انباشت تراشه توسط سازندگان

سازندگان رایانه های شخصی برای مقابله با کمبودها ، انباشت تراشه را تشدید می کنند

فروش رایانه های شخصی در Q1 2021 به 83.981 میلیون دستگاه رسیده است که 55.2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است و همه تولیدكنندگان برجسته رایانه گزارش كرده اند كه درآمد بسیار خوبی برای سه ماهه اول به دست آورده اند. با این حال ، تأمین تقاضای فوق العاده برای تأمین کنندگان یک چالش بزرگ بود زیرا تقریباً همه قطعات کامپیوتر از کمبودهای مداوم رنج می برند.

دل و اچ پی انتظار دارند تقاضا برای رایانه های شخصی در ماه های آینده همچنان بالا بماند (و حتی رشد کند) ، اما تجدید حیات COVID-19 در جنوب شرقی آسیا شرایط بسیار پیچیده ای را پیچیده کرده است. به منظور جلب رضایت تقاضا ، سازندگان بزرگ رایانه شخصی شروع به جمع آوری برخی از اجزا کرده اند و این کمبود را برای سایر بازیکنان بیشتر کرده است.

 

تقاضای زیاد برای تجارت رایانه مفید است ، اما تأمین کنندگان باید اجزای کافی برای تأمین این تقاضا را تأمین کنند. این در میان محدودیت های موجود در عرضه جهانی کار ساده ای نیست.

3 سازنده برتر رایانه شخصی – سه شرکت چند میلیارد دلاری – نقاط قوتی دارند که رقبای آنها فقط نمی توانند با آنها مطابقت داشته باشند ، مانند خرید قدرت و روابط با تامین کنندگان. به طور طبیعی ، شرکت ها به استفاده از این مزایا برای حمایت از رشد تجاری خود ادامه خواهند داد. به طور خاص ، HP اعتراف می کند که پردازنده ها را بیش از حد خریداری می کند تا مطمئن شود که در صورت نیاز آنها را دارد.

ماری مایرز ، مدیر ارشد مالی HP گفت: “برای بهبود اطمینان از عرضه ، ما سطح بالاتری از موجودی انبار را حمل می کنیم و همانطور که گفتیم این کار را برای هدایت در این مدت انجام می دهیم.” “بنابراین ، HOI در این مرحله به احتمال زیاد برای حمایت از رشد تجارت بالا خواهد ماند. این شامل خریدهای استراتژیک […] به ویژه در پردازنده ها است.”

Chinatimes گزارش می دهد که HP علاوه بر تهیه استراتژیک پردازنده مرکزی ، از طریق شرکتهایی مانند Realtek ، Richtek ، Spectrum ، MPS ، NXP ، Renesas و Silica نیز از تامین برق گسترده IC ، کنترل کننده های شبکه ، درایورهای نمایشگر و تراشه های دیگر اطمینان حاصل کرده است. علاوه بر این ، مدیر ارشد HP برای تأمین امنیت پانل با AU Optronics ملاقات کرد. گزارش شده است که HP برای اطمینان از اینکه می تواند حداکثر تعداد رایانه های شخصی را حمل کند ، تراشه های بیشتری را از آنچه نیاز دارد خریداری می کند و آنها را ذخیره می کند. در همین حال ، ناظران صنعت معتقدند که دل و لنوو برای ادامه رقابت از این الگو پیروی می کنند.

توماس سوئیت ، مدیر ارشد مالی شرکت Dell ، گفت: “وضعیت تأمین م remainsلفه ها همچنان محدود است و ما انتظار داریم كه هزینه م componentلفه ها در سه ماهه دوم تورم باشد و احتمالاً در نیمه دوم نیز تورم پذیر خواهد بود.” “این اساساً از نمایشگرها ، DRAM ها و NAND بیرون می آید. […] من فکر می کنم همانطور که به قیمت گذاری مربوط می شود ، این هدف ما این است که هزینه ورودی را به طور مناسب قیمت گذاری کنیم ، با یک نگاه دقیق به بازار و اطمینان از اینکه ما در موقعیت رقابتی هستیم. “

 

لنوو که ظرفیت های تولیدی خاص خود را دارد ، اجزای سازنده را نیز با قراردادهای بلندمدت تهیه و ذخیره می کند.

یانگ یوان کینگ ، مدیر اجرایی لنوو گفت: “لنوو یک مدل تجاری [منحصر به فرد] دارد.” “ما 50٪ برون سپاری و 50٪ تولید داخلی انجام می دهیم. بنابراین این مدل منحصر به فرد به ما امکان می دهد تا با فروشندگان بالادستی ارتباط برقرار کنیم و ارتباط بهتری با آن برقرار کنیم. بنابراین ، در کمبودی از این دست ، می توانیم از این رابطه استفاده کنیم تا وضعیت تأمین بهتر را داشته باشیم. بنابراین ، من اطمینان دارم که ما همچنان از بازار و رقبای اصلی پیشی خواهیم گرفت و از رشد پایدار برخوردار خواهیم شد. “

به طور کلی ، ذخیره سازی ممکن است ایده خوبی برای سازندگان بزرگ رایانه های شخصی نباشد زیرا باعث ثبات قیمت ها و کاهش خطرات آنها می شود. با این حال ، ذخیره سازی تهیه قطعات را برای فروشندگان کوچکتر دشوار می کند.

علاوه بر هزینه های م componentلفه ها ، عوامل دیگری نیز بر تجارت فروشندگان رایانه تأثیر می گذارند. تدارکات گران می شوند ، بنابراین آنها مجبورند که از قبل ظروف و باری هوایی را رزرو کنند (از این رو ، شرکت ها در واقع باید زنجیره تأمین را تأمین کنند).

“ما در حال مشاهده [افزایش] هزینه های م componentلفه و هزینه های تدارکات در هر دو [رایانه های شخصی] و چاپ هستیم ، و آنها یک چرخش بادی افزایشی خواهد بود هم در سه ماهه سه ماهه و هم از سالانه و در کل سبدهای کالاها ، به ویژه در صفحه ، IC ها و PS و سپس IC ها و رزین های چاپ شده “، گفت مایرز.

در حالیکه صنعت تولید اجزای مختلف را افزایش می دهد ، در حقیقت عرضه در حال بهبود است ، اما تقاضا نیز افزایش می یابد. بنابراین ، لنوو انتظار دارد که این کمبودها برای 1 تا 1.5 سال دیگر ادامه داشته باشد ، اما شرکت انتظار ندارد که این موارد بدتر شود.

“با حرکت به جلو ، من انتظار ندارم که [کمبودها] وخیم تر شود ، اما مطمئناً ما برای 12 تا 18 ماه آینده و نه تنها از طریق تقاضای کامپیوتر بلکه از سایر محصولات ، خودرو و غیره نیز با کمبود روبرو خواهیم شد ، “گفت لانچی.

انریکه لورس ، مدیر اجرایی HP ، در جریان کنفرانس این شرکت با تحلیلگران و سرمایه گذاران گفت: “در حال حاضر عرضه کافی برای تأمین تقاضای قوی وجود ندارد و تجدید حیات COVID در جنوب شرقی آسیا فشارهای بیشتری بر زنجیره تأمین ما ایجاد می کند.” ، با توجه به SeekingAlpha. “ما انتظار داریم محدودیت های تأمین حداقل تا پایان سال 2021 ادامه یابد. […] ما شاهد افزایش تعداد عقب مانده در رایانه های شخصی و چاپگرها هستیم.”

 

 

lenovo-products

تقاضای کامپیوتر برای سالهای آینده همچنان بالا خواهد بود

جف کلارک ، مدیر عامل شرکت Dell ، طی تماس کنفرانسی شرکت با تحلیلگران گفت: “در سال 2019 ، TAM قابل استفاده برای اکوسیستم مشتری گسترده تر تقریباً 600 میلیارد دلار بود و با توجه به سال تقویم 2025 ، به 750 میلیارد دلار پیش بینی می شود.” و سرمایه گذاران “این گسترش در TAM با افزایش سیستم ها در هر خانوار ، نرخ تازه سازی سریعتر با مخلوط نوت بوک بیشتر و سرمایه گذاری در یک نیروی کار ترکیبی و از راه دور انجام می شود.”

امروزه فروش رایانه های شخصی مصرف کنندگان بسیار زیاد است زیرا بسیاری از مردم به کار خود ادامه می دهند و از خانه یاد می گیرند. با بازگشایی دفاتر در اواخر سال جاری ، تقاضا برای رایانه های شخصی به سطح منظم افزایش می یابد (هر از گاهی مشاغل جایگزین سیستم های خود می شوند). در همین حال ، انتظار نمی رود تقاضا برای رایانه های درجه مصرف به میزان قابل توجهی کاهش یابد (اگرچه احتمالاً تا حدودی کمتر از امروز خواهد بود) ، زیرا بسیاری از مردم به اهمیت رایانه های شخصی خانگی پی برده اند و اکنون می توانند از خانه کار کنند. در نتیجه ، تقاضای کلی کامپیوتر برای سه ماهه آینده همچنان قوی خواهد بود ، به این معنی که کمبودها همچنان ادامه خواهد داشت زیرا این صنعت هنوز ظرفیت تولید لازم برای تأمین تقاضای موجود را ایجاد نکرده است.

جیان فرانکو لانچی ، مدیر عامل Lenovo ، در تماس کنفرانس اخیر شرکت با تحلیلگران و سرمایه گذاران گفت: “در مورد تقاضای رایانه شخصی ، […] شرکتهای زیادی در جهان وجود دارند [که] سرانجام در حال باز شدن هستند.” به دنبال متن آلفا […] می بینم که تقاضای [قوی] رایانه [[] در سه ماهه بعدی به جلو حرکت می کند. من فکر می کنم تفاوت واقعی این نیست که افرادی که از خانه کار می کنند ، از خانه یاد می گیرند ، از خانه بازی می کنند ، همه چیز از خانه ، اما فکر می کنم تفاوت اصلی این است که [مردم] متوجه می شوند که به یک رایانه شخصی نیاز دارند. ] و نه یک یا دو رایانه شخصی در هر خانوار. “

 

dell products

ناوگان موجود در رایانه های شخصی قدیمی یکی دیگر از محرک های بازار رایانه است. لنوو انتظار دارد که مشتریان نه تنها ماشین های اضافی بخرند بلکه رایانه های شخصی جدیدتری را نیز بخرند تا بتوانند بهره وری بیشتری داشته باشند و یا آخرین بازی های ویدیویی را انجام دهند.

لانچی گفت: “ما یک پایگاه نصب بسیار قدیمی داریم – چهار ، پنج یا شش ساله با تعداد بسیار زیاد.” “زیرا اگر می خواهید یک تجربه خوب بدست آورید ، شما به یک رایانه شخصی کاملاً جدید احتیاج دارید ، نه یک رایانه شخصی چهار یا پنج ساله. بنابراین ، من [در مورد پیشرفت تقاضا] کاملاً خوش بین هستم.”

همه سازندگان رایانه توافق دارند که فروش رایانه های شخصی در کوتاه مدت رشد می کند. در همین حال ، به نظر می رسد دل نسبت به آینده بلند مدت بسیار خوش بین است. دل اطمینان دارد که اکوسیستم رایانه شخصی مشتری تا سال 2025 به 750 میلیارد دلار خواهد رسید ، این بدان معناست که بازار تراشه های بیشتری ، پنل های بیشتر و مواد بیشتری مصرف خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری