ال‌جی از نمایشگر DualUp: نمایشگر تقریباً مربعی ۱۶:۱۸ رونمایی کرد

مانیتور DualUp ال‌جی با هدف بهره‌وری طراحی شده است و جایگزین نمایشگرهای عمودی دوگانه 16:9 می‌شود.

به نظر می رسد این روزها نسبت های فانتزی برای نمایشگرها مد شده است. اپل با جدیدترین مک بوک پروهای خود از نمایشگرهای کاملاً نامتعارف 14:9 استفاده کرد و دسته ای از مانیتورهای فوق عریض 32:9 وجود دارد که می توانند جایگزین LCD های دوگانه 16:9 شوند. اما ال‌جی با جدیدترین نمایشگر 27.6 اینچی DualUp خود که دارای نسبت تصویر 16:18 است، قدمی فراتر گذاشته است. مانیتور به افرادی که به فضای عمودی گسترده نیاز دارند آدرس می دهد.

مانیتور DualUp ال‌جی (مدل 28MQ780) یکی از اولین نمایشگرهای دنیا با نسبت تصویر 16:18 و وضوح 2560 × 2880 است. این بدان معنی است که مربع واقعی نیست، اما عرض استاندارد صنعت 2560 پیکسل را حفظ می کند. سازنده در واقع DualUp را به عنوان جایگزینی برای دو LCD 2560 × 1440 قرار می دهد که روی هم قرار گرفته اند، تنظیمی که توسط متخصصان خلاق و برخی از کدنویسان استفاده می شود.

از آنجایی که مانیتور DualUp ال‌جی دقیقاً برای گیمرها یا علاقه‌مندان به چند رسانه‌ای طراحی نشده است (به همین دلیل است که در لیست بهترین مانیتورهای بازی قرار نمی‌گیرد)، مشخصات کلی آن نسبتاً متوسط است: روشنایی 300 نیت دارد. نسبت کنتراست 1000:1، زمان پاسخگویی GtG 5 میلی‌ثانیه و نرخ تازه‌سازی ثابت استاندارد. این واحد می تواند 98 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را نمایش دهد و از آنجایی که این تنها محدوده رنگی است که پشتیبانی می شود، کاربران برای استفاده صحیح از آن به یکی از جدیدترین سیستم عامل ها نیاز دارند. به طور رسمی، ال سی دی از HDR10 نیز پشتیبانی می کند، اگرچه انتظار تجربه HDR قابل توجهی با نمایشگر با درخشندگی 300 نیت را نداشته باشید.

از آنجایی که مانیتور DualUp ال‌جی عمدتاً حرفه‌ای‌ها را هدف قرار می‌دهد، هیچ گونه مصالحه‌ای در ارتباط با آن وجود ندارد. LCD دارای یک پورت Display، دو ورودی HDMI و یک ورودی USB-C با حداکثر توان 96 وات به میزبان است. این محصول همچنین از عملکرد تقسیم عمودی پشتیبانی می‌کند که به مالکان اجازه می‌دهد از آن با دو رایانه شخصی استفاده کنند. همچنین دارای یک هاب USB دو پورت و دو بلندگوی 7 واتی است که با MaxxAudio طراحی شده اند.

تا جایی که به ارگونومی مربوط می شود، مدل 28MQ780 دارای پایه فوق العاده قابل تنظیم LG Ergo است که به طور ایمن به میز می چسبد و در صورت نیاز می تواند ارتفاع، شیب، چرخش و حتی چرخش را تنظیم کند (نسبت تصویر 18:16 هر کسی؟).

ال جی قیمت مانیتور DualUp را اعلام نکرده است، اما به جرات می توان گفت که این محصول در سال 2022 عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری