3402RA بود که احتمالاً یک لپ تاپ است. مدل‌های Vivobook Pro 14 و 15 OLED این شرکت دارای شماره قطعه M3401 و M3500 هستند، که M3402RA را به نسخه‌ای از Vivoboo Pro 14 تبدیل می‌کند. علاوه بر این، آزمایش با رزولوشن 2560 در 1600 انجام شد که یک وضوح محبوب برای لپ‌تاپ‌ها است. اگر تصور ما درست باشد، پردازنده هشت هسته ای احتمالاً از خانواده رامبراند، جانشین ادعایی سزان است.

رامبراند نام رمز پردازنده های Ryzen 6000 AMD است. اگر شایعات دقیق باشند، رامبراند از نظر محاسباتی ارتقای بزرگی را ارائه نخواهد کرد، زیرا طبق گزارش‌ها، APUها از نسخه پیشرفته‌شده هسته‌های Zen 3 AMD (Zen 3+) استفاده می‌کنند. در بخش گرافیکی، رامبراند ممکن است از قدرت گرافیک RDNA 2 استفاده کند. این بخش هیجان انگیزترین جنبه از زمانی است که مصرف کنندگان مشتاق یک APU 2 توان RDNA هستند. ما قبلاً چشیده ایم که iGPU RDNA 2 در Ryzen 6000 در یک معیار اولیه چه می تواند انجام دهد.

عملکرد پردازنده خیلی چشمگیر نبود، اما یک نمونه مهندسی است، بنابراین زیاد سخت نگیرید. علاوه بر این، Business Applications Performance Corporation (BAPCo)، شرکتی که در پشت CrossMark قرار دارد، گذشته سختی با اینتل دارد، بنابراین این معیار برای پردازنده‌های AMD چندان خوب نیست.

ارسال CrossMark تراشه AMD را با امتیاز کلی 1426 نشان داد. تست های بهره وری، خلاقیت و پاسخگویی را به ترتیب با 1442 امتیاز، 1492 امتیاز و 1269 امتیاز به پایان رساند. از نظر عملکرد، پردازنده AMD درست در کنار پردازنده Ryzen 7 5800H (سزان) و Core i7-10870H اینتل (Comet Lake) قرار داشت. با این حال، تراشه Core i7-11800H (Tiger Lake) هنوز سریعتر است، بنابراین باید منتظر نمونه خرده فروشی تراشه AMD برای مقایسه باشیم.

AMD قبلاً سخنرانی اصلی خود در CES 2022 را اعلام کرده است، جایی که مدیر عامل شرکت دکتر لیزا سو “نوآوری ها و راه حل های مربوط به پردازنده های AMD Ryzen و گرافیک AMD Radeon را برجسته می کند.” با توجه به اینکه APU ها روی Zen 3+ هستند، نمی دانیم که آیا رامبراند رقیب قدرتمندی برای Alder Lake موبایل خواهد بود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری