آشنایی با رمزارز چیا

رمز ارز Chia

 

 

حتما با رمز ارزها و رشد گسترده آنها در بازار نقل و انتقالات مالی آشنایی دارید. نام بیت کوین را حتما تا به حال شنیده اید. در ابتدای معرفی بیت کوین و بقیه رمز ارزهای پایه تنها روش بدست آوردن آنها از طریق خرید و معاملات در بنگاههای آنلاین رمزارزها میسر بود اما جابجایی خود این رمز ارزها بین دارندگان آنها نیازمند توان پردازشی بسیار بالایی بود. با گذر زمان توسعه دهندگان این رمز ارزها به توان سخت افزاری و محاسباتی بسیار بالایی احتیاج پیدا کردند و اینچنین بود که پدیده ای به اسم ماینینگ ایجاد شد.

ماینینگ به اینصورت است که اشخاص با استفاده از توان پردازشی کامپیوتر شخصی خود ( پردازنده مرکزی “CPU” و کارت گرافیک “GPU” ) با حل معادلات ریاضیاتی توسط الگوریتمهای خاص جابجایی ارزها را در شبکه میسر و تایید میکنند و در ازای این کار بخشی جزئی از رمز ارز را به عنوان پاداش دریافت میکنند.

با گذر زمان این معادلات ریاضی سخت تر و حل کردن آنها نیازمند توان پردازشی بیشتر و به تبع آن مصرف توان الکتریکی بیشتر شد. این روند ارزهایی نظیر BITCOIN و ETHEREUM را به دشمنی بزرگ برای محیط زیست تبدیل کرد اما به نظر می رسد یک توسعه دهنده نوپا بنام برام کوهن راهکاری برای این موضوع با معرفی رمز ارز جدیدی بنام Chia در دست دارد.

بر خلاف دیگر رمز ارزهای موجود این رمز ارز جهت کار و جابجایی به توان پردازشی گرافیکی (GPU) نیازی ندارد و عمده عملکرد آن بر روی فضای ذخیره سازی دائمی (HDD) صورت می گیرد و ایجاد فایلهای مربوط به زنجیره بلاک چین این ارز توسط یک پردازنده ضعیف نیز میسر است لزا به دلیل نیاز به فضای زیاد ذخیره سازی جهت برداشت این ارز به هاردهایی با حجم مناسب نیاز داریم و همانطور که می دانیم یک هارد دیسک معمولی در اوج فعالیت خود کمتر از 10 وات توان الکتریک مصرف می کند که در مقایسه با کارتهای گرافیکی که متوسط بین 150 تا 200 وات مصرف دارند بسیار ناچیز است و همچنین قیمت هارد دیسک چندین برابر کمتر از کارتهای گرافیکی می باشد.

این رمز ارز که در زمان نگارش این مطلب با قیمت حدودی 1000 دلار معامله می شود توجه بسیاری از ماینرها و همچنین عموم مردم را به خود جلب کرده است چرا که به مراتب نیازمند هزینه کمتر جهت بهره برداری و برداشت می باشد.

در حراج کامپیوتر با مشاوره متخصصین ما می توانید به آسانی سیستم مورد نیاز جهت برداشت این ارز را با توجه به بودجه خود تهیه کنید.

سیستمهای پیشنهادی:

مادربردهای AMD

SSD Gen4

پردازنده های AMD 

حافظه رم

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری