انتخاب بهترین سیستم های آماده برای استفاده خانگی و حرفه ای

اغلب افرادی که به کامپیوتر یا لپ تاپ نیاز دارند، ترجیح می‌دهند به سراغ خرید سیستم ‌های آماده بروند. در صورتی که شما به فروشگاه‌های اینترنتی همانند حراج کامپیوتر مراجعه کنید، انواع برند‌هایی از لپ تاپ را مشاهده خواهید کرد. عمده مردم که برای استفاده خانگی، به لپ تاپ یا کامپیوتر نیاز دارند، از خرید لپ تاپ ایسوس یا خرید لپ تاپ Lenovo استقبال می‌کنند. اما شما در زمان خرید باید بدانید که یک سیستم آماده باید از چه قابلیت‌ها و ویژگی‌های برخوردار باشد تا بهترین کارایی را برای شما داشته و در نتیجه بتوانید به بهترین شکل ممکن است از آن استفاده کنید. در این مطلب مهم‌ترین فاکتور‌ها برای انتخاب بهترین سیستم‌های آماده را برای شما توضیح خواهیم داد.

نکات مهم برای انتخاب بهترین سیستم‌های آماده برای استفاده خانگی و حرفه‌ای

متأسفانه برخی از افراد در زمان خرید سیستم ‌های آماده اصلاً به مشخصات فنی کامپیوتر دقت نمی‌کنند و تنها می‌خواهند یک لپ تاپ و کامپیوتر داشته باشند تا نیاز درسی خود را برطرف کرده یا از سیستم برای بازی استفاده کنند. اما این بزرگترین اشتباهی است که می‌توان برای خرید کامپیوتر مرتکب شد. وقت شما ندانید که هر یک از قطعات کامپیوتر چه ویژگی و کیفیتی دارند و از طرف دیگر اگر با مشخصات فنی قطعات کامپیوتر آشنا نباشید، مسلما نمی‌توانید به ازای هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید، یک کامپیوتر آماده با کیفیت بالا بخرید. بنابراین در زمان خرید سیستم ‌های آماده چند نکته را در نظر داشته باشید:

1-    بررسی کیفیت برند مربوطه

مسلماً اعتبار یک برند، تضمین‌کننده کیفیت محصولاتی است که تولید می‌کند. همانگونه که گفتیم میزان استقبال مردم از خرید لپ تاپ ایسوس و خرید لپ تاپ Lenovo برای امور خانگی و یا حتی بازی افزایش یافته است و این نشان می‌دهد که این دو برند توانسته‌اند جایگاه بسیار خوبی را در زمینه‌ طراحی انواع لپ تاپ و سیستم‌های آماده به دست بیاورد. به طور کلی اولین کاری که برای خرید سیستم‌ های آماده باید انجام دهید این است که بهترین برند‌ها را شناسایی کرده و سپس براساس بودجه‌ای که در اختیار دارید به سراغ یک برند مناسب بروید.

2-    بررسی مشخصات فنی CPU

سرعت و کارایی سیستم‌های کامپیوتری تحت کنترل CPU قرار دارد. بنابراین شما باید براساس کاربردی که از کامپیوتر یا لپ تاپ انتظار دارید یک CPU مناسب خریداری کنید. برای امور حرفه‌ای و گیمینگ، باید CPU کامپیوتر بالاتر باشد به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم در زمان خرید سیستم‌ های آماده حتماً هدف خود از خرید مشخص کنید. مثلاً در کامپیوتر‌های گیمینگ باید CPU بسیار بالا باشد تا بتواند سرعت پردازش بازی‌های آنلاین را نیز پوشش دهد.

3-     انتخاب مادربرد

همانگونه که از نام این قطعه مشخص است، تمامی قطعات کامپیوتر بر روی مادربرد قرار می‌گیرند. بنابراین مادربرد یکی از حساس‌ترین قطعاتی است که در کامپیوتر و لپ تاپ وجود دارد.

4-     انتخاب رم مناسب

حافظه یا همان رم وظیفه پردازش و ذخیره موقت اطلاعات را برعهده دارد. رم انتخابی بر روی سرعت سیستم شما نیز تأثیر می‌گذارد. اگر قرار است از لپ تاپ خود برای امور حرفه‌ای استفاده کنید باید حافظه رم شما نیز بالا باشد چون حافظه‌های پایین برای کامپیوتر‌های خانگی مناسب هستند و برای امور حرفه‌ای که باید سرعت پردازش سیستم بالا باشد نیاز به حافظه رم قوی داریم.

5-     انتخاب کارت گرافیک مناسب

تصاویر توسط کارت گرافیک به نمایش درمی‌آیند بنابراین هر چه کیفیت کارت گرافیک بالاتر باشد وضوح تصاویر و کیفیت آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. این موضوع در مورد لپ تاپ‌های حرفه‌ای و لپ تاپ‌های گیمینگ اهمیت بیشتری دارد.

6-    بررسی قیمت سیستم کامپیوتری

مسلماً کیفیت قطعات کامپیوتری بر روی کارایی سیستم و قیمت نهایی سیستم تاثیر می‌گذارد. هر چه شما از قطعات با کیفیت‌تری برای لپ تاپ استفاده کنید،  هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند. اینجا است که شما باید مشخص کنید که آیا قرار است لپ تاپ برای امور خانگی و امور درسی استفاده شود و یا اینکه می‌خواهید به صورت حرفه‌ای از آن استفاده کنید. هر چقدر کارایی لپ تاپ بالاتر باشد، باید برای خرید وسواس بیشتری به خرج دهید.

سخن پایانی

بهترین راهکار برای خرید سیستم‌ های آماده این است که به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید؛ انواع برند‌های فعال در زمینه طراحی کامپیوتر و لپ تاپ را با یکدیگر مقایسه نمایید و مدل‌های مختلف سیستم‌های کامپیوتری را به طور کامل بررسی کنید. با این کار می‌توانید از مشخصات فنی و قیمت‌ انواع سیستم‌ها آگاه شوید و سپس براساس هدف خود یک انتخاب با قیمت مناسب داشته باشید. برای این منظور می‌توانید با فروشگاه اینترنتی حراج کامپیوتر تماس گرفته و از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری