گسترش دهنده حافظه جدید سامسونگ

سامسونگ اولین ماژول CXL صنعت را با ویژگی های حافظه DDR5 و اتصال PCIe 5.0 معرفی می کند

سامسونگ اخیراً توسعه دهنده حافظه DDR5 را معرفی کرده است که از CXL ، استاندارد باز جدیدی برای اتصال CPU به دستگاه و CPU به حافظه استفاده می کند و از قابلیت رابط های PCIe 5.0 بهره می برد. این استاندارد جدید هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است ، اما با ورود حافظه DDR5 به بازار ، انتظار می رود شاهد محبوبیت آن باشیم. ممکن است روزی شاهد استفاده از آن در سیستم های کلاینت باشیم.

در سال 2019 ، کنسرسیوم CLX (Compute Express Link) استاندارد جدیدی برای مقابله با عملکرد و تأخیر تأخیر مراکز داده ایجاد کرد. این کنسرسیوم که اکنون از بیش از 130 عضو تشکیل شده است ، طیف گسترده ای از شرکت ها را شامل می شود ، از جمله مایکروسافت ، فیس بوک ، گوگل ، علی بابا ، سیسکو ، اینتل ، انویدیا ، AMD و بسیاری دیگر.

بر اساس فناوری PCIe 5.0 ، استاندارد CXL بر سه پروتکل اصلی ساخته شده است: CXL.io (I / O) ، CXL.cache (حافظه پنهان) و CXL.memory (حافظه). این پروتکل ها با هم فراهم می آورند که یک CPU و یک دستگاه CXL بتوانند فضای حافظه واحدی را حفظ و به اشتراک بگذارند و به آنها امکان می دهد منابع را به اشتراک بگذارند و در همان بخش حافظه فعالیت کنند.

در اعلامیه توسعه دهنده حافظه جدید ، سامسونگ گفت که چگونه CXL مقیاس پذیری “سطح ترابایت” را به حافظه می آورد در حالی که اتصال سریع و کم تأخیر بین پردازنده ها و شتاب دهنده ها ، بافرهای حافظه و دستگاه های ورودی و خروجی هوشمند را نیز ارائه می دهد.

توسعه دهنده حافظه جدید سامسونگ

“این اولین راه حل حافظه مبتنی بر DRAM در صنعت است که با رابط CXL اجرا می شود ، که نقشی اساسی در خدمت به برنامه های فشرده داده از جمله هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در مراکز داده و همچنین محیط های ابری بازی می کند” Cheolmin Park ،  عضو تیم برنامه ریزی محصولات حافظه در سامسونگ الکترونیک.

گسترش دهنده حافظه CXL سامسونگ همچنین دارای برخی از کنترلرهای اختصاصی و فناوری های نرم افزاری این شرکت است ، از جمله نقشه برداری از حافظه ، تبدیل رابط و مدیریت خطا. افزودن چنین فناوری هایی باعث می شود که پردازنده ها یا پردازنده های گرافیکی بتوانند گسترش دهنده حافظه را تصدیق کرده و از آن به عنوان حافظه اصلی استفاده کنند.

اینتل قبلاً توسعه دهنده حافظه CXL سامسونگ را برای سیستم عامل های نسل جدید سرور این شرکت تأیید کرده است. سایر مراکز داده و ارائه دهندگان ابری باید به زودی دنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری