گیگابایت عرضه کارت GeForce RTX 3090 Turbo را لغو کرد

گیگابایت عرضه کارت GeForce RTX 3090 Turbo را لغو کرد

خبرگزاری CRN گزارش داد كه گیگابایت GeForce RTX 3090 Turbo 24G را كه در سپتامبر سال گذشته اعلام شده بود ، بازنشسته كرده است. صفحه محصول کارت گرافیک دیگر در دسترس نیست ، که گزارش CRN را تأیید می کند.
برنامه های ناگهانی گیگابایت برای لغو GeForce RTX 3090 Turbo 24G قطعاً شرکای سرور خود را در شرایط سختی قرار خواهد داد. اگرچه انویدیا دارای یک کارت گرافیک محکم آمپر Ampere به شکل A100 است ، اما بسیاری از فروشندگان ترجیح می دهند که با GeForce RTX 3090 رول شوند به دلیل نسبت بهتر قیمت به عملکرد کارت گرافیک. A100 با قیمتی نزدیک به 10 هزار دلار در حالی که GeForce RTX 3090 را می توانید با قیمت 1499 دلار در یک روز خوب پیدا کنید.
GeForce RTX 3090 Turbo 24G گزینه خوبی برای فروشندگان بود که پیشنهادات سرور کم هزینه را جمع کنند زیرا کارت گرافیک تمام الزامات کارت گرافیک محاسباتی را برآورده می کرد. این مدل از طراحی دمنده برخوردار است ، فقط دو اسلات PCI را اشغال کرده و همچنین به 24 گیگابایت حافظه پرسرعت GDDR6X مجهز شده است که یک امتیاز بزرگ برای بارهای یادگیری عمیق است.
قابل قبول است که ممکن است گیگابایت به نوعی هشدار یا توصیه ای از انویدیا برای تراشکاری پیش فرض GeForce RTX 3090 Turbo 24G دریافت کرده باشد. احتمالاً این خبر در گوشه و کنار شهر وجود داشت که تولیدکنندگان GeForce RTX 3090 را به جای A100 گران تر برای راه حل های مرکز داده خود انتخاب می کنند. در حقیقت ، انویدیا استقرار کارت های گرافیک GeForce و Titan را در یک مرکز داده دلسرد می کند. محصولات فوق الذکر از همان ویژگی های مرکز داده انویدیا ، مانند ضمانت نامه طولانی مدت، پشتیبانی شرکت، صدور گواهینامه برای برنامه های مرکز داده و چرخه عمر طولانی تر ، برخوردار نیستند. همچنین دارای برچسب قیمتی کمتری هستند.
اکنون که GeForce RTX 3090 Turbo 24G رسماً به وضعیت پایان عمر (EOL) رسیده است، فروشندگان باید به دنبال راه حل مناسب دیگری باشند. خوشبختانه GeForce RTX 3090 Turbo 24G گیگابایت تنها GeForce RTX 3090 با طراحی دمنده در بازار نبود. ایسوس و MSI نیز طرح های مشابهی را ارائه داده اند. Heck ، حتی تولید کننده کره جنوبی Emtek GeForce RTX 3090 Blower Edition یک گزینه جایگزین در صورت فشار آوردن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری