humble hdd

رابط NVMe ساخته شده برای SSD های سریع اکنون از هارد دیسک humble پشتیبانی می کند

درست خواندید پروتکل های NVMe که سرعت خواندن و نوشتن SSD بسیار سریع را فراهم می کنند ، به زودی از “رسانه های چرخشی” ، یعنی HDD ها ، درایوهای سخت پشتیبانی می کنند. این به هیچ وجه HDD شما را سریعتر نمی کند – که این هنوز توسط سرعت بازوی درون درایو محدود می شود – اما این بدان معناست که دلیل کمتری برای چرخش SATA در آینده وجود دارد.

پشتیبانی HDD در کنار مشخصات جدید NVMe 2.0 (با تشکر ، Anandtech) در حال ورود است ، که شامل انبوهی از به روزرسانی ها برای استفاده و ذخیره سازی موثرتر با استفاده از SSD در کنار چیزهای چرخان دیافراگم است. NVMe یا Memory Express غیر فرار ، پل ارتباطی بین SSD و میزبان آن است – اغلب اوقات برای ما رایانه شخصی است. این محبوب ترین رابط برای SSD های مدرن است که در رایانه های شخصی بازی وجود دارد و اساساً راهی است که SSD شما می تواند از طریق پهنای باند PCIe با سرعت پهنای باند ، سرعت خود را ارائه دهد.

حال ممکن است از خود بپرسید که چرا این مورد را در دسترس یک هارد دیسک چرخشی قرار می دهیم که نمی تواند شمع را برای سرعت PCIe SSD نگه دارد؟ واقع بینانه ، ما شاهد خواهیم بود که HDD ها به طور ناگهانی اتصالات SATA III را برای برخی از موارد منع مصرف شیار M.2 قطع نمی کنند ، این بیشتر برای تنظیمات درجه یک است که به دنبال سادگی و یکنواختی هستند.

طبق وب سایت NVM Express ، NVMe “زندگی پس از SATA” را هدف قرار داده است ، جایی که یک روز NVMe کاملا جایگزین استاندارد پیری می شود. تخته های چرخشی دیگر گزینه ذخیره سازی برای ماشین بازی نیستند ، اما برای ذخیره سازی ارزان و با ظرفیت بالا به جایی نمی رسند. اگر NVMe امیدوار باشد که آن را جایگزین کند ، یک گزینه جایگزین مدرن برای استاندارد SATA ، حتی برای HDD نیز پیش نیاز است.

NVMe

و HDD ها حتی با توجه به استانداردهای SSD امروزی نیز سرعت بیشتری دارند.

در یک پست وبلاگ در وب سایت NVMe آمده است: “از سال ها پیش که SATA 3.0 به تصویب رسیده است ، فناوری حافظه فلش CPU و NAND با جهشی پیشرفت کرده و رابط SATA به یک گلوگاه تبدیل شده است.”

“در حالی که SATA برای پذیرش SSD ها در مرکز داده عالی بود ، SSD های مرکز داده PCIe 4.0 NVMe عملکرد به مراتب بالاتر ، تأخیر کمتری را ایجاد می کنند و گلوگاه بین پردازنده و حافظه فلش را برطرف می کنند. از آنجا که نسل های بعدی برنامه های عملکردی ، سازمان ها نیاز به تجدید نظر در مورد شرکت ها و استراتژی های مرکز داده ، SATA به گذشته تبدیل خواهد شد. “

بقیه مشخصات NVMe 2.0 که به تازگی منتشر شده است عمدتا مربوط به SSD ها به طور مستقیم است و حتی ممکن است برخی از آنها برای افرادی که مورد علاقه بازی هستند تأثیر بگذارد. هیجان انگیزترین یک رابط دستگاه ذخیره سازی منطقه ای جدید است که به SSD و میزبان اجازه می دهد تا برای عملکرد بهتر و ظرفیت بالاتر در مورد قرار دادن داده ها تصمیم بگیرند.

تمام ویژگی های ارائه شده با مشخصات NVMe 2.0 سازگاری معکوس با نسل های گذشته را نیز حفظ می کند ، بنابراین اگر فقط یک مورد را برای ارتقا one یکی از بهترین SSD های NVMe انجام داده اید نگران ماندن در گرد و غبار نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری