Snapdragon-1480x833[1]

اسنپدراگون 8 نسل 1 می تواند نام چیپست پرچمدار بعدی کوالکام باشد

کوالکام ممکن است به این فکر کند که نام رسمی چیپست گوشی های هوشمند پرچمدار آینده خود چیست. در جایی که شایعات قبلی از نام اسنپدراگون 898 شنیده می شد، یکی از کارشناسان معتقد است که نام رسمی آن اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود.

شایعات قبلی حاکی از آن بود که کوالکام می تواند سری اسنپدراگون 900 را در اوایل سال 2022 معرفی کند.
اگرچه ما منتظر اعلام رسمی کوالکام در طی اجلاس فناوری اسنپدراگون 2021 خواهیم بود که از 30 نوامبر برگزار می شود، ایستگاه چت دیجیتال Weibo می گوید که اسنپدراگون 8 Gen1 نام رسمی خواهد بود. صادقانه بگوییم، تغییر نام باید هنگام تمایز بین دو چیپ‌ست کار را آسان‌تر کند، زیرا نامیدن یکی Snapdragon 898 و دیگری Snapdragon 888 ممکن است گیج‌کننده باشد زیرا هر دو نام از نظر تلفظ کاملاً مشابه هستند.

کوالکام همچنین ممکن است بهبودهای قابل توجهی را در اسنپدراگون 8 نسل 1 به ارمغان بیاورد، به همین دلیل است که این شایعه در حال انجام است، اگرچه این احتمال وجود دارد که دسته CPU ناامید شود. به گفته یک منبع آگاه دیگر، Ice Universe، کوالکام در همه زمینه‌ها به جز پردازنده پیشرفت‌هایی انجام داده است، و او اشاره می‌کند که همچنان به گرمای بیش از حد آن ادامه می‌دهد، که در نهایت منجر به گلوگاه حرارتی و کاهش عملکرد خواهد شد.

خوشبختانه، حتی پس از انتشار رسمی اسنپدراگون 8 نسل 1، مدتی طول می کشد تا چیپست پرچمدار در گوشی های هوشمند اندرویدی سطح بالا پیدا شود. شرکای کوالکام، مانند شیائومی و لنوو، در کنار شرکت تراشه‌های سن دیگو کار خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که SoC مستعد گرم شدن بیش از حد نیست، به خصوص در زمانی که سامسونگ در حال آماده‌سازی Exynos 2200 خود برای عرضه در آینده نزدیک است.

نشت‌های بنچمارک قبلی نشان داده‌اند که اوج عملکرد پردازنده‌های گرافیکی Exynos 2200، Exynos 2100 را در گرد و غبار رها می‌کند و در عین حال اسنپدراگون 8 Gen1 را در حالت عملکرد بالا شکست می‌دهد. خوشبختانه Snapdragon 8 Gen1 در هر دو تست تک هسته ای و چند هسته ای Snapdragon 888 را شکست داده است، بنابراین اخبار مثبتی وجود دارد. صرف نظر از این، خواهیم دید که عملکرد سیلیکون واقعی زمانی که پرچمداران اندرویدی 2022 را تامین می کند، چگونه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری