dram maker

انتظار می رود قیمت حافظه های DRAM تا پایان سال 2021 سیر نزولی داشته باشد

اصلاح منحنی قیمت گذاری صعودی که در چند ماه گذشته مشاهده شده است.

در جریان ارائه نتایج Q3 در شرکت فناوری فناوری تایوان در جمعه گذشته ، دکتر پی-اینگ لی گفت که انتظار دارد قیمت DRAM تا پایان سال اصلاح نزولی شود و از قیمت های اخیر DRAM در سطح جهانی جبران شود. این از شرایط فعلی بازار و زنجیره تامین ناشی می شود ، که ممکن است در واقع در حال توطئه برای این کاهش پیش بینی شده باشد.

با وجود اینکه تقاضا در سراسر محصولات اصلی DRAM (مانند لوازم الکترونیکی مصرفی عمومی ، سرورها و تلفن های هوشمند) همچنان قوی است ، “ما انتظار داریم بازار DRAM [در] سه ماهه چهارم و بیست و یکم وارد اصلاحات کوتاه مدت و جزئی شود.” با این حال ، ممکن است این شرکت به دلیل تمرکز بر DRAM تخصصی ، در مورد توانایی خود در حفظ ASP بالاتر (قیمت فروش متوسط) بر روی محصولات خود ، از موقعیت ویژه ای آسیب پذیر برخوردار باشد. در مورد تراشه های DRAM – مانند بخش های اداری و سازمانی و تلفن های هوشمند ، این شرکت مظنونین معمولی را تامین می کند. با این حال ، تمرکزهای دیگر آن ، یعنی خودرو ، خانه و سرگرمی (ست تاپ باکس ، اینترنت اشیا ، و سایر موارد) و شرکت (برای شبکه و زیرساخت) با مسائل مربوط به عرضه روبرو بوده است ، که احتمالاً منجر به این اظهارات رئیس جمهور نانیا شد.

شرکت فناوری نانیا معمولاً پس از سامسونگ ، SK Hynix و Micron در بین سازندگان DRAM در رتبه چهارم قرار دارد. این شرکت در سطح مشابه تولیدکنندگان رقابت نمی کند – Statistica سهم بازار خود در سه ماهه اول سال 2021 را تنها 3 درصد اعلام کرد که بسیار پایین تر از 42 درصد سامسونگ ، 29 درصد SK Hynix و 23 درصد سهم میکرون از بازار است. با توجه به سهم بازار نانیا و انتظارات رئیس جمهورش ، این احتمال وجود دارد که سه بازیکن بزرگ به زودی در موقعیت مشابهی قرار بگیرند. نانیا و سهم 3 درصدی آن از بازار مطمئناً در تأمین مواد برای تولید DRAM در این بازار از سه غولی که با آنها رقابت می کند ، بیشتر مشکل دارند ، که طبیعتاً به دلیل حجم بسیار بیشتر آنها ترجیح می دهند. پیش از این توسط تحلیلگران صنعت DRAMeXchange ، Gartner و IDC کاهش قیمت DRAM ناشی از عرضه بیش از حد پیش بینی شده بود – بنابراین نانیا تنها شرکتی نیست که در مواجهه با رویدادهای جاری با درآمد کمتری مواجه است. با توجه به جهت کلی قیمت بیشتر در همه لوازم الکترونیکی مصرفی ، حداقل یکی از قطعاتی که با کاهش قیمت روبرو است قطعاً خبر خوبی برای مصرف کنندگان است – حتی اگر برای سرمایه گذاران و خطوط نهایی شرکت نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری